Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
crazygirl1 schreef:Nu mijn Bucas Multi power te koop staat, zoek ik een nieuw outdoordeken.
Rambo lees ik veel goeds over?
Ik zoek een sterk deken en waterdicht. Paard staat volledig geschoren 24/7 buiten, open ruimte en heeft het snel koud. Ook de sluiting voorraan is belangrijk aangezien hij de bucas al heeft opengekregen.
crazygirl1 schreef:Nu mijn Bucas Multi power te koop staat, zoek ik een nieuw outdoordeken.
Ik zoek een sterk deken en waterdicht. Paard staat volledig geschoren 24/7 buiten, open ruimte en heeft het snel koud. Ook de sluiting voorraan is belangrijk aangezien hij de bucas al heeft opengekregen.
nina88 schreef:crazygirl1 schreef:Nu mijn Bucas Multi power te koop staat, zoek ik een nieuw outdoordeken.
Ik heb al mijn paarden onder de Premier Equine dekens staan en ben daar echt heel tevreden over. Ze zijn qua kwaliteit en liner-systeem vergelijkbaar met de Horseware dekens, maar dan net een tikkeltje goedkoper.
Ik heb 2 rasechte slopers er tussen lopen en deze gaan nu het 3e seizoen in met de dekens, zonder beschadigingen/reparaties. Een ander paard is vrij zuinig op de deken, maar heeft voorheen altijd last gehad van schuurplekken en ook dat is verleden tijd.
Bijvoorbeeld: http://www.royal-horses.nl/product/wate ... -met-hals/
nina88 schreef:crazygirl1 schreef:Nu mijn Bucas Multi power te koop staat, zoek ik een nieuw outdoordeken.
Ik heb al mijn paarden onder de Premier Equine dekens staan en ben daar echt heel tevreden over. Ze zijn qua kwaliteit en liner-systeem vergelijkbaar met de Horseware dekens, maar dan net een tikkeltje goedkoper.
Ik heb 2 rasechte slopers er tussen lopen en deze gaan nu het 3e seizoen in met de dekens, zonder beschadigingen/reparaties. Een ander paard is vrij zuinig op de deken, maar heeft voorheen altijd last gehad van schuurplekken en ook dat is verleden tijd.
Bijvoorbeeld: http://www.royal-horses.nl/product/wate ... -met-hals/
crazygirl1 schreef:Ik heb het ergens gelezen, vind het natuurlijk nu niet meer terug. Ik betwijfel dat het met de 300gr onderdeken niet te krap zal worden. Ook betwijfel ik of het dan wel voldoende zal zijn voor koudere periodes.
Inprincipe zou het ongeveer gelijk staan aan het volgende?
Gevoerd regendeken: 100-150gr
150gr onderdeken: 250gr
300gr liner/onderdeken: 300gr
Ik zag net deze tempretatuurtabel (welke mij veel werkelijker lijkt dan die dat bucas zelf geeft):
[ Afbeelding ]
Het deken , hoe ik het nu heb Turnoutr & SD 150gr , zou dus tot -10 gaan en het zou dan ook niets uitmaken indien ik het onderdeken veranderen naar een 300gr.
ZUCHT, vind ik niet leukDacht echt dat de investering de moeite waard ging zijn.
Edit: kreeg net volgend antwoord van de Bucas verdeler:
de fleece van de Bucas dekens heeft een isolerende waarde van zo', 150 - 200 gram. Dat betekent dat de Select Stay Dry van 300 gram een isolerende waarde van 450 - 500 gram heeft. Samen met je bovendeken is dit 600 - 700 gram. Door de aluminium coating die je paard warmer houdt bij de kou komt er nog eens 100 - 150 gram bij. Dan zit je dus al op 800 - 850 gram
Kasmir schreef:Heb nog even een vraagje
Ik wil mijn EJ-regen deken toch ook vervangen voor een Amigo-deken, merk dat hij echt veel beter zit en dat paardlief er geen schuurplekken van krijgt.
Nu zag ik dus de Amigo Bravo-12 Lite & de Amigo Turnout Lite maar kan niet zo goed vinden wat het verschil is tussen deze 2? Behalve dan dat de Turnout €6,- duurder is x).