[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:49

En hier jaren de goedkope EJ dekens op gehad bij spelende ruinen die minstens 1 seizoen, maar meestal meerdere vol hielden.
Het enige wat ik wel deed was de naad bij de staartflap regelmatig cribox pasta insmeren.
Want daar moest altijd zo vol aangehangen worden.

Gaatjes hadden ze soms wel, maar geen flarden er af.
terwijl halters nog geen week heel bleven.
Dus die gingen ook niet meer om :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 12:45

Je kan altijd nog tweedehands kijken, scheelt dan toch ook iets

DuoPenotti

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:36

En dan helemaal niet weten of het waterdicht is.
1 keer gedaan, gelogen door verkoper, meteen genezen voor altijd

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:58

Hier altijd goed gegaan 2e hands. Er staat genoeg goed spul op.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 16:07

Ja als je vraagt is het nog waterdicht en blijkt niet zo te zijn ben je toch mooi klaar mee.

Fleece dekens, liners, vliegendekens allemaal prima.
Maar de waterdichte doe ik niet meer.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 16:51

De kapotte deken bleek niet de bucas. Dus dat biedt hoop, haha.
Tweedehands heb ik ook best vaak al ellende mee gehad rondom waterdicht zijn

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 18:58

Met mijn speelse ruinen had ik altijd 2 dekens van dezelfde dikte en tubes Stormshure op voorraad zodat ik zonder stress de kapotte deken kon repareren. Later wel vervangen voor ongevoerde dekens + liners, dat scheelde een hoop ruimte in mijn kast :)) .

Eigenlijk maar 1x niet echt kunnen maken, die zag er zo uit :') :
Afbeelding
Eigenaar van de boosdoener had het zien gebeuren, haar paard pakte mijn pony wel vaker bij zijn schoft of rug en dit keer rende mijn pony hard weg terwijl haar paard de deken niet los liet :')
Wel enorm balen want deze deken was nog vrij nieuw, ondanks het eerdere gat, en de laatste van dit model, ze werden niet meer in zijn maat gemaakt. Wel veel geluk gehad dat ik de deken via de verzekering van stalgenoot vergoed heb gekregen en daar precies een nieuwe Rhino voor terug kon kopen. Die beviel ook erg goed bij die spelende idioten. Hier in de kudde nu ook vooral Rhino en Bucas dekens omdat die aardig hufterproof zijn gebleken.
Spoiler:
stalgenoot voelde zich enorm schuldig dat haar paard die deken zo erg had gescheurd en wilde een nieuwe deken kopen. Maar als zij het niet gezien had was het ook gebeurd en wisten we niet wie het had gedaan en moest ik nog steeds een nieuwe deken kopen, is gewoon het risico van een deken in de kudde dus ik vond het niet nodig dat zij nu dan een nieuwe deken moest kopen. Maar ze bleef volhouden en stelde voor om het bij de verzekering te leggen, daarmee akkoord gegaan, die keren dat toch nooit uit, maar deze dus wel, en goed ook

Tweedehands regendekens begin ik ook niet meer aan, paar keer geprobeerd maar teveel risico, zelfs met nieuwe dekens een hoop ellende met doorlekken gehad maar dan heb je iig nog garantie, ik koop dus ook alleen nog nieuwe dekens waar garantie op zit nadat ik een amigo nieuw had gekocht die lek was, daar bleek geen garantie op te zitten en wilden ze dus ook niets aan doen -O- .

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 19:47

Hier ook een stalgenootje gehad die telkens goedkopere dekens kocht en die mijn ruin dan sloopte. Na 3 dekens was ik er klaar mee. 3 dekens aangegeven bij mn verzekering en die keerde ook gewoon uit.

Mariska_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 07:29

Herfst is begonnen en zo ook de jaarlijkse dekenstruggle...
Op mijn Frederiksborger dinosaurus heb ik nu de Amigo XL liggen, deze ligt van alle geprobeerd dekens het beste maar nog steeds niet perfect.
Bucas, EJ, Kramer, Lemieux Arika, andere Amigo, Rhino is allemaal sowieso geen optie. Maatje groter ook bijna nooit want hij is echt niet lang.

Welke dekens zijn nog uit te proberen?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 07:41

Locks horsefashion heeft ook een XL deken.
Deze valt -vind ik- erg ruim bij de boeg en is ook nog verstelbaar aan de voorkant

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 08:00

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 08:32

Weet iemand of de Amigo XL regendeken hetzelfde valt als de XL vliegendeken? Die laatste heb ik terug gestuurd omdat hij veel te groot was, terwijl mijn paard van Bucas dezelfde maat heeft en een grotere maat van de goedkopere merken.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 08:51

Mariska_vD schreef:
Herfst is begonnen en zo ook de jaarlijkse dekenstruggle...
Op mijn Frederiksborger dinosaurus heb ik nu de Amigo XL liggen, deze ligt van alle geprobeerd dekens het beste maar nog steeds niet perfect.
Bucas, EJ, Kramer, Lemieux Arika, andere Amigo, Rhino is allemaal sowieso geen optie. Maatje groter ook bijna nooit want hij is echt niet lang.

Welke dekens zijn nog uit te proberen?

De Rambo optimo? Deze valt wel een serieuze maat groter. Mijn grote en brede KWPN'er heeft van deze 6'6 en past super mooi terwijl de 'normale' Rambo in 6'9 krap is op de schouder maar wel goed van lengte.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:00

Afbeelding

Maar even.. Soms vraag ik me echt af hoe ze dekens ontwerpen. Kijk hoe ver die buiksingels naar achteren zitten. Verder past het wel geweldig dus heb 'm maar gehouden maar ik vind het ontwerp vrij dom. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:35

Huh? Echt hoe dan?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:36

@celebi ik denk dat je een fabricagefoutje hebt. Ik heb hem in licht grijs en daarbij zitten het rechthoekige logo en de voorste singel verder naar voren. Als je naar de verkoopfoto's kijkt zie je ook dat dat verder naar voren op de deken hoort.

Wel een fijne deken, mijn meest gebruikte dit jaar met dat rare weer, alleen wel de naden extra inspuiten, vooral ook die bij de overgang naar vliegendeken anders trekt het vocht via die naden de katoenen voering in bij wat zwaardere buien.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:46

Vind je hem niet strak op de borst en hoog vallen?

Zo heb ik ook vliegendekens gehad met de eerste singel zowat in de "oksel" en dat je ook denkt hoezo dat.
Ook met een buikflap helemaal voor en achter niets meer.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:47

Ik heb de Welkoop meteen maar gemaild met de vraag of het een productiefout is. Had ik misschien wel wat eerder moeten doen dan..

Nee hij zit juist niet strak. De sluiting zit best laag gelukkig. Hij kan er goed mee eten zonder dat het strak trekt. Maar hij heeft een flink lage halsaanzet dus de meeste dekens passen inderdaad niet. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 10:35

DuoPenotti schreef:
Vind je hem niet strak op de borst en hoog vallen?

Zo heb ik ook vliegendekens gehad met de eerste singel zowat in de "oksel" en dat je ook denkt hoezo dat.
Ook met een buikflap helemaal voor en achter niets meer.

Ik heb 2 vliegebdekens, oké 1 regen vliegendeken, met buikflap dje niet dicht past bij mijn doodnormale paard in sportconditie. Kijk dat dat niet past als ze dik is oke, hoewel er zat paarden zijn die dat nodig zouden hebben. Gewoon brede warmbloed met singel 80 (met bontje, zonder zit 75 keurig op goede hoogte dus echt geen enorm dier, zelfs als ze dik is scheelt dat 1 gaatje op die singels). Maar die buikflappen moet ik eraf halen want zelfs met 2 verlengers per kant dus 8 in totaal zit het te strak. Dan kan dke wrl dicht maar zit het elastiek zo strak dat het oncomfortabel is....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 10:42

Oh das ook irritant.
Heb je er nog nog niks aan

Ja en hier is de amigo xl regendeken betreft singel weer te lang op mijn ene paard.
En mijn andere paard bovenaan.

Ja ik heb ze netjes op maat en niet te vet, maar dat hoort weer niet bij een XL deken geloof ik :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 10:45

:') Ook raar ja! Daar kan je ook weinig aan doen dan behalve zelf inkorten

Bij 1 van die dekens schijnt die buikflap ook bekend probleem te zijn en productie fout en kon je andere bukkflap kopen maar ik gebruik hem gewoon niet en heb er losse buiksingels aan. Want weer buikflap kopem en geld uitgeven voor fout vond ik apart. De ander kreeg ik wel die verlengers al bij bij aankoop dus lijkt me hetzelfde probleem en blijkbaar hadden heel veel mensen dat als je er standaard al verlenger bij levert. :+

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 11:02

Ik heb ook verlengers nodig bij mijn Rhino. Die middelste singel is zo kort. Nou heeft hij een beste buik, maar is niets te dik want ik voel nu mooi zijn ribben. Alhoewel, morgen wegen, dan weet ik het pas zeker.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 14:59

Nou de klantenservice vond dat de deken prima was maar mijn paard deze gewoon niet paste. Ze raadde een grotere maat aan of een ander merk. Lag puur aan de bouw van mijn paard dat de deken zo viel. Het feit dat de singels gewoon helemaal achteraan vast gestikt zijn werd volgens mij niet echt begrepen. Deken was gewoon veel te krap rond de hals en lag totaal niet zoals bij het paard op het voorbeeld. Nou veranderen de singels niet opeens magisch wanneer ik de deken uitleg op de grond dus ze zitten echt stom vastgestikt maar oke. :=

Productiefout of de maat 165 is gewoon heel dom ontworpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 17:18

Hoe groot is jouw pony dan?
Ik had 165 op mijn welshje van 1m40 :j

Ik had en heb trouwens altijd Harry’s horse dekens, altijd heel gebleven bij spelende rúinen.
En kwa prijs ook netjes .

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 17:44

Celebi schreef:
Nou de klantenservice vond dat de deken prima was maar mijn paard deze gewoon niet paste. Ze raadde een grotere maat aan of een ander merk. Lag puur aan de bouw van mijn paard dat de deken zo viel. Het feit dat de singels gewoon helemaal achteraan vast gestikt zijn werd volgens mij niet echt begrepen. Deken was gewoon veel te krap rond de hals en lag totaal niet zoals bij het paard op het voorbeeld. Nou veranderen de singels niet opeens magisch wanneer ik de deken uitleg op de grond dus ze zitten echt stom vastgestikt maar oke. :=

Productiefout of de maat 165 is gewoon heel dom ontworpen.

Deken zit inderdaad raar maar ik zou me meer zorgen maken om de stand van je pony zijn voorhoeven.Hoog tijd voor een nieuwe smid dit is smeken om een struikelend paard met een peesblessure.