[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:53

Diva staat nu comfi onder alle 3 de liners, 600g dus. Ideaal is het niet maar voor nu lijkt ze het prima te vinden.

naomivl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:22

Paard staat nu nogsteeds onder 200g geschoren, en voelt nogsteeds lekker warm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 03:36

[***] stond gisteren toch iets te koud (kreeg weer spierspanningbulten op de lendenen) dus vandaag heeft hij in plaats van 100gr deken + 100gr liner een 250gr varilayer liner onder de 100grams deken. Toen ik de dekens netjes vast had voelde hij al enorm warm bovenop zijn rug, dus ik vraag me af of dat morgen overdag niet te warm is. Het voordeel van de varilayer is wel dat die alleen op de bovenkant zo dik is, aan de zijkanten is hij gewoon 100grams dus hopelijk helpt dat wat tegen oververhitting. Ik ben benieuwd hoe hij er onderuit komt qua spierspanning want warmtetherapie krijgt hij zo wel. ;)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:32

Mijn paard stond met de koude dagen onder 600 gram, heeft ze ook echt wel nodig om warm te blijven. Ik deed dat met 400 gram + 200 gram onderdeken.

Alleen die onderdekens willen maar niet lekker liggen. Al verschillende merken geprobeerd. Ik wil graag naar een dikke deken van 600 gram, anders 500 gram. Heeft iemand daarvoor een idee? Ik wil graag een deken met hals. Ik kan ze nog niet echt vinden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:47

En de liners, heb je die al geprobeerd?
Dan zou je een 450 grams Rambo kunnen nemen met heel koud weer een liner er onder.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:56

Gewoon een staldeken met hals, kunnen prima onder een outdoor deken ook.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:57

Bij mij liggen highliners echt super prettig. Enige onderdeken die nooit strakt trekt aan de voorkant/ er af glijdt aan de achterkant.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:07

Nouvel: de Rambo-dekens liggen wel een beetje (heel ver) boven mijn budget. Ik zoek eigenlijk een goedkoper alternatief.

Veulen: met welke staldeken heb jij goede ervaringen?

Lieke: als ik naar de foto's kijk van de highliner, lijken ze bij de hals vrij hoog te liggen. Het lijkt mij juist heel raar liggen onder een 'gewone' deken. Wat is jouw ervaring daarmee? Anders is dat wel een goede optie, ik hoor verder wel regelmatig goede verhalen over de highliners.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:08

Ik gebruik de Amigo insulators als onderdeken

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:18

Probeer eens een deken met halve hals. Ik ben heel tevreden met mijn Nika.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:41

Ik ga een aantal van mijn dekens verkopen omdat ik volledig overstap op weatherbeeta. Ik ga ze nog op bokt zetten bij advertenties, maar mocht er iemand al vraag hebben naar dekens maat 185 dan hebben jullie vast voorrang ;)
Het gaat om een nieuwe hh 300, een hh 200 met klein, te maken, gaatje, een Jos lansink 360, met gemaakt gaatje in de voering, maar dat heeft geen hinder en een kleine beschadiging aan de buitenkant, wat verre van door is, dus nog volledig waterdicht. En een bucas freedom, 150 gram, met een gemaakt gaatje aan de buitenkant en weer volledig waterdicht!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:46

Vandaag diverse dekens gepast qwa maten opties enz.

Hier de select cooler met tussenstuk:
Zonder:

Afbeelding

Afbeelding

Met:

Afbeelding

Afbeelding

Alleen het klitteband kan niet dicht maar omdat het een zweetdeken is vind ik dat geen ramp.
Als ik hem als onderdeken wil gaan gebruiken moeten we de deken nog verder aanpassen

De smartex rain 6.6 gewoon en 6.3 big neck hebben we ook gepast en die moet ik als ik hem koop (6.6 ) wel laten aanpassen

Gewoon:
Afbeelding

Afbeelding

En zoals ik hem wil na aanpassen:
Afbeelding

Afbeelding

Qwa lengte enz zit de smartex goed alleen van voor dus teveel ruimte waardoor ik bang ben op schuurplekken.
Aanpassen kost max €20,- en dan ben ik daarna eindelijk klaar met me deken collectie.
Word er ondertussen een beetje moe van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:30

Ik blijf dekens toch ook maar lastig vinden...
De zilveren Bucas Power blijft hier toch ook wel het (voorlopig door [***]'s bouw nog onbereikbare) ideaal. Zo hadden [***]'s lendenen het de afgelopen dagen met in totaal 200 gram Rambo dekens en liner iets te koud (dikke spieren op zijn rug), maar met 350 gram had hij het vannacht bij -2 blijkbaar te warm want de liner was op de lendenen nat en de buitendeken was droog. -O-
Dat schiet natuurlijk ook niet op.

Nu kreeg ik van bucaspaardendekens.nl (heet nu horsewaredekens.nl en ook horsefriends.nl?) het bericht dat ze ook dekens kunnen vermaken en dat ze al eens eerder Bucas dekens hebben aangepast voor Andalusiers. Misschien is dat dan toch ook een interessante optie voor ons. Hebben anderen al ervaring met bucaspaardendekens.nl?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:45

__elise__ schreef:

Wat voor type paard heb je? Smal of breed?
Highliners vind ik zelf niet zo handig onder een waterdichte deken. Alleen als je ook een halsdeken hebt anders steken de randen eronder uit.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:06

xyzutu2 : geen ervaring mee qwa kopen enz heb alleen telefonisch advies gehad en dat kwam erg vriendelijk over. Half uur mee aan de telefoon gezeten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:09

Veulen84 schreef:
__elise__ schreef:

Wat voor type paard heb je? Smal of breed?
Highliners vind ik zelf niet zo handig onder een waterdichte deken. Alleen als je ook een halsdeken hebt anders steken de randen eronder uit.

Heb ik hier nooit last van. Vind ze zeker aan de voorkant mooi laag vallen. Ik heb wel een foto met de highliner eronder maar bij mij zie je hem dus niet haha.

Afbeelding
Niet zo'n charmante foto maar hier zie je de voorkant van de deken goed.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:16

Ik ga toch weer opzoek naar een andere 200grams deken. Hij lijkt prima te passen maar dit is de enige deken waar ze kale plekken van krijgt. Zit denk ik toch minder mooi dan het lijkt. Maar ik vind meer waterdichte dekens dan staldekens. :')

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:06

mcjv schreef:
Ik ga toch weer opzoek naar een andere 200grams deken. Hij lijkt prima te passen maar dit is de enige deken waar ze kale plekken van krijgt. Zit denk ik toch minder mooi dan het lijkt. Maar ik vind meer waterdichte dekens dan staldekens. :')

Zeker op facebook komen veel staldeken's van 200 gram voorbij

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:18

Ik heb voor mijn merrie bucas power light. Samen met rambo liners. Heb ik in alle diktes. Dat is zit allemaal top. Doe ik de bucas. Power alleen om gaat ie trekken. Komt door dat stay and dry. Dus heb ik ook een irsh light gekocht die is glad van binnen gaat ook goed. De voorkant zit zo goed van bucas daarom blijf ik maar daar bij. En bij de liner verander ik de clipper achter gewoon en dan zit het ook goed.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:20

JenniferU schreef:
mcjv schreef:

Zeker op facebook komen veel staldeken's van 200 gram voorbij

Facebook heb ik overgeslagen tijdens m'n zoektocht, thx voor de tip ik ga even kijken.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:26

Torn ik op stal kwam vandaag had meneer de onderdeken van zijn Rambo Varilayer 450 gesloopt.

Nu is het zo dat ik graag wil overstappen op Bucas aangezien deze beter op hem ligt. Ik heb al de Bucas Select 300, maar hoe kan ik die nu naar 500 maken? Aangezien de select is gezien als een onderdeken? Ben een beetje tegen om turnout deken op stal te gebruiken omdat ik ze altijd zweterig voel overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:40

Sjafrane schreef:
Ik heb voor mijn merrie bucas power light. Samen met rambo liners. Heb ik in alle diktes. Dat is zit allemaal top. Doe ik de bucas. Power alleen om gaat ie trekken. Komt door dat stay and dry. Dus heb ik ook een irsh light gekocht die is glad van binnen gaat ook goed.

Dat vind ik ook echt het voordeel van Rambo, die is helemaal glad van binnen en ik merk dat mijn paard hem ook echt 'naar voren' kan schuiven als hij wat te strak rond de borst komt te zitten, bijvoorbeeld door het grazen. Ook in stap blijft de deken gewoon boven zijn vacht zweven, waarschijnlijk ook omdat hij zo licht is. Toen we de Rambo Power pasten zat hij in halt perfect, maar we hadden nog geen half rondje over de hoefslag gestapt als test of de deken hing helemaal naar achteren doordat de fleece naar achteren trok. De Rambo weegt ook wel beduidend meer dan de Bucas.

Heel stom; ik kom er nu ineens achter dat horsewaredekens.nl hetzelfde bedrijf is als bucaspaardendekens. Heb ik ze net gisteren allebei apart een mailtje gestuurd, eentje over Rambo & pasvorm en eentje over Bucas en pasvorm. Dat had dus ook in 1x gekund, lekker handig. :+

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:49

MVasbo schreef:
Torn ik op stal kwam vandaag had meneer de onderdeken van zijn Rambo Varilayer 450 gesloopt.

Nu is het zo dat ik graag wil overstappen op Bucas aangezien deze beter op hem ligt. Ik heb al de Bucas Select 300, maar hoe kan ik die nu naar 500 maken? Aangezien de select is gezien als een onderdeken? Ben een beetje tegen om turnout deken op stal te gebruiken omdat ik ze altijd zweterig voel overkomen.

Welke basis deken het je? Aangezien je de dikte onderdeken van bucas heb.
Je hebt qwa basis dekens ook verschillende diktes.
Tenzij je de select turnout hebt die is 0 grams

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:18

MoniekV schreef:
Ik gebruik de Amigo insulators als onderdeken

Wat is daarvam het verschil tussen dit of de Horseware liners?

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:24

JenniferU schreef:
MVasbo schreef:

Welke basis deken het je? Aangezien je de dikte onderdeken van bucas heb.
Je hebt qwa basis dekens ook verschillende diktes.
Tenzij je de select turnout hebt die is 0 grams

Ik heb de Bucas Smartex 0 gram. Ik heb ook een 250 gram Amigo insulator deken. Kan ik die gebruiken onder de Rambo deken of wordt dat zweterig?