[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 13:20

Smal?
Zijn die veranderd dan? Of is de combo smaller dan?
Want heb de gewone juist bij de brede paarden op.

Muze

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 13:25

Ik had er eentje via marktplaats,die viel erg smal.
Geen idee meer welke het was..

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 13:44

Heeft iemand hier ervaring met de high neck dekens van Horseware of Bucas in combinatie met lange manen :o

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 18:15

Fayyah19 schreef:
TinkerTreas schreef:
Even een vraagje.
Mijn merrie heeft een Amigo Turnout Eco Bravo 12 Plus.
Passen hier de gewone liners onder van horsewear? Deze deken valt smal, dus ik weet niet of ze ook smalle liners hebben?

[ Afbeelding ]

Ja de liners passen eronder. Ik heb dezelfde deken icm liners.

Dank je wel

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 20:30

Colinda20 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de high neck dekens van Horseware of Bucas in combinatie met lange manen :o

Hier ervaring met de Rhino wugs en daar blijven de manen heel mooi onder. Of bedoel je niet de wugs?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 06:41

manzano schreef:
Josien_ schreef:
Ik wilde de Highlander Plus Zomereczeem Combo deken aanschaffen in maat 135, maar hij is overal uitverkocht.
Weet iemand of hij nog ergens te krijgen is of een ander goed alternatief voor een brede D pony?

Heb je al contact gehad met Equimatch? Die hebben hem ook op de site.

Geen contact gehad maar die maat is niet leverbaar volgens de website.

Ik heb ook een winterdeken van de shires highlander serie en die past mooi op mijn pony’s.

@collinda: mijn ervaring is dat de randjes van de horseware amigo dekens wel iets schuren aan de manen.

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 13:28

Miriam91 schreef:
Colinda20 schreef:

Hier ervaring met de Rhino wugs en daar blijven de manen heel mooi onder. Of bedoel je niet de wugs?

Yes die bedoel ik!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 17:14

Ik heb vorig jaar een bucas Atlantic 50 grams gekocht. Toen nog niet gebruikt.
Heeft iemand deze dekens ook? Is deze 50 grams fijn ademend: dus ook al vroeg in t seizoen fijn te gebruiken als t nog niet koud is maar wel nat? Of dan al snel te warm?
Edit: of zou dan beginnen met 0 grams of een Sunshower beter zijn? Snap dat t paard afhankelijk is hoor, 24/7 buiten met genoeg schuilruimte, hekel aan regen ( en dan ook wat sneller gevoelig op de spieren).

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 11:50

Hoe zijn hier de ervaringen met de Rambo Autumn, ook qua pasvorm?

De speurtocht gaat hier weer beginnen :’)
Laatst bijgewerkt door Damelza op 15-09-25 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 11:51

Prima! Goed waterdicht. Wel heel fragiel net zoals de summer series.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 11:56

Is er toevallig ergens al een dekenpasservice gestart? Haha

Ik ben een beetje zoekende naar een fijne dunne regendeken voor de stormige dagen. Het is nu qua temperatuur bijvoorbeeld hier nog best prima. Maar de flinke regendagen zijn er natuurlijk ook

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 12:16

Muze schreef:
Ik heb vorig jaar een bucas Atlantic 50 grams gekocht. Toen nog niet gebruikt.
Heeft iemand deze dekens ook? Is deze 50 grams fijn ademend: dus ook al vroeg in t seizoen fijn te gebruiken als t nog niet koud is maar wel nat? Of dan al snel te warm?
Edit: of zou dan beginnen met 0 grams of een Sunshower beter zijn? Snap dat t paard afhankelijk is hoor, 24/7 buiten met genoeg schuilruimte, hekel aan regen ( en dan ook wat sneller gevoelig op de spieren).

Ik heb andere 50 grams en geen 0 grams en die gebruik ik juist zo aan het begin wanneer je anders een 0 grams zou gebruiken. Voor de mijne niet te warm, merk geen verschil zelfs.

Julimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 12:23

Voor wie op zoek is naar een fijn regendeken te gebruiken bij hogere temperaturen, ik gebruik de horze nevada. Is een beetje vergelijkbaar met de bucas Sunshower. Mooi licht dek met een dunne mesh voering. Tot 20 graden staat mijn paard er niet te warm onder. https://horze.nl/products/nevada-600d-t ... s=e&_v=1.0

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 13:07

Weet iemand of een hals van een bucas Atlantic ook gewoon op een Irish zou passen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 13:52

Ik heb een 50 grams amigo en een 50 grams bucas therapy , maar ik vind ze wel echt warmer dan een 0 grams hoor.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 07:17

Muze schreef:
Weet iemand of een hals van een bucas Atlantic ook gewoon op een Irish zou passen?

Ja hoor volgens mij wel, ik heb een x range hals ook op mijn bucas irish

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 17:43

Mijn regendekens laat ik ieder jaar wassen. Al jaren tot tevredenheid. Mijn huidige Rambo regendeken heb ik van de zomer ook laten wassen. Vandaag had mijn paard hem op en tot mijn verbazing was hij nat onder de deken. Op zijn rug en bij zijn ribben. Niet drijfnat, maar zeker niet droog.

Er is kennelijk iets niet goed gegaan met wassen. Kan ik hier nog wat mee? Of wordt het een nieuwe kopen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 19:35

Je kan hem inspuiten. Doe ik soms ook als er een naad niet meer helemaal waterdicht lijkt of is. Wij hebben wel spuitbus van bucas en dat werkt heel goed. Is in ieder geval goedkoper om te proberen dan meteen nieuwe deken.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:29

Ik ben momenteel aan t twijfelen.
Vorig jaar mijn jonge ruin ( die ik toen net had)onder goedkopere dekens gezet ivm ruw spelen met z’n vriendje. Nu had ik al een bucas klaarliggen voor deze winter maar ze spelen nog steeds zo intens lomp… bucas van mn stalgenote schijnt nu ook al kapot/ beschadigd te zijn.
Dus twijfel nu of ik toch dit jaar nog weer ff goedkopere dekens neem; doet iets minder zeer als die aan gort getrokken worden…

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:33

Hier, zowel bij mijn vorige speelse ruin als bij diverse stalgenoten met speelse jonge ruinen, die goedkope dekens ben je duurder mee uit. Ene stalgenoot was 3 of 4 dekens verder in 1 seizoen en dat was met telkens repareren, die kocht ook goedkope vanwege het slopen maar was meer geld kwijt en steeds met spoed een niejwe halen of paard die volledig doorwrekt was omdat deken half doormidden was. De anderen hadden bucas en horseware en die gingen of niet kapot of konden makkelijk gemaakt worden. Bij mijn vorige ook, ja soms winkelhaak in maar gewoon goed te maken en heeft er meerdere jaren mee gestaan in grote groep ruinen die echt elkaar beetgrepen en rondsleurden aan dekens.

Alleen halsen werden losgetrokken := eerst gewoon klitteband los maar uiteindelijk klittenband er echt af

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:36

Het ligt ook aan welke Bucas. Je hebt de smartex of power turnout nodig met balastic nylon. Die zijn nagenoeg onverwoestbaar. Van Rambo heb je minimaal 1200 denier nodig om onverwoestbaar te zijn.

Deze is bijvoorbeeld maar 600 denier, die is sneller stuk:https://hypostore.nl/bucas-anniversary-turnout-stay-dry.html?afmeting=326&dekenvulling=482&utm_source=google&utm_medium=shopping&utm_campaign=shopping-nl&srsltid=AfmBOoo6UJ0r1eUistHzyOUR2DTmjDsMdAWx--m-BWZJzeheB3z74OkZ0eg

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:39

Ohja, wij hebben altijd de smarten en zowat iedereen op stal ook ja := hoewel de irish 50gram ook goed ging hier. Maar die had hij korter om en gedeeltelijk op het land waar se minder heftig speelden als in paddock. Land was meer racen en stoeien en paddock vooral stoeien en sleuren

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:41

De deken van stalgenoot is smartex.
Heb zelf de Atlantic klaarliggen.
Dus sterke dekens die gewoon stuk gaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:43

Maar een gaatje of doormidden. Want goedkoop gaat ook stuk, maar sneller en heftiger en mijn ervaring is dus dat je daar echt duurder mee uit bent en dat de bucas en horseware te maken zijn en minder heftig stuk gaan.

En in hele extreme gevallen zou ik wat ip de deken spuiten.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:48

Of anders zo'n canvas deken als bovenste deken gebruiken. Als ze die stuk krijgen.......