Raadselachtig hoor haha

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:de Big Neck collectie is dieper ingesneden bij de schoft, om het gebied rondom de hals te openen voor paarden met een grote of dikke nek
Nouvel schreef:Bizar zeg, maar zou ze het dan ook echt koud hebben of heeft ze gewoon een lage standaard temp, hoe merk je dat ze het te koud heeft...
Raadselachtig hoor haha
No_No schreef:Ik vind 500 grams ook niet verschrikkelijk maar als je 4 dekens op elkaar legt dan heb je een grote kans dat je ze dicht drukt door het gewicht.
Liever zou ik dan kiezen voor een goede deken van 300 grams en daar dan goed ademende onderdekens onder doen. Zeker niet meer dan twee dekens er onder.
Wat voor dekens heb je voor diva? Misschien is daar ook nog winst uit te halen..?
Gebruik je ook een deken met hals?
Misschien ook even kijken of ze niet meer eiwitten moet hebben en eventueel vit E?
JenniferU schreef:weet iemand hier het verschil tussen de gewone en de big neck versie van bucas?
volgens een bucas dealer heeft dat te maken met de schoft en de hals aanzet.
dus dat bij de big neck meer ruimte is voor een lagere hals.Citaat:de Big Neck collectie is dieper ingesneden bij de schoft, om het gebied rondom de hals te openen voor paarden met een grote of dikke nek
en wie heeft ze beide gehad of getest en dus echt het verschil merken/zien enz
Nies_ schreef:Maar kou in landen als Zweden is wel anders kou dan hier in Nederland. Hier is het met -10 verschrikkelijk guur klote weer, terwijl het in die landen met een dikke jas dan heel goed te doen is. Kan me dus ook voorstellen dat paarden in verhouding minder dikke dekens nodig hebben daar, zegt ook maar weer dat hetgeen wat de thermometer aangeeft er niet zo toe doet.
Azmay schreef:No_No schreef:Ik vind 500 grams ook niet verschrikkelijk maar als je 4 dekens op elkaar legt dan heb je een grote kans dat je ze dicht drukt door het gewicht.
Liever zou ik dan kiezen voor een goede deken van 300 grams en daar dan goed ademende onderdekens onder doen. Zeker niet meer dan twee dekens er onder.
Wat voor dekens heb je voor diva? Misschien is daar ook nog winst uit te halen..?
Gebruik je ook een deken met hals?
Misschien ook even kijken of ze niet meer eiwitten moet hebben en eventueel vit E?
Ik heb aan goede (echt passende) dekens een Nika met halve hals 0g en Horseware liners in 100 200 en 300g. Ze draagt nu dus 2 liners met de regendeken erover.
Ze krijgt een kilo lucernebrok bij per dag + een kilo pulp. Vitamine E heb ik liggen dus daar kan ik op zich ook wel mee beginnen al.
Ze was net weer 36,2 dus vanavond gaat er een dikkere deken op denk ik, al is dat ook weer even lastig gezien het gaat sneeuwen en die niet 100% waterdicht is.
No_No schreef:Shym is nog warm onder de smartex turnout winterdeken. Toch maar besloten er niets bij op te doen.
Voor diva zou ik persoonlijk ook een hele hals 300 grams deken doen en nog een 300 grams onderdeken. Nika heeft dat wel. Ze hebben ook onderdekens tegenwoordig.
Anders misschien ook een bucas proberen?
JenniferU schreef:weet iemand hier het verschil tussen de gewone en de big neck versie van bucas?
volgens een bucas dealer heeft dat te maken met de schoft en de hals aanzet.
dus dat bij de big neck meer ruimte is voor een lagere halsCitaat:de Big Neck collectie is dieper ingesneden bij de schoft, om het gebied rondom de hals te openen voor paarden met een grote of dikke nek
en wie heeft ze beide gehad of getest en dus echt het verschil merken/zien enz