[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tirzasarah10

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:53

@ hartje, machine is nieuw. Gekocht bij agradi maar helaas is daar de klantenservice enkel fijn als je een lekkende fles heb of iets in die richting. Ook niemand waar ik de messen van zou kunnen lenen.

@jester_ ik heb ze bij de weerd in kampen laten slijpen, ik had rond gevraagd op fb of iemand in de buurt van emmeloord een goed adres wist en deze kwam naar voren. Opsturen vond ik beetje eng ivm kwijt raken. Heb mijn pony wel gewassen voor het scheren zodat hij echt goed schoon en droog was, ook heeft hij geen bijzonder dikke vacht. Had eerlijk gezegd van deze machine niet verwacht dat het zo snel bot zou zijn :o

@icePrincess, oee dat klinkt heel interessant!! Passen die ook op de aesculp tondeuse? En zou je mij een linkje willen sturen? Ben altijd zo bang dat ze niet passen of ik dan perongeluk machine sloop of pony pijn doe. Ik had deze idd besteld omdat de sectolin al jaren goed ging maar even te klein vond, hij vind scheren vreselijk en die aesculp is draadloos, stil en had een redelijk grote kop. Daarnaast heb ik echt een heel fijn chique pony dus dacht misschien naïef zijn hele lijf is net zo veel als 4 benen en een hoofd van een groot paard :=

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:31

Ik weet niet wat voor type messen er op je aesculp passen maar ik heb A5 messen, die passen op vrij veel merken, zal je een link pb-en dan kun je de bevestiging vergelijken. Voor anderen die ook willen zoeken, merk is APUS ;) .

Volgens mij gaat het ook meer om de haar dichtheid dan het oppervlakte. Ik merkte iig bij mijn welsh dat mijn machine bij de tweede keer scheren in december altijd veel moeite had met het dikke haar bovenop zijn kont terwijl ik daar in het najaar nog gewoon makkelijk doorheen kwam. Maar dan nog zou die van jou niet nu al kapot horen zijn. Ik heb gewoon een goedkope tondeuse met draad en schoor mijn welsh er 3x per jaar helemaal mee en daarnaast nog meerdere andere paarden alleen de borst, heb ik echt jaren mee gedaan tot er een tandwiel helemaal dol gedraaid was. Zelfde weer opnieuw gekocht en scheer de benen van mijn tinker er om de week mee en halve lichaam sinds ik deze heb ook al zeker 4 keer geschoren. Je mag toch best verwachten dat een duurdere machine wel meer aan kan.

Heb je ook al contact op genomen met aesculp zelf?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:36

Met zo'n pony met dikke vacht is het na 1x wel bot ja.

En tondeuse kopjes slijpen gaat best vaak mis.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:45

lletam schreef:
Ik ben op zoek naar iemand die netjes kan scheren. Omgeving Culemborg, Utrecht, Tiel

Niemand?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:56

Vanmorgen ons troeleke geschoren :D ze had het zo warm en al zo'n dikke vacht %)

Afbeelding

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:43

IcePrincess schreef:
Ik weet niet wat voor type messen er op je aesculp passen maar ik heb A5 messen, die passen op vrij veel merken, zal je een link pb-en dan kun je de bevestiging vergelijken. Voor anderen die ook willen zoeken, merk is APUS ;) .

Volgens mij gaat het ook meer om de haar dichtheid dan het oppervlakte. Ik merkte iig bij mijn welsh dat mijn machine bij de tweede keer scheren in december altijd veel moeite had met het dikke haar bovenop zijn kont terwijl ik daar in het najaar nog gewoon makkelijk doorheen kwam. Maar dan nog zou die van jou niet nu al kapot horen zijn. Ik heb gewoon een goedkope tondeuse met draad en schoor mijn welsh er 3x per jaar helemaal mee en daarnaast nog meerdere andere paarden alleen de borst, heb ik echt jaren mee gedaan tot er een tandwiel helemaal dol gedraaid was. Zelfde weer opnieuw gekocht en scheer de benen van mijn tinker er om de week mee en halve lichaam sinds ik deze heb ook al zeker 4 keer geschoren. Je mag toch best verwachten dat een duurdere machine wel meer aan kan.

Heb je ook al contact op genomen met aesculp zelf?

De link die je stuurde idd besteld :D

Precies wat je al aan geeft ik verwacht van een duurdere machine wel iets.. Gekocht voor 329 euro en mijn goedkope sectolin koop ik eens in de 2 misschien zelfs 3 jaar een nieuw kopje voor want die zijn niet te slijpen. Vond ik trouwens ook op temu een stuk voordeliger dus die ga ik ook proberen. Ik wilde contact met aesculp zelf opzoeken maar kon daar geen contact gegevens van vinden.

Even als voorbeeld welke vacht ik er mee scheer;

Afbeelding

Afbeelding

Met zijn hoofd heb ik nog even hulp nodig maar geeft wel goed weer er zit gewoon echt weinig haar op. Als het langer is moet er een echte machine op en daar wacht ik niet op. Nu dus wel vrij 'laat' omdat ik twijfel omdat ik geopereerd word maar met spelen hebben ze het al warm. De stal is geïsoleerd en eigenlijk nooit kouder dan 10 graden.
Maar mocht iemand nog adressen hebben waar ze wel goed kunnen slijpen specifiek de aesculp duratti messen sta ik daar voor open, liefst omgeving Noordoostpolder.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:06

Ik stuurde mijn messen altijd op naar puttenstein in wezep. Als je contant erbij in doet ook niet zo duur. Hele vriendelijke man, snel en altijd scherpe messen en anders fixt hij het voor je. Ook tondeuzekopjes is hij heel goed in

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:36

Jester_ schreef:
Ik stuurde mijn messen altijd op naar puttenstein in wezep. Als je contant erbij in doet ook niet zo duur. Hele vriendelijke man, snel en altijd scherpe messen en anders fixt hij het voor je. Ook tondeuzekopjes is hij heel goed in

Ga ik in mee! Mijn snap-on messen zijn vlijmscherp retour gekomen. Ik heb hem geprobeerd na een positief bericht van Jester in dit topic :D Geen spijt van, hij is top.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 05:18

Ik heb van secrolin de s200 tondeuse..dus echt die kleine. 1x per jaar koop ik nieuwe messen.

Ik scheer er een groot paard mee (175 cm).

Nooit problemen ding scheert heerlijk! Veel fijner als de grotere apparaten die ik ook heb liggen, maar dus niet pak.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:41

mcjv schreef:
Jester_ schreef:

Ga ik in mee! Mijn snap-on messen zijn vlijmscherp retour gekomen. Ik heb hem geprobeerd na een positief bericht van Jester in dit topic :D Geen spijt van, hij is top.

Dit is positief! Deze maar proberen, heb het bedrijf waar ik het heb laten slijpen wel bericht maar denk niet dat ze er iets aan doen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 12:01

lletam schreef:
lletam schreef:
Ik ben op zoek naar iemand die netjes kan scheren. Omgeving Culemborg, Utrecht, Tiel

Niemand?

Ik heb je een pb gestuurd

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 15:10

Mijn sectolin batterijen liggen in de lader want pony was gisteren echt klam. Toch maar een streepje borst/hals wegscheren vandaag.

Hopelijk houdt de tondeuse het vandaag. Hij lijkt het niet meer zo lekker te doen nadat ie geleend is door een stalgenoot. Maar met een volle batterij lijkt het nu weer aardig dus ben benieuwd. :j

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:07

Ik twijfel heel erg:
Ik ga volgende week zaterdag 3 weken op vakantie dus zorg voor m'n paard naar andere mensen. Gaat om een haflinger die het snel warm heeft. Staat nu stil met een peesblessure. Eind augustus geschoren maar is behoorlijk aangegroeid. Ben nu met dekens op en af aan het doen (deze warme dagen uiteraard zonder). Vorige week zaterdag had ze het met haar halve regen vliegen deken het koud buiten door de wind dus regen deken op gedaan. Voelde daarna lekker. Woon aan de kust. Maar op stal heeft ze het dan toch warm met regen deken op. Zelf laat ik hem dan in de avond af en in de ochtend voor werk op maar kan ik niet vragen aan de andere mensen die haar verzorgen. De stallen zijn warme binnenstallen helaas. Toch maar scheren? Ik weet ook niet hoe waterdicht en warm deze vacht is omdat die al geschoren is 2 maanden geleden. Erg lastig.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:29

Die van mij is ook klam de laatste dagen, ppid vacht, dus net een stuk hals geschoren en morgen nog een stuk als ze droog is, was ik niet van plan maar dit is echt niks.
Sectolin doet het gelukkig prima maar met een vochtige vacht scheren is niet prettig. Hoe doen jullie dat? Wachten tot hij droog is? Zou wassen helpen? want zo’n vacht is nogal plakkerig.

Xxxhm, scheren en dunne deken op?
Wordt nog niet koud volgens mij.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:50

Ik ga volgende week scheren. Opzich zitten ze nog relatief dun in de vacht, maar wil met regen wel graag een deken op kunnen doen zodat ze niet zeiknat zijn voor het rijden aan.

Lastige temperaturen ook deze week en komende week.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:11

assebassie schreef:
Die van mij is ook klam de laatste dagen, ppid vacht, dus net een stuk hals geschoren en morgen nog een stuk als ze droog is, was ik niet van plan maar dit is echt niks.
Sectolin doet het gelukkig prima maar met een vochtige vacht scheren is niet prettig. Hoe doen jullie dat? Wachten tot hij droog is? Zou wassen helpen? want zo’n vacht is nogal plakkerig.

Xxxhm, scheren en dunne deken op?
Wordt nog niet koud volgens mij.

Ja denk dat ik het ook ga doen, heb een regendeken met liners 100, 200 en 300. Miss dat ik nog een 50 grams liner koop.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:11

Hier ook een PPIDer die nu op medicatie staat en een mooie vacht heeft dit jaar. Maar hij was al een paar dagen wat klammig in zijn vacht dus ik ben toch maar begonnen met een streepje. Als hij morgen nog klam uit de paddock komt gaat er een bredere streep uit. Heb het wel met de opzetkam op de Sectolin geschoren zodat hij niet helemaal kaal staat als het weer toch weer omslaat. Ben namelijk wel bang dat hij het anders snel te koud gaat krijgen zonder deken. Dus hopelijk is dit streepje even voldoende.

Afbeelding

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:49

O dat is echt maar een klein streepje!
Als het helpt prima toch.
Ik heb de hele hals gedaan maar de borst lukte niet omdat dat te vochtig is. Ze krijgt al een paar jaar medicijnen en heeft altijd wel een redelijk goede vacht maar nu was hij te dik voor de warmte van de afgelopen dagen.
Ik heb ook een opzetkam gebruikt, 3 mm is kort genoeg vind ik.
Ik scheer nu alleen de voorkant want zodra het weer kouder is heeft ze het snel koud. En ik gebruik zo weinig mogelijk dekens maar ja soms ontkom je er niet aan. Moeilijk steeds die wisselende temperaturen.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:00

Ik scheer elk jaar heel wat paarden voor eigenaren in de regio. Nu ben ik erg tevreden over mijn Liscop machine maar overweeg toch om ook een grote stillere draadloze machine er bij te kopen. IK heb de Moser Mx 45 (met snoer) en een Heiniger Spahir (draadloos).

Wat zijn jullie ervaringen met een goede sterke krachtige stille machine draadloos/met accu ??

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:05

Heiniger xplorer! En dan zeker de nieuwste pro is echt top en stil

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:32

Jester_ schreef:
Heiniger xplorer! En dan zeker de nieuwste pro is echt top en stil

Jester, welke voordelen heeft de Pro tov de blauwe Heiniger Xplorer ?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 23:21

Pro heeft 2 standen. Scheer er nu 2 jaar mee en ben er echt fan vanl

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 01:30

En ik vond hem een stuk stiller! En krachtiger door de 2 standen. Maar de gewone pro is ook top. Goedkoopst te verkrijgen weer bij puttenstein. Ik heb overigens geen aandelen bij deze man haha

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:36

assebassie schreef:
O dat is echt maar een klein streepje!

Haha ja veel te klein om echt iets mee te bereiken qua werken, maar qua blessure staat hij nu toch op half pensioen (wandelen, klein stapritje, beetje los in de bak bewegen als hij dat zelf wil), dus ik wilde er echt alleen het hoognodige uithalen. Heb hem niet meer klam gevonden in de paddock dus ik hoop dat dit voldoende is. En zo niet gaat er gewoon nog een stuk hals vanaf. Maar ik dacht: het er terug aan plakken is lastiger. :+

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 13:57

Binnenkort wil ik zelf een scheermachine kopen.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ook door de hoeveelheid berichten hier.
Nu wil ik:
Mijn paard plm 3 x per jaar scheren
Hij heeft een aardige vacht altijd.
Moet voor het hele lichaam zijn.
Wat is een goed apparaat.