[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:03

ongeschoren onder 300 gram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:09

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:45

Wat is nou makkelijker?

Staldeken/onderdeken + ongevoerde regendeken
Of gewoon een winterdeken?

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:46

Even een toevoeging voor mijn situatie, paard staat van zonsopgang tot ondergang buiten, rest vd tijd op stal. Deken heeft ze dag en nacht op. Nu is het op stal warmer, dus had het idee van staldeken+regendeken, dat de regendeken snachts dan af kan

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:04

ik heb zelf verschillende rambo dekens met liners, zodat ik in alle diktes aan kan passen en ook kan wisselen als ze eens echt goed nat geregend zijn, dat is super handig!

maar het allerprettigst vind ik gewoon nog 1 deken in 1x er op zonder onderlagen die weer apart kunnen schuiven/schuren/wringen etc...
en lekker makkelijk, ligt altijd in 1x goed! :D

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 20:11

Ik ga morgen een Rhino halen !!!!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 20:41

Die van mij is geschoren en sowieso al een koukleum en staat nu dus onder 500gr met nek . jee wat is het koud :brr: deze ochtend stond hij te rillen onder zijn 300 gr :(:)

KnoLLyBoLLy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:22

Hier ongeschoren onder 300 gram :brr:

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:27

Hier geschoren shet 400, ongeschoren oudje 300 en jonkie 200 ongeschoren

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:21

Donderdag kan het 12 graden worden pfffff en onder 100 heeft ze het nu al warm... oeps hahaa

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 07:05

Vraagje!

Mijn volledig geschoren (behalve hoofd en benen) paard leeft 24/7 buiten met schuilstal. Sinds het rond het vriespunt ligt, heeft hij zijn Bucas Multi Power deken (regendeken + onderdeken) op. Daarmee heeft hij het warm maar nu ook niet héél warm. Merk dat zijn vacht best is gegroeid, maar ik was misschien ook wat laat met het bijleggen van het (Bucas Multi) onderdeken. Uiteindelijk niet zo tevreden van :( Deken was duur en zorgt toch voor de nodige schuurplekken thv de hals. Ook vind ik het een zwaar deken en heeft hij het er toch niet (volledig) warm genoeg onder.

Wanneer het kouder zal worden, wat doe ik dan het best?
Dit onderdeken vervangen door een dikker onderdeken?
OF een extra onderdeken (bv: fleece zweetdeken)? Dan zou hij het multideken (bestaande uit regendeken + onderdeken) + nog een zweetdeken hebben. Dus 3 lagen.

Ik ga ook de hals bestellen, zo is hij nog beter ingepakt. En indien nodig scheer ik hem over enkele weken nog eens. Afhankelijk of hij er last van heeft of niet :)

Edit: het onderdeken dat er nu op ligt is 150 gr

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:11

Als jouw paard er schuurplekken van krijgt zou ik een andere deken op doen. Mijn pony kreeg een hele lelijke schoft wond van zijn bucas all in one, die heb ik gelijk verkocht...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:13

crazygirl1 schreef:
Vraagje!

Mijn volledig geschoren (behalve hoofd en benen) paard leeft 24/7 buiten met schuilstal. Sinds het rond het vriespunt ligt, heeft hij zijn Bucas Multi Power deken (regendeken + onderdeken) op. Daarmee heeft hij het warm maar nu ook niet héél warm. Merk dat zijn vacht best is gegroeid, maar ik was misschien ook wat laat met het bijleggen van het (Bucas Multi) onderdeken. Uiteindelijk niet zo tevreden van :( Deken was duur en zorgt toch voor de nodige schuurplekken thv de hals. Ook vind ik het een zwaar deken en heeft hij het er toch niet (volledig) warm genoeg onder.

OF een extra onderdeken (bv: fleece zweetdeken)? Dan zou hij het multideken (bestaande uit regendeken + onderdeken) + nog een zweetdeken hebben. Dus 3 lagen.

Ik ga ook de hals bestellen, zo is hij nog beter ingepakt. En indien nodig scheer ik hem over enkele weken nog eens. Afhankelijk of hij er last van heeft of niet :)

Ik zou een dikkere onderdeken kopen, al moet je je afvragen of je dat wilt als deze deken schuurplekken veroorzaakt. Een fleecedeken gaat heel erg trekken en schuren dus gegarandeerd nog meer schuurplekken. ;)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:17

crazygirl1 schreef:
Vraagje!

Nee die is 250 gram. Heeft 150 gram vulling en heeft een 100gr fleece voering, dus 250 gr. Heb hem zelf ook.
Paar pagina's terug staat het bericht van de PD hierover wat ik gequote heb.

Je kan altijd nog een dikkere overdeken erop doen. Bij mij staat ze nu ook nog onder de rain & de multi onderdeken maar als het kouder wordt gooi ik er een Smartex over in plaats van de rain.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:07

ik heb een vraag aan de mensen die horseware dekens hebben er staat een rhino wug in de buurt te koop welke 2 gaatjes had, zijn gerepareerd. vraagprijs is 80 euro is dit reëel? en kan je met die deken ook gebruik maken van het liner systeem?

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:25

Het is maar net wat degene ervoor wil hebben. Ik zou het er niet voor betalen want mijn rhino was 80 euro nieuw in Engeland destijds. Mijn nieuwe Rambo heavy was 50 incl verzenden. Ze had hem al 5 jaar maar niet iedere winter gebruikt. Er is niks aan te zien... Maar ik ben tweedehands wel echt van de koopjes of ik koop het nieuw. Omdat je vaak tweedehands een grotere gok neemt en de verkoper moet vertrouwen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:28

Roosyes schreef:
Het is maar net wat degene ervoor wil hebben. Ik zou het er niet voor betalen want mijn rhino was 80 euro nieuw in Engeland destijds. Mijn nieuwe Rambo heavy was 50 incl verzenden. Ze had hem al 5 jaar maar niet iedere winter gebruikt. Er is niks aan te zien... Maar ik ben tweedehands wel echt van de koopjes of ik koop het nieuw. Omdat je vaak tweedehands een grotere gok neemt en de verkoper moet vertrouwen.

bedankt voor je mening. De deken is wel dichtbij mijn woonplaats dus ik kan hem wel bezichtigen. weet jij of deze deken ook in aanmerking komt voor het liner systeem? Ik heb nu 4 staldekens en 2 regendekens. Maar de regendeken van mijn ruin gaat al kapot en wil voor hem graag over op het liner systeem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:37

Wug heeft geen liner systeem.. Wel kunnen de liners er gewoon onder en blijft het prima liggen ze kunnen alleen niet met haakjes aan de voorkant vast.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:41

Yvank_ schreef:
Wug heeft geen liner systeem.. Wel kunnen de liners er gewoon onder en blijft het prima liggen ze kunnen alleen niet met haakjes aan de voorkant vast.

dat is een domper dan kijk ik liever naar een echte liner. bedankt voor je reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:43

Een echte liner? Liners zijn de onderdekens dus die zijn altijd echt... Dat je ze in de deken vast kan maken is puur stukje gemak want zonder blijven ze net zo goed liggen :j

Voordeel van wug is de halve hals als je dat fijn vind. Ik heb zelf liever hele hals dus heb gewoon rhino + hals op.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:54

Yvank_ schreef:
Een echte liner? Liners zijn de onderdekens dus die zijn altijd echt... Dat je ze in de deken vast kan maken is puur stukje gemak want zonder blijven ze net zo goed liggen :j

Voordeel van wug is de halve hals als je dat fijn vind. Ik heb zelf liever hele hals dus heb gewoon rhino + hals op.

Ik heb een fjord en wilde eerst ook een hele hals maar ben bang dat hij dan geen manen meer heeft :+ Bah weet nog steeds niet goed wat ik wil mbt dekens. De dekens van horseware zijn wel prijzig heb nu dekens van BR in de uitverkoop gekocht bij divoza voor 40 euro ( de regendekens). De onderdekens heb ik er nog 1 van harryshorse die heb ik al een goede 8 jaar. Maar wil straks niet 4 dekens op mijn paard hebben liggen omdat het anders mbt de warmte niet uit komt.. Binnekort maar even een rondje in diverse ruitersportzaken doen en dan tellen wat het kost om bv `1 regen, 1 200 gr 1 300 en 1 400 gr te kopen of toch voor het horseware systeem -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:05

En als je nu een amigo hero koop zonder hals? Die is 68 bij divoza. Daar kunnen de liners ook onder je kan ze alleen niet aan de voorkant vastmaken alleen aan de achterkant maar dat blijft wel liggen hoor.

Als je dan de liners erbij neemt kom je een heel eind :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:23

Yvank_ schreef:
En als je nu een amigo hero koop zonder hals? Die is 68 bij divoza. Daar kunnen de liners ook onder je kan ze alleen niet aan de voorkant vastmaken alleen aan de achterkant maar dat blijft wel liggen hoor.

Als je dan de liners erbij neemt kom je een heel eind :)

bedankt voor de tip :j Ik ga mij er in verdiepen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:14

Mijn paard is in oktober geschoren en ik heb hem vandaag zonder deken laten staan, na heeeeel veel twijfelen.
Hij stond onder een 200 grams plus 0 grams regendeken maar daaronder was hij vanmorgen dus helemaal nat. Hij heeft het sowieso niet gauw koud en zijn vacht is al voor minstens de helft/driekwart aangegroeid.
Na het rijden was hij ook weer helemaal bezweet dus heb ik 'm weggezet zonder deken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:23

staat 'ie nu geschoren zonder deken in de regen en de wind?

dat vind ik een behoorlijke grote overgang na 200 gram, dan zou ik er toch en fleecegevoerde deken of regendeken opleggen...