Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjo89 schreef:Ajpam schreef:Ik heb een rhino van 1200D![]()
Welke is dat ??
Gaat om deze deken, en hier staat bij de beschrijving 600D, terwijl bij de paardendrogist 1000 D staat.
http://www.divoza.com/collectie/paard/dekens/waterdichte-dekens/13506_rhino-original-turnout-lite.html
crazygirl1 schreef:Vraagje!
Mijn volledig geschoren (behalve hoofd en benen) paard leeft 24/7 buiten met schuilstal. Sinds het rond het vriespunt ligt, heeft hij zijn Bucas Multi Power deken (regendeken + onderdeken) op. Daarmee heeft hij het warm maar nu ook niet héél warm. Merk dat zijn vacht best is gegroeid, maar ik was misschien ook wat laat met het bijleggen van het (Bucas Multi) onderdeken. Uiteindelijk niet zo tevreden vanDeken was duur en zorgt toch voor de nodige schuurplekken thv de hals. Ook vind ik het een zwaar deken en heeft hij het er toch niet (volledig) warm genoeg onder.
Wanneer het kouder zal worden, wat doe ik dan het best?
Dit onderdeken vervangen door een dikker onderdeken?
OF een extra onderdeken (bv: fleece zweetdeken)? Dan zou hij het multideken (bestaande uit regendeken + onderdeken) + nog een zweetdeken hebben. Dus 3 lagen.
Ik ga ook de hals bestellen, zo is hij nog beter ingepakt. En indien nodig scheer ik hem over enkele weken nog eens. Afhankelijk of hij er last van heeft of niet
Edit: het onderdeken dat er nu op ligt is 150 gr
crazygirl1 schreef:Vraagje!
Mijn volledig geschoren (behalve hoofd en benen) paard leeft 24/7 buiten met schuilstal. Sinds het rond het vriespunt ligt, heeft hij zijn Bucas Multi Power deken (regendeken + onderdeken) op. Daarmee heeft hij het warm maar nu ook niet héél warm. Merk dat zijn vacht best is gegroeid, maar ik was misschien ook wat laat met het bijleggen van het (Bucas Multi) onderdeken. Uiteindelijk niet zo tevreden vanDeken was duur en zorgt toch voor de nodige schuurplekken thv de hals. Ook vind ik het een zwaar deken en heeft hij het er toch niet (volledig) warm genoeg onder.
Wanneer het kouder zal worden, wat doe ik dan het best?
Dit onderdeken vervangen door een dikker onderdeken?
OF een extra onderdeken (bv: fleece zweetdeken)? Dan zou hij het multideken (bestaande uit regendeken + onderdeken) + nog een zweetdeken hebben. Dus 3 lagen.
Ik ga ook de hals bestellen, zo is hij nog beter ingepakt. En indien nodig scheer ik hem over enkele weken nog eens. Afhankelijk of hij er last van heeft of niet
Edit: het onderdeken dat er nu op ligt is 150 gr
Roosyes schreef:Het is maar net wat degene ervoor wil hebben. Ik zou het er niet voor betalen want mijn rhino was 80 euro nieuw in Engeland destijds. Mijn nieuwe Rambo heavy was 50 incl verzenden. Ze had hem al 5 jaar maar niet iedere winter gebruikt. Er is niks aan te zien... Maar ik ben tweedehands wel echt van de koopjes of ik koop het nieuw. Omdat je vaak tweedehands een grotere gok neemt en de verkoper moet vertrouwen.
Yvank_ schreef:Een echte liner? Liners zijn de onderdekens dus die zijn altijd echt... Dat je ze in de deken vast kan maken is puur stukje gemak want zonder blijven ze net zo goed liggen
Voordeel van wug is de halve hals als je dat fijn vind. Ik heb zelf liever hele hals dus heb gewoon rhino + hals op.
Yvank_ schreef:En als je nu een amigo hero koop zonder hals? Die is 68 bij divoza. Daar kunnen de liners ook onder je kan ze alleen niet aan de voorkant vastmaken alleen aan de achterkant maar dat blijft wel liggen hoor.
Als je dan de liners erbij neemt kom je een heel eind