Stalgenootje heeft hetzelfde gedaan, maar laten doen door een kledingversteller
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

manzano schreef:Missch de Kramer eens proberen. Geen idee hoe breed hij is, maar Kramer valt regelmatig ruim.

Ac_tion schreef:Wellicht hebben jullie nog een idee;
Vorig jaar heb ik een jonge pony gekocht, is inmiddels in de hoogte veel gegroeid en meet nu ongeveer 150cm op bijna 4 jarige leeftijd. Een passende deken vinden was vorig jaar een drama, hij is vrij smal en dat maakt veel dekens te groot waardoor ze met name op de borst veel te laag zitten met schuren tot gevolg. Wat uiteindelijk redelijk pastte was de Horseware amigo bravo 115/168. Ik heb de 50 grams turnout gebruikt met verschillende liners. Helaas drukt deze deken teveel op de hals waardoor de pony een kuil kreeg (de manen gingen niet kapot). Schoftbeschermers blijven niet liggen (Kentucky en bucas geprobeerd).
Wat ik zoek is een deken met een vergelijkbare pasvorm maar dan liefst met schoftbeschermer erin zoals Lemieux bijvoorbeeld heeft. Lemieux past goed, maar de (T-?) sluiting blijft haken aan het hooinet, dus dat is een no-go.
Helemaal mooi zou het zijn om een deken met linersysteem aan te schaffen, dat beviel me erg goed. Benieuwd naar jullie input!
snorkel1986 schreef:Ac_tion schreef:Wellicht hebben jullie nog een idee;
Vorig jaar heb ik een jonge pony gekocht, is inmiddels in de hoogte veel gegroeid en meet nu ongeveer 150cm op bijna 4 jarige leeftijd. Een passende deken vinden was vorig jaar een drama, hij is vrij smal en dat maakt veel dekens te groot waardoor ze met name op de borst veel te laag zitten met schuren tot gevolg. Wat uiteindelijk redelijk pastte was de Horseware amigo bravo 115/168. Ik heb de 50 grams turnout gebruikt met verschillende liners. Helaas drukt deze deken teveel op de hals waardoor de pony een kuil kreeg (de manen gingen niet kapot). Schoftbeschermers blijven niet liggen (Kentucky en bucas geprobeerd).
Wat ik zoek is een deken met een vergelijkbare pasvorm maar dan liefst met schoftbeschermer erin zoals Lemieux bijvoorbeeld heeft. Lemieux past goed, maar de (T-?) sluiting blijft haken aan het hooinet, dus dat is een no-go.
Helemaal mooi zou het zijn om een deken met linersysteem aan te schaffen, dat beviel me erg goed. Benieuwd naar jullie input!
Tja ivm hooinet acties van mijn paard verplicht tot de disk front dit blijft niet haken verder alle sluitingen ( gesp/ t sluiting/ musketon) zelfs bilkoorden krijgt ze er in vast... dus dichtgeknoopt touwtje er aan dat was vorig jaar voor mij de oplossing
Celebi schreef:Wisselt enorm per paard. De hals is het deel waar ze veel warmte verliezen, zeker als ze geschoren zijn. Sommige paarden hebben dus baat bij een warme hals, anderen juist niet. Ik heb mijn pony 24/7 buiten lopen juist zonder hals en dan heb ik ook vaak nog expres zijn borst en streepje hals weg geschoren zodat hij juist voldoende kan afkoelen, maar wel met artrose onder een dekentje kan staan. De hals heb ik denk ik nu 2x uit de zak gehaald toen het echt vreselijk bleef regenen en zijn deken begon in te regenen door de hooiruif toen en toen het zo hard sneeuwde en waaide dat de sneeuw horizontaal kwam en het zo guur was dat zelfs de koudbloeden stonden te rillen.
Het is gewoon voor ieder paard anders.
TinkerTreas schreef:Even een vraagje.
Mijn merrie heeft een Amigo Turnout Eco Bravo 12 Plus.
Passen hier de gewone liners onder van horsewear? Deze deken valt smal, dus ik weet niet of ze ook smalle liners hebben?
[ Afbeelding ]