[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyChoice

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 10:33

Het zijn 2 lagen met een laag ademend materiaal ertussen. Ik gebruik dit als de zon schijnt tot 18 graden, anders te warm. bewolkt is tot 22 prima hier. In principe kan er nu veel warmte weg via de buik. Maar in de basis is het wel een plakding ja. Maar goed, heb 2 PSSMers staan die geen regen op de rug verdragen, dus blij met deze oplossing :-)

Stalgenootje heeft hetzelfde gedaan, maar laten doen door een kledingversteller :-)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 10:40

Op zich is zon en 18 graden prima. Dus misschien kan het wel. Jammer dat mijn pluizebol het altijd zo snel warm heeft onder dekens, maar inderdaad droog en warm moet blijven door de artrose in zijn heup.

Zat ook al te kijken naar wat goedkopere dekentjes zoals van Kramer of Waldhausen. Ziet er in ieder geval al iets steviger uit dan softshell stof maar ik denk daardoor toch ook snel veel warmer.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 10:43

Ja ik heb ook nog de Nika dekens. Super sterk, maar snel warm. Die gebruik ik in herfst en voorjaar.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:30

Helaas is er op het moment niet aan de liners voor onder de amigo vliegendekens te komen. Zijn overal uitverkocht.
Twijfel over de summer series, vriendin heeft die en vind de pasvorm niet optimaal.

Maar het lijkt mij ideaal met het weer van aankomende week (18 graden met regenbuien) voor m’n eczemer. Nog te vroeg om zonder deken te staan maar met zo’n natte eczeemdeken vind ik ook niks.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:35

Ik vind het echt een geweldige deken. Super ademend en enorm waterdicht. Maar niet voor als je paard sloopgrage kuddegenoten heeft..

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:09

Hebben jullie nog tips voor een vliegen regen deken voor een zeer brede e pony? Alles zit te krap aan de voorkant bij zijn schouders..

Ik heb al geprobeerd;
- lemieux arika en kudos (kudos leek nog het mooist te zitten maar bij lopen was hij echt te krap aan de voorkant en zag je de deken heel erg trekken.
- amigo
- weatherbeeta
- deken van equinest/lippo
- bucas rainfly
- rambo

Zijn winterdekens zijn de bucas irish en x range en deze zitten allebei goed maar vliegen en vliegenregens zijn echt drama. Heb ook nog steeds geen passende vliegendeken maar aangezien hij longpatient is vind ik een vliegen regen deken wel een fijn idee met komende herfstachtig weer…

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:17

Missch de Kramer eens proberen. Geen idee hoe breed hij is, maar Kramer valt regelmatig ruim.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:23

Shires

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:38

manzano schreef:
Missch de Kramer eens proberen. Geen idee hoe breed hij is, maar Kramer valt regelmatig ruim.

Ik probeer even een foto toe te voegen. Zijn lijf is moeilijk op de foto te krijgen hoe het daadwerkelijk is maar laten we het er maar op houden dat hij (nu met zijn 18 jaar) echt altijd een flinke bodybuilder is geweest. Lengte maten zijn nooit het probleem maar met name de boeg en schouders.. zadel is 3xw van bates dus echt brede schouders.

Afbeelding

Afbeelding