Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:15

Die van mij begint sinds vandaag flink te verharen, krijgt ook al weer een beetje vacht.
Denk dat ik begin volgende week de 0 grams op doe, helaas is hij niet fleece gevoerd. :(

Hopelijk kunnen de paarden bij ons nog tot begin/half november op het land blijven lopen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:25

Ik had vorige week de 0 grams regendeken opgedaan, maar vandaag was het wel lekker
weer dus maar even af. Morgen schijnt het 20 graden te worden dus dan kan hij ook
nog afblijven. Aankomende week gaat de 100 grams deken op, vooral omdat ze snachts ook
buiten staat, dan vind ik het fijner dat ze iets warmer staat ivm regen.

dressagelady

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:08

Hier alweer een 50grams regendeken met fleece, plus een teddy vacht :')

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:12

vanaf vanavond een regendeken (geschoren)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:22

het regent toch niet/gaat toch niet regenen? Ik vind de temperaturen echt nog veel te hoog voor een deken hoor. Wat moeten ze met -10 dan aan?

MarissaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:24

Bij mij staan ze beide onder een 0 grams regendeken!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:25

max66 schreef:
het regent toch niet/gaat toch niet regenen? Ik vind de temperaturen echt nog veel te hoog voor een deken hoor. Wat moeten ze met -10 dan aan?

een 400 gram winterdeken daar onder een regendeken met fleece en er tussen nog een wollen deken of zo iets

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:32

Hier staat mijn paard gerust met 700 gram op. Koud krijgt hij het niet hoor..... Hij heeft het nou eenmaal snel koud. Waarom zou ik hem dan kou laten lijden.......

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:39

Bij ons krijgen ze snacht's pas een regendeken op als het onder de 10 graden gaat.
Overdag ook pas als het onder de 10graden is.
Als het echt hard vriest heeft er hier 1 een 500gr deken op en de ander alleen een regendeken die wil niet anders.

dekeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:43

ik heb de 2 wedstrijdpaarden al onder de deken staan
de een onder een regendeken de ander onder een gevoerde kanvasdeken

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:30

Ik heb nu vanaf de nachten de 100 gr op.
En als het regent blijf hij op, en anders af

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:05

Ik heb sinds gisteren een ongevoerde regendeken op liggen, maar dat vind ik eigenlijk al te warm zodra t zonnetje er een beetje door komt. Hoop dat m'n Bucas Sunshower een deze dagen arriveert, dat lijkt me een mooie tussen oplossing.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:08

heb sinds vorige week regendeken met flece voering op (paard staat dag en nacht buiten)

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:22

max66 schreef:

Ik kijk niet naar de temperaturen, maar naar mijn paard ;)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:26

het is tegen de 20 graden overdag! Je gaat ze dan toch niet verwennen met een deken?
Tuurlijk moet je naar je paard kijken maar ik kan me niet voorstellen dat een gezond paard het nu koud heeft, ook s'nachts niet!

Mijn e-pony is 19 jaar en eerder te dun dan te dik, ze heeft een korte beharing, maar ik heb er nog niet aan gedacht om haar een deken op te doen hoor!
Als je niet te snel dekens op doet hoeven ze s'winters niet drie (of meer!) dekens op hoor!
Ik was eens bij iemand die had haar paard vijf (5!) dekens opliggen, het vroor nog niet eens!

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:29

Die mij moet helaas wel een deken op, heeft snel last van stijve spieren. Is net weer behandelt, recht gezet en los gemaakt. Op advies deken op en hij heeft het er niet eens warm onder.
Het is fijn dat jouw pony lekker zonder deken kan, gun het die van mij ook echt wel. Maar voor zijn eigen bestwil toch maar een deken op.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:31

in jouw geval kan het niet anders, geen probleem dan toch?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:34

Izie schreef:
Ik heb sinds gisteren een ongevoerde regendeken op liggen, maar dat vind ik eigenlijk al te warm zodra t zonnetje er een beetje door komt. Hoop dat m'n Bucas Sunshower een deze dagen arriveert, dat lijkt me een mooie tussen oplossing.

de mijne staat nu onder de sunshower

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:56

max66 schreef:
in jouw geval kan het niet anders, geen probleem dan toch?

Prima als jij het niet doet, fijn juist!
Maar er zijn genoeg paarden die wel al met deken staan, prima hun goed recht toch?
Zijn meerdere paarden waarbij het verstandiger is om het wel te doen. Vooral de nachten kunnen koud zijn. En niet elk paard is hetzelfde. Dus dat jouw pony en mijn paard zonder deken staan, wil niet zeggen dat de rest van NL dan ook hun pony of paard zonder deken kan staan. Is toch echt verschillend per paard...

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:13

Nouvel schreef:
Izie schreef:

de mijne staat nu onder de sunshower

bevalt jou die deken goed? Had van het voorjaar al gekeken, maar toch niet besteld. Maar afgelopen week was hij 'maar' 70 euro bij Agradi, en toen kon ik het niet laten :)!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:20

Ik heb 'm vorig jaar van iemand overgenomen (oude model), inderdaad voor die periode dat je voor dat rare weer maar nog vrij hoge temp een dekentje wilt hebben...
En daar is 'ie inderdaad heel fijn voor!

De mijne is alleen bij zwarte buien niet 100% waterdicht meer, en ik vind 'm zelf toch wat gaan trekken aan de voorkant.
Ik heb verder allemaal Dominick dekens en die vind ik persoonlijk fijner liggen, losser aan de voorkant...

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:23

Ik denk dat ik morgen avond de zomerdeken er voor 24/7 op ga gooien. Wilde eerst de ongevoerde regendeken doen. Maar ik wil eigenlijk de maand september nog doen met een zomerdekentje.

superior

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:26

mijn lease paard staat nu nog s'nachts buiten en heeft omdat hij geschoren is overdag een vliegendeken om en s'nachts een regendeken.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:27

nope,, mijne staan niet met dekens.. en zeker nu nog niet..
ik vind het er nog veels te warm voor

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:41

Nouvel schreef:
Ik heb 'm vorig jaar van iemand overgenomen (oude model), inderdaad voor die periode dat je voor dat rare weer maar nog vrij hoge temp een dekentje wilt hebben...
En daar is 'ie inderdaad heel fijn voor!

De mijne is alleen bij zwarte buien niet 100% waterdicht meer, en ik vind 'm zelf toch wat gaan trekken aan de voorkant.
Ik heb verder allemaal Dominick dekens en die vind ik persoonlijk fijner liggen, losser aan de voorkant...

thnx, ik ben erg benieuwd. Verder heb ik allemaal Bucas dekens op mijn ongevoerde regendek na, en die bevallen me ontzettend goed. Dus hoop dat deze kwa pasvorm en maat ook bevalt.