Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:27

Het was vandaag helemaal niet zo koud als het leek! Heb ze in de wei wel hun regendeken opgedaan, want er vielen flinke buien, maar op stal een katoenen deken.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:33

Mijn ruin staat nu voor de 3de nacht op rij met een fleece gevoerde deken op, mijn merrie staat nu weer onder haar exceemdeken, vanmiddag binnengekomen en ze staat eindelijk weer rustig op de wei. Overdag gaat de deken bij mijn ruin af.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:47

Vandaag vond ik het zelfs een twijfel geval, maar morgen word het alweer een stuk beter weer.
Ik wil gewoon mijn paard niet gaan verwennen met een deken, dat ding kan er nog lang genoeg op.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:59

Ik vond vandaag ook een twijfelgeval, maar met komend weekend in mijn hoofd, heeft mijn paard vandaag toch gewoon overdag zonder deken op het land gestaan de hele dag en vannacht staat hij ook nog zonder deken. Dit weekend schijnt het nog best mooi te worden, en daarna gaat het bergafwaarts.
Misschien begin ik vanaf maandag met een zomerdekentje 's nachts. Overdag op 't land kijk ik wel. Als hij tekenen van kou vertoond, gaat hij met een ongevoerde regendeken naar buiten...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:30

Ik had die van mij de afgelopen tijd snachts ongevoerde deken op, vandaag opgelaten overdag. Ze had opgezette vacht ook nog eronder toen ik er vanmiddag bij kwam. Maar idd, weekend wordt beter, morgenochtend wordt hij weer afgehaald.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:40

Ik weet echt niks van dekens af. onze paarden hadden nooit geen dekens op.
maar ik heb nu al een paar maanden een nieuwe pony en wil die deze winter gewoon doorrijden, dus wil ik dat hij geen wintervacht krijgt. dit had ik al bedacht in augustus en heb er met mijn ouders over gehad dat ik hem een deken op wilde leggen. maar tot een paar weken geleden was het echt nog super warm. ik had ook al een topic geopend over wanneer ik moet beginnen met deken maar iedereen zij dat het nog veel te vroeg was. toch een paar weken geleden al begonnen als het snachts wat koud was. omdat ik de afgelopen maand erg wisselvalig was met dekens, dan was het wel koud genoeg en dan weer niet. maar nu heb ik al echt het gevoel dat ik gewoon te laat was. mijn pony heeft el echt niet zo'n mooie vacht meer :( en scheren wil ik niet.
helaas, volgend jaar beter. stop nu niet met dekens hoor. wil wel voorkomen dat zijn vacht nog dikker wordt.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:54

Ik heb een paard gehad die ik al heel vroeg onder dek had en heel dik inpakte maar die toch een shetland vacht kreeg.
Dat jouw pony dus een dikkere vacht krijgt heeft niet alles met de deken te maken.
Misschien begin oktober scheren?Dan kan de vacht nog wat bijgroeien en is hij niet zo kaal.
Bovendien zijn ze vaak met vroeg scheren nog mooi op kleur ivm nog nieuwe haren die doorkomen.

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:14

brechtje122 schreef:
Nonnie89 schreef:
ik zit inderdaad ook in dubio. Mijn tinker krijgt in de winter dus een dikke wintervacht. Ik wil dat eigenlijk voor blijven. Zou ik hem nu dus al een fleecegevoerde regendeken om doen?
Hij is ook al flink aan het verharen. De haren vliegen je om de oren:P haha....

Ik zou nu al beginnen met een deken :j Mijn Groninger begon ook al een dikkere vacht te krijgen, dus die heeft nu ook een regendeken met fleece op;) Anders ben ik ook bang dat hij van de winter zo'n dikke vacht krijgt.

Ik heb hem inderdaad nu ook al op gedaan en dan zie ik wel. Als het dan als nog te lang word, ga ik het scheren denk ik maar.

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:29

Lutske staat met ongevoerde regendeken, 's nachts (stal) en overdag (weiland) voor Baukje en Hylkje heb ik regendekens besteld dus ik hoop dat die maandag binnen zijn! als het nog kouder wordt krijgen ze er een fleecedeken onder.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:36

De paarden staan allemaal nog in de wei, toch denk ik dat ik met de merrie die op wedstrijd loopt en elke dag beweging krijgt een waterdichte deken van 0 gram op ga doen. Als het echt koud word krijgt de andere merrie die ik nu beleer, ook een deken op, even kijken welke maten etc.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:05

Mijn paard staat nog steeds onder haar vliegendeken, dit omdat de zon toch nog redelijk vaak aanwezig is. (kale plek op dr rug wat verbrand door de zon) Maar ik ga vandaag een nieuwe regendeken kopen en dan krijgt ze die op, het wordt volgende week ook weer regenachtig en frisser.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:56

ambre schreef:
Ik heb een paard gehad die ik al heel vroeg onder dek had en heel dik inpakte maar die toch een shetland vacht kreeg.
Dat jouw pony dus een dikkere vacht krijgt heeft niet alles met de deken te maken.
Misschien begin oktober scheren?Dan kan de vacht nog wat bijgroeien en is hij niet zo kaal.
Bovendien zijn ze vaak met vroeg scheren nog mooi op kleur ivm nog nieuwe haren die doorkomen.

ja heb ik ook al aan zitten denken maar mijn ouders willen echt geen geschoren pony,
dan moet je nog beter uitkijken, als je hem dan een keer een te koud deken op hebt ofzo zijn ze meteen ziek.
ik ben zelf ook niet echt een voorstander van scheren,
als de vacht niet dikker wordt dan die nu is kan ik er mee leven, als het echt erger wordt zit er misschien niks anders op dan scheren,
dan mijn ouders nog maar zien over te halen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:07

Zo snel zijn ze niet ziek hoor.
Ff in en uitstappen met een dekentje en dat is alles.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:16

Ziek word je niet van kou maar van een virus of een bacterie.

Langdurig te koud staan kan wel effect hebben op de weerstand, en dan kunnen ze vatbaarder zijn voor eventuele besmettingen.

Hier staat mijn merrie nog steeds zonder. Als ik nog had gereden was ik nu wel al begonnen met een 0/50 grams regendeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:19

Die van mij heb ik nu nog zonder.. Maar maandag wordt het 14 graden dus zondag avond krijg ze bij mij haar 0 grams op. Eigenlijk zo jammer dat ze maar zo kort zonder deken kunnen staan he? Die van mij heeft nu alweer een behoorlijk dikke vacht. Denk dat ik al vroeg moet scheren dit jaar..

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:24

Ik ga vanaf morgen een katoenen zomer deken opleggen. Ze is al erg aan het verharen, maar ga het haar niet aandoen om een gevoerde of waterdichte deken op te doen, dat komt wel als het echt koud wordt... Desnoods ga ik haar wel scheren. Maar ik ga niet mijn paard laten zweten onder een dikke deken omdat ik zo nodig geen wintervacht wil.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:30

Mijn merrie staat onder een dun dekentje en die krijgt al aardig vacht...
Mijn jonge ruin staat nog zonder en zit nog super in 't haar!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:05

Ik heb vandaag en morgne de regendekens even af en dan gaan ze weer op,de avonden krijgen ze wel de dekens op

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:25

Aan de weerberichten te zien gooi ik maandag een regendeken erop :j

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:20

Hier gaat ie maandagavond ook op, weideseizoen is dan ook weer over helaas voor ons...

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:29

Hier komt zondagavond lekker een dekentje op. Hij stond afgelopen week al met zijn haar overeind. Maar, dit weekend wordt het nog lekker warm en ben ik er niet. Dus vanaf zondagavond en dan blijft ie ook lekker op. Eerder had hij hem 's nachts al op, maar toen is hij naar stage gegaan en werd het weer warm. Dus maar weer af.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:31

Mizsz_Kitty schreef:
Hier gaat ie maandagavond ook op, weideseizoen is dan ook weer over helaas voor ons...

Woo nu al :oo Dat is vroeg, jammer zeg.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:33

Ja het gras is helaas op, maar ze staan bij ons wel voorlopig van 9 tot 7 overdag nog op grote paddock, en de rest van de winter tot half 5, dus slecht heeft ze het niet gelukkig

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:01

weetje wat ik vandaag nog zacht :wow: een daas :wow:
mijne heeft een fleece gevoerde deken op

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:32

nicky_rilana schreef:
weetje wat ik vandaag nog zacht :wow: een daas :wow:
mijne heeft een fleece gevoerde deken op

Die heb je wel meteen gekild toch _-:( ? Rotbeesten..
Mijn paarden krijgen ook alweer een klein baardje :') . Wintervacht begint hier nu aardig door te zetten en ik duim dat mijn merrie haar rug het nog even trekt zonder deken! Haar vacht blijft zoveel mooier zonder deken, maarja bij langdurige regen gaat ze dan verkrampen in de rug en kreupel lopen..
Het gaan nu nog goed, tis goed in de gaten en hoop het nog zo lang mogelijk te kunnen rekken.