[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 09:25

Tuurlijk kan je nu nog scheren.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:20

Ja dat kan zeker. Wel daarna een deken om met deze regen

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 17:26

Zit eraan te denken om der hals uit te scheren morgen. Stond net te zweten op stal op der hals. En het wordt natuurlijk nog warmer.. meer mensen die dat nu nog doen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:37

Wanneer nodig is zeker !
Heb t geluk dat ik ze nu s avond en in nacht buiten kan zetten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:52

Twijfel alleen hoe veel hals ik eruit haal.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 23:02

Als je nu begint met een goede streep over de voorkant van de hals !
Zelf zou ik hele voorkant doen , tot aan de nekspier boog .
Dat het ook nog netjes toonbaar is

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 23:12

Okee dankje! Ze staat nu stil vanwege peesblessure maar haflinger met een dikke vacht. Als ik nog ging rijden had ik haar helemaal geschoren maar wil ook niet dat ze gek van de vliegen wordt als ze helemaal geschoren is. Dus hopelijk werkt het die hals eruit.

Denk zoiets? Op Google gevonden!
Afbeelding

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:28

Je zou het langs de onderhals nog wat verder omhoog weg kunnen halen (zo breed als bij de borst), maar dit scheelt al heel wat warmte voor het paard.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:39

Afbeelding
Zoiets heb ik ook gedaan en stukje buik, scheelt echt veel.

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 00:14

Mijn haf heeft door ziekte een flinke opdonder op zijn weerstand gekregen. Hij zit best flink in het haar.

Terwijl hij in februari eigenlijk al volledig in zijn zomervacht zat. Wel in oktober geschoren geweest.

Zit te denken aan scheren want hij verhaard nauwelijks.

Maar vind het ook spannend want zou hij niet verbranden als een keer de zon doorbreekt op een regenachtige dag? En met een vliegendeken gaat dat wel? Of zouden deze haren zachter zijn dat het niet in de deken blijft steken.

Vind het zo lastig wat te doen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 11:59

Ik heb vorige week onze fjord geschoren, want die had ook een dikke wintervacht en met toen de 30 graden van van de week hebben we hem geschoren. Hij staat met een vliegendeken op en gisteren ging het regen en heb ik hem een regendeken opgedaan.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 12:35

Hier vd week ook bijna volledig geschoren, had er zo'n dik pak haar op zitten dat die na 10 minuten stappen al overal zweette. Buitenritje was standaard een zeiknat paard en daar werd die niet fitter van. Ik heb de rug erop gelaten omdat ik dit weer toch te wisselvallig vind en niet elke dag dekens kan/ga wisselen. Staat nu met een vliegendeken en voelt zich een stuk beter!
Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:15

Hoi twee vraagjes hopelijk hebben jullie daar antwoord op. Ik heb een heiniger Saphir. Ik heb hiermee mijn pony gedeeltelijk geschoren en daarna de mesjes laten slijpen. Echter sindsdien scheert hij niet meer. Tenminste als ik hem terug in elkaar zet dan 1-2 cm wel, daarna lijkt hij bot. Ligt dit aan de messen zelf? iemand al eens mee gemaakt?

De tweede vraag, om de benen van een tinker te scheren is een klein scheermachine wel handig, is er ook zoiets als de saphir maar dan met kabel? Dit omdat het soms toch wel handig is dat hij het altijd doet en je niet afhankelijk bent van de accu.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:42

Ik denk dat je messen niet goed zijn geslepen!

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:43

Heb je ze misschien te strak aangedraaid?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:36

joyce83 schreef:
Hoi twee vraagjes hopelijk hebben jullie daar antwoord op. Ik heb een heiniger Saphir. Ik heb hiermee mijn pony gedeeltelijk geschoren en daarna de mesjes laten slijpen. Echter sindsdien scheert hij niet meer. Tenminste als ik hem terug in elkaar zet dan 1-2 cm wel, daarna lijkt hij bot. Ligt dit aan de messen zelf? iemand al eens mee gemaakt?

De tweede vraag, om de benen van een tinker te scheren is een klein scheermachine wel handig, is er ook zoiets als de saphir maar dan met kabel? Dit omdat het soms toch wel handig is dat hij het altijd doet en je niet afhankelijk bent van de accu.

Een met dubbele accu pack een optie ?
Dat heb ik namelijk bij beide machines een extra accu

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:53

joyce83 schreef:

Moser Max 45 dat is een aanrader voor een kleinere machine met snoer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:56

De Heiniger saphir is wel een upgrade van mijn Moser max. Al zijn ze beide fijn.
Ik doe rustig 3 shetten in een modelletje met 1 accu. Dus mis mijn snoertje zeker niet.

Wat doet hij als je er een ander setje messen op zet?
Ik denk dat ze niet fijn geslepen zijn.

Messen van de Moser passen ook op mijn Heiniger, echt super fijn dat ik die niet nieuw hoefde.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 16:35

Ik moet er een setje bij gaan kopen. In elk geval dan eentje wat ik voor de paarden kan gebruiken deze is te kort.

Nou net een schroefje iets vaster gedraaid maar hetzelfde. Ik haal alles los, zet in elkaar en dan scheert hij soms wel even goed. Lijkt erop dat messen scherp zijn. Maar na paar korte halen (half lang zacht haar hond) lijken ze weer bot. Bij herhaling van los maken in elkaar zetten weer hetzelfde.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 16:52

joyce83 schreef:
Ik moet er een setje bij gaan kopen. In elk geval dan eentje wat ik voor de paarden kan gebruiken deze is te kort.

Nou net een schroefje iets vaster gedraaid maar hetzelfde. Ik haal alles los, zet in elkaar en dan scheert hij soms wel even goed. Lijkt erop dat messen scherp zijn. ⁹Maar na paar korte halen (half lang zacht haar hond) lijken ze weer bot. Bij herhaling van los maken in elkaar zetten weer hetzelfde.

Trilt we niets iets los tijdens die paar banen scheren en gebruik je genoeg olie ?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:41

Zit dat rubberen stripje wel tussen de messen? Dat is een geleider er verdwijnt soms :+

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 21:57

MissYvette4u schreef:
Oei dan moet ik ff kijken...de grote is een Aesculan Econom Equipe GT674....de kleine is van Sectolin....ik geloof de SE-210. Deze zou geschikt zijn voor de hoofden & benen van Mini Paarden. Is ook wel maar dan niet voor de wintervacht ;)

Vanaaf ons eczeemertje geschoren :Y) ze had t zo vreselijk warm en zo veel jeuk |( kon ik ook mooi mijn 'nieuwe' tweedehandse Heiniger uitproberen en boy zijn Jocky en ik daar blij mee! *\o/*
Er kwam nog veel vacht vanaf!! >;)

Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:10

Ik ga vanavond mijn paard scheren. Heeft zo'n dikke vacht en heeft er echt last van. Rolt veel in stal waardoor ze van de week vast lag. Ik heb een vliegendeken en een vliegendeken met waterdichte rug. Heb ik nog meer nodig qua dekens? Nog nooit in de zomer een paard geschoren haha hopelijk hier iemand wel.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:29

Ik ga zondag scheren. Maar ik denk dat ik eerst alleen de hals ga doen. Want anders is het zo'n geklooi met dekens, ben ik bang.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:04

Ja ik moet alles want m'n handen verdwijnen in het haar zeg maar en wil niet weer het risico hebben dat ze weer vast ligt in haar stal omdat ze last heeft van haar dikke vacht. Afbeelding