Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce83 schreef:Hoi twee vraagjes hopelijk hebben jullie daar antwoord op. Ik heb een heiniger Saphir. Ik heb hiermee mijn pony gedeeltelijk geschoren en daarna de mesjes laten slijpen. Echter sindsdien scheert hij niet meer. Tenminste als ik hem terug in elkaar zet dan 1-2 cm wel, daarna lijkt hij bot. Ligt dit aan de messen zelf? iemand al eens mee gemaakt?
De tweede vraag, om de benen van een tinker te scheren is een klein scheermachine wel handig, is er ook zoiets als de saphir maar dan met kabel? Dit omdat het soms toch wel handig is dat hij het altijd doet en je niet afhankelijk bent van de accu.
joyce83 schreef:Hoi twee vraagjes hopelijk hebben jullie daar antwoord op. Ik heb een heiniger Saphir. Ik heb hiermee mijn pony gedeeltelijk geschoren en daarna de mesjes laten slijpen. Echter sindsdien scheert hij niet meer. Tenminste als ik hem terug in elkaar zet dan 1-2 cm wel, daarna lijkt hij bot. Ligt dit aan de messen zelf? iemand al eens mee gemaakt?
De tweede vraag, om de benen van een tinker te scheren is een klein scheermachine wel handig, is er ook zoiets als de saphir maar dan met kabel? Dit omdat het soms toch wel handig is dat hij het altijd doet en je niet afhankelijk bent van de accu.
joyce83 schreef:Ik moet er een setje bij gaan kopen. In elk geval dan eentje wat ik voor de paarden kan gebruiken deze is te kort.
Nou net een schroefje iets vaster gedraaid maar hetzelfde. Ik haal alles los, zet in elkaar en dan scheert hij soms wel even goed. Lijkt erop dat messen scherp zijn. ⁹Maar na paar korte halen (half lang zacht haar hond) lijken ze weer bot. Bij herhaling van los maken in elkaar zetten weer hetzelfde.
MissYvette4u schreef:Oei dan moet ik ff kijken...de grote is een Aesculan Econom Equipe GT674....de kleine is van Sectolin....ik geloof de SE-210. Deze zou geschikt zijn voor de hoofden & benen van Mini Paarden. Is ook wel maar dan niet voor de wintervacht