Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mir_horses

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:54

Ik vind het gewoon al weer bizar koud 's nachts. Ik zat er gisteren alweer aan te denken om er iets op te gooien (alleen voor de nacht).
Ik merk dat hij ook al weer begint te verharen, en op zijn hals zijn winterharen weer krijgt. Maar ik lees hier dat meerdere mensen al weer een deken gebruiken, bij mij gaat hij er 's nachts ook op (onder de 10graden dan).

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:02

ik zit inderdaad ook in dubio. Mijn tinker krijgt in de winter dus een dikke wintervacht. Ik wil dat eigenlijk voor blijven. Zou ik hem nu dus al een fleecegevoerde regendeken om doen?
Hij is ook al flink aan het verharen. De haren vliegen je om de oren:P haha....

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:08

BBrrr vandaag is het echt koud! Heb nog steeds regendekentje op en vannacht op stal krijfgt hij zijn zomerdeken op! Altijd lastig met het weer hier in nederland.
Morgen voorspellen ze weer mooi weer..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:09

Mijn paard staat nu onder een fleecedekentje met daar een regendeken overheen, ze voelde écht niet warm, dus denk dat ik er vannacht de 200 op gooi..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:55

Share schreef:
gossa4ever schreef:
@share, je kan er ook gewoon een fleecedekentje onder leggen :) mijn ruin heeft het ook enorm koud met enkel zn regendeken.

Mijn ervaring is wel dat de zweetdeken dan naar achter trekt.. Dus ook niet ideaal.. Vandaar mn vraag over de fleecegevoerde dekens.. Best lastig... Elk jaar weer gezeur haha.

zou ik ook niet doen, trekt inderdaad naar achteren...
bucas heeft fleece gevoerde waterdichte dekens...

of je kunt een 100 grams horseware liner eronder doen...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:08

Brr wat is het koud heb My Way vandaag toch maar de ongevoerde regendeken eropgedaan,kan morgen denk ik wel weer af..

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:10

Ik heb er nu gewoon een canvast deken op liggen, maar denk niet dat die waterdicht is :P (zitten kleine scheurtjes in) weten jullie een goedkoop maar wel stevig deken voor in het land ??

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:12

Bij mij hebben ze ook de jas aan hoor.
Ze staan overdag de hele dagbuiten en ik merk gewoon dat ze het niet comfortabel hebben.
Ik zie overigens een hoop mensen die om ze warm te houden een 0 grams regendeken opgooien?
Ik heb altijd begrepen dat je door een deken op te gooien je paard niet meer de mogelijkheid geeft om zn haren op te zetten en zichzelf dus warm te houden en een 0 grams deken kan nooit de warmte geven die de vacht kan geven die is dus echt alleen om regen tegen te houden.
Daardoor loop je dus grote kans dat je paard het met een 0 grams deken kouder heeft dan zonder deken.
Ik gooi dus de 0 grams echt alleen maar op als het niet koud is maar bvb wel de hele dag regenenachtig.
Zodra ik een deken op leg vanwege de temperatuur dan begin ik dus met een gevoerde 100/200 grams.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:13

mariska1408 schreef:
Ik heb er nu gewoon een canvast deken op liggen, maar denk niet dat die waterdicht is :P (zitten kleine scheurtjes in) weten jullie een goedkoop maar wel stevig deken voor in het land ??

Bij het limburgs ruiterhuis kosten de dekens echt haast niets.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:21

Heb je een link van een site ?? hihi

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:26

limburgsruiterhuis.nl en dan gewoon even mailen wat ze heeft want site is niet up to date.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:31

Senna staat met een eczeemdeken met daaronder een regendeken die ik aan het eczeemdeken vast kan maken. Vond het gisteravond toch al best fris.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:54

hu, maar als je een regendeken op hebt hoeft er toch niet ook nog een eczeem deken bij ?? :P hihi of is dat een hele domme vraag ?? :+

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:58

Hmm ik zit vreselijk te twijfelen.

Mijn paard blijft dit jaar voor het eerst dag en nacht buiten met dit weer (normaal alleen in de warme zomermaanden) en 's nachts is het echt fris. Ik wilde eerst wachten tot het echt duidelijk onder de 10 graden bleef 's nachts maar ik zag gister dat ze begint te verharen en ik wil de wintervacht zo dun mogelijk houden. Ik ben er sowieso iedere ochtend en eind van de middag is er ook iemand die altijd even naar haar kijkt. Zou ik het zo kunnen doen dat ze 's nachts haar regendeken met eventueel 100 gram liner eronder om kan en dat ik die 's ochtends weer af doe?

Wat zouden jullie doen? Het gaat om een recreatief gereden paard wat normaal gesproken wel 5 keer in de week aan het werk is (buiten of in de bak).

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:05

mijn pony's staan ook nog buiten... en die van mij staat onder een 0gram deken...
is nog aardig te doen, maar ze begint al wel met haar wintervachtje.
dus zou hem s'nachts gewoon op doen, en dan met warm weer het deken af zegmaar. dat gebeurt hier tenminste.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:09

Ja overdag laat ik hem sowieso af, ik ben er toch iedere ochtend en meestal staan ze dan nog redelijk voorin omdat er 3 pony's in de wei bij komen die ze komen begroeten dus het is een kleine moeite om hem dan af te doen.
Ik ga gewoon aan de stalgenoot die haar nu iedere middag voert vragen of ze de deken dan om wil doen voor 's nachts (liner zit er aan vast dus is eigenlijk 1 deken die om moet).

Ik twijfel alleen erg omdat het voor een paard dekenloos toch het prettigst is (uitzonderingen daargelaten) en het qua temperatuur echt op het randje zit maar ja, ik wil ook geen dikke wintervacht straks...

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:37

die van mij staat al lekker met een deken in het land, net even op het land geweest, maar haar canvast deken (die dingen zijn bijna onverwoestbaar :P) is ook nog waterdicht... ze staat dus nu met die regen ook gewoon met een dekentje op, en als het dan wat kouder word komt er een 100gram onderdeken onder :)

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:42

Ik ga vanavond ook een dekentje bij die van mij opleggen met dunne fleecevoering. Hij begint nu al te verharen en de nachten beginnen nu toch aardig fris te worden. Ik hoop ook dat ik het voor kan zijn dat hij een teddybeer wordt deze winter.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:44

mariska1408 schreef:
hu, maar als je een regendeken op hebt hoeft er toch niet ook nog een eczeem deken bij ?? :P hihi of is dat een hele domme vraag ?? :+

Regendeken bedekt alleen het lijf, dan heb je alsnog iets nodig voor de hals. Ik heb dit deken: http://www.thesaddlery.co.uk/images/rambo_flyliner.gif
Die doe ik onder het eczeemdeken en maak ik daar aan vast.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:46

mariska1408 schreef:

Mijn shet staat ook met een exceem deken met daarover een regendeken niet gevoerd. Regendeken bedekt de hals en nek niet en het kan zo maar zijn dat het op het einde van de dag opklaart met een zonnetje en dan is hij zwaar het haasje. De regendeken over de exceemdeken doe ik alleen maar omdat hij het soms echt koud heeft als de exceemdeken de hele dag kletsnat is. Straks in de winter staat hij zonder met een hele dikke vacht.

Mijn andere merries staan met ongevoerde regendekens.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:55

ahaahh okee :P hihi weet ik dat ook weer :)
ben blij dat die van mij geen eczeem heeft, alleen ondzettende bulten door vliegen... maar die zijn al bijna weg :)

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:34

Die van mij heeft sinds vandaag ook weer lekker haar regendekentje op. Had haar liever nog een poosje zonder deken gehouden, maar merk dat die kou geen goed doet voor haar rugspieren.

Fendt936

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:05

Van de week ben ik weer begonnen met overdag's weiden en 's nachts op stal, overdag een gevoerde regen deken en na het trainen met zweetdeken op stal houden. Doen jullie trouwens ook nog benen afspoelen na trainen en dan op stal?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:54

Paarden vandaag lekker onder gelaten, vond het guur bah.
Morgen gaan ze weer heerlijk af :D!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:55

Nonnie89 schreef:
ik zit inderdaad ook in dubio. Mijn tinker krijgt in de winter dus een dikke wintervacht. Ik wil dat eigenlijk voor blijven. Zou ik hem nu dus al een fleecegevoerde regendeken om doen?
Hij is ook al flink aan het verharen. De haren vliegen je om de oren:P haha....

Ik zou nu al beginnen met een deken :j Mijn Groninger begon ook al een dikkere vacht te krijgen, dus die heeft nu ook een regendeken met fleece op;) Anders ben ik ook bang dat hij van de winter zo'n dikke vacht krijgt.