[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:36

kaatje77 schreef:
MissYvette4u schreef:
Tot eind juli?!? := Oef dat trekt mn arm ventje niet...ik heb m vanmorgen dan toch maar geschoren :j hij stond echt te genieten tijdens t scheren, en erna was ie heerlijk blij <3
Dank je wel Lies!

Mn grote scheermachine vond ie op de benen niet zo leuk := en mn kleine scheer kwam niet door de dikke haren >;) ach ja ziet dat er maar niet zo netjes eruit :+

Welke kleine machine gebruik je?

De Moser max45 kwam bij mij overal doorheen

Oei dan moet ik ff kijken...de grote is een Aesculan Econom Equipe GT674....de kleine is van Sectolin....ik geloof de SE-210. Deze zou geschikt zijn voor de hoofden & benen van Mini Paarden. Is ook wel maar dan niet voor de wintervacht ;)

kaatje77

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:19

Sectolin is daar idd niet geschikt voor..... :=

Mocht je ooit wat anders zoeken dam adviseer is voor snoerversie een moser max45 of moser max50. Op accu de Heiniger saphir. Allemaal investeringen die je geld dubbel en dwars waard zijn :j

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:45

Dank je wel Kaatje77, daar kan ik wel wat mee +:)+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:39

Ik had een Moser Max, super ding.
Van de winter mij zelf een Heiniger Saphir kado gedaan nadat ik hem een keer van iemand anders heb kunnen testen!
Wereld ding!
Ik deed altijd alles al met de Moser, maar nu ik deze Heiniger heb heb ik mijn grote apparaat de deur uit gedaan.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:43

Vraagje, ik heb mijn paard in januari geschoren. Normaal doe ik het altijd in november na her verzetten van de klok. Ze was al in de rui maar werd toen pas terug opgepakt na een paar maanden vakantie en had echt veel last van de warmte met rijden. Een maand geleden was het scheerpatroon er mooi uit gegroeid en zat ze strak in haar vacht. Nu is ze weer in haar vacht geschoten in die paar koude dagen voordat de warmte begon. Nu twijfel ik dus of ik haar nu nog een keer zal scheren of zal ik nog even afwachten of ze deze haren toch nog terug los laat?

Ze glans wel als een malle dus vind het allemaal maar verwarrend. Mestonderzoek etc gedaan. Niets vreemds gevonden. Ik ben bang dat als ik haar nu nog eens scheer ik jaar haargroei helemaal in de war gooi :o. Iemand advies?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 20:44

Mocht er interesse zijn, ik heb een nieuwe moser max 45 maar ivm verkoop paard overbodig. Met 2 3mm messen. (1 nieuw, 1 gebruikt op vorige tondeuse)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:25

Stalxpaard, ik heb mijn oudjes 2 weken geleden ook helemaal geschoren en je ziet er niks van.
Ik moet ze zelfs poetsen om de wintervacht eruit te krijgen. Ik scheer op 3mm

Heel veel klanten die aanvragen doen om nu hun paard te scheren en ik merk niks met rare vacht of zo

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:38

Hier heb ik ook regelmatig nog een scheerklant, en inderdaad ik merk niks van een rare vacht of problemen door het scheren. Ik scheer ook op 31 mm dat is kort zat nu.

bbpin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 18:16

Hoihoi,
Ik heb al heel wat berichten onder dit topic gelezen en denk er toch over na om m’n paardje te scheren (ookal is het zo goed als zomer)

M’n paardje heeft eczeem en moet daardoor een deken op, daaronder heeft ze het gloeiheet en haal ik haar altijd bezweet onder haar deken vandaan. Nu hoop ik dat haar scheren wellicht kan helpen hiermee aangezien haar vacht nog best dik is voor temperaturen boven de 20 graden.
Wat is jullie mening over scheren in de zomer en heeft het nou echt invloed op hoe de vacht terug groeit?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:27

Oh ja, scheren zal haar zeker schelen!
Hoe warmer hoe meer jeuk ;(

Ik heb dit jaar voor t eerst iets raars met de vacht van onze eczemer gemerkt; ze had ineens overal zwarte vlekken in haar al donkere vacht :+ maar dat boeit me niks zolang ze maar geen jeuk heeft :P en het was maar n paar weken zo. Inmiddels is ze weer egaal donkerbruin tegen zwart aan.

Afbeelding

Dit was echt het enige. Bij mn andere paarden groeit de vacht gewoon netjes door.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:29

Mijn ene Shetlander van 17 jaar is ook nog super patchy met nieuwe vacht en oude geschoren wintervacht. Maar zomervacht begint nu eindelijk schot in de zaak te maken. :D

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 23:39

bbpin schreef:
Hoihoi,
Ik heb al heel wat berichten onder dit topic gelezen en denk er toch over na om m’n paardje te scheren (ookal is het zo goed als zomer)

M’n paardje heeft eczeem en moet daardoor een deken op, daaronder heeft ze het gloeiheet en haal ik haar altijd bezweet onder haar deken vandaan. Nu hoop ik dat haar scheren wellicht kan helpen hiermee aangezien haar vacht nog best dik is voor temperaturen boven de 20 graden.
Wat is jullie mening over scheren in de zomer en heeft het nou echt invloed op hoe de vacht terug groeit?

Scheren heeft geen invloed op het terug groeien van de vacht. Als ze steeds nat onder de deken staat heeft ze echt te warm.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 21:43

Zit te twijfelen om deze maand te scheren, de een zegt dat het kan en de ander niet ivm zomer en wintervacht. Wie heeft of gaat er nu nog scheren en wat doe je dan qua dekens wel of niet? Dacht sws vliegen deken want ze zal de vliegen wel meer voelen lijkt mij?

bbpin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 07:03

xxxmh schreef:
Zit te twijfelen om deze maand te scheren, de een zegt dat het kan en de ander niet ivm zomer en wintervacht. Wie heeft of gaat er nu nog scheren en wat doe je dan qua dekens wel of niet? Dacht sws vliegen deken want ze zal de vliegen wel meer voelen lijkt mij?

Mijn paardje is zaterdag geschoren en ik merk dat ze er profijt van heeft!!
Mijne heeft het zo goed als nooit koud dus ze staat nu standaard met haar eczeem deken op. Als het onder de 15 graden word zou ik er wel nog wat warmers op leggen.
Ze kunnen het beter iets te koud hebben als te warm

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:45

Hier 2 oudjes van 23 en 33 paar weken geleden geschoren, staan onder een bucas sweet itch hoody

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 11:41

prugelpiet schreef:
Daar is die met deze temperaturen ongetwijfeld blij mee! :D

Wat een leuke vlek op z’n kont.

Ik had je bericht geeneens gezien sorry Prugelpiet en dank je!
Die vlek(ken) heeft ie aan beide kanten :P
Afbeelding
Afbeelding

Geen moment spijt gehad om hem halverwege mei al te scheren, scheelde hem veel warmte en jeuk. Een paar keer een venijnig windje gehad := hij vond de regendeken 0 grams dan heerlijk 8-)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 11:54

xxxmh schreef:

Inderdaad wat bbpin zegt,: ze kunnen het beter iets te koud hebben als te warm

Ik zou het eerst zonder deken proberen en als je ziet dat ze toch (veel) last vd vliegen heeft de vliegendeken erop gooien.
Maar als je twijfelt, gewoon die vliegendeken erop. Een vliegendeken kun je nooit te vroeg gebruiken.

Ik heb trouwens niet de indruk dat een geschoren paard meer last v vliegen heeft dan een ongeschoren paard.....wat zijn jullie ervaringen??

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 21:02

Klopt, het ligt echt aan de omgeving. Ik zou vandaag in principe de deken af kunne laten, ze staan beiden onder een Rambo sweet itch hoody, maar omdat ik niet elke dag op stal ben en mijn mams van 80 wil ik er ook niet mee opschepen om de deken erop te doen. Ik denk niet eens dat ze er dan bij kan, mijn paard is groot en mams is klein :=

Vandaag weer 4 aanvragen gehad, ik merk dat steeds meer mensen jaarrond hun paarden en pony's laten scheren. Ze hebben geen PPID of het zijn koudbloeden, ook veel sportpaarden en paarden voor de keuring.

Wel vind ik persoonlijk als je je paard scheert dat je dan wel alert moet zijn met extreme weersveranderingen, dwz hevige regen, zorg voor een regendeken, en bij extreme hitte envliegenoverlast wel een vliegendeken erop. De haren zijn nl net iets korter dan normaal :o

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 13:43

Ik heb de mijne gisteren geschoren
Nu geven ze morgen een herfstdag op
Zou het nodig zijn om een regendeken op tedoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 14:20

Ik zou een vliegdeken met waterdichte rug doen.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 15:20

Spenk schreef:
Ik zou een vliegdeken met waterdichte rug doen.

Heb veel dekens maar die niet :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:29

Zou zeker een regendeken opdoen

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:00

Jester_ schreef:
Zou zeker een regendeken opdoen

Heb intussen een deken opgedaan
Wat een vreselijk weer

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:15

Ja net geschoren en dan zoveel regen dan is een regendeken wel een aanrader.

Ollie1234567

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:59

Zou je nu nog kunnen scheren? Ik heb er een die komt niet zo lekker uit z’n wintervacht en heeft het daardoor snel warm.