Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:22

@itsmi; Nee ze staat nu (nog) 24/7 bloot en ik twijfel dus of ik er 's nachts iets overheen moet leggen... Overdag krijgt ze idd geen deken, dan is de temperatuur hoger, kan ze zichzelf warm houden door beweging en schuilen bij slecht weer, dus imo nergens voor nodig :)
Laatst bijgewerkt door Klimop op 13-09-12 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Izie

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:33

MIjne staat nu ook nog bloot, begin bij dagen als vandaag toch wel te twijfelen.
Heb net op agradi de Bucas Sunshower besteld. Dat lijkt me ideaal voor de komende weken en straks in het voorjaar ricting zomer.
was nu 40 euro goedkoper :D

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:35

die van mij staat dag en nacht onder een regendeken
kwam gister op stal was net een kou kleun

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:28

Mijn shet staat nu sinds deze week onder 200g deken :+ OOk overdag
Vorige week s'nachts met 150 en vanaf 11uur in de ochtend tot 6 zonder deken toen het zulk mooi weer was. Maar ik moet er wel bij vermelden dat hij al geschoren is en zijn vacht al bijna 8cm lang was (hij is een extreme koukleum.

En tja ik weet het is snel maar kan niet anders bij hem. Mijn andere shet die geen koukleum is heeft 1 cm dik haar en nog geen deken op die ga ik rond nov scheren als hij zijn winterhaar heeft en krijgt meestal rond de 200grams op als het echt onder -10 komt krijgt hij er een extra deken bij. EN die heeft het bijna nooit koud

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:05

Klimop schreef:
@itsmi; Nee ze staat nu (nog) 24/7 bloot en ik twijfel dus of ik er 's nachts iets overheen moet leggen... Overdag krijgt ze idd geen deken, dan is de temperatuur hoger, kan ze zichzelf warm houden door beweging en schuilen bij slecht weer, dus imo nergens voor nodig :)

Dan zou ik starten met een deken op 's nachts als het onder de 10 graden komt. Dat is volgens mij al deze week.
Overdag idd lekker dekentje af! :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:14

Hier helaas ook alweer begonnen :(. 2 wedstrijdpaarden gaan morgen onder 200 denk ik en de hobby-rijpaard onder regendeken met 100

En natuurlijk MINSTENS zo belangrijk als dekens... Lamp met tijdschakelaar in de stal als je hem in zomerhuidje wil houden!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:28

mijne een 200 op gedaan zo koud vanvacht

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:32

Die van mij onder de fleece gevoerde regendekens hoor,brrr.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:45

Ik heb wel spijt dat ik enkel de 0 gram op heb gelegd, want het is idd best fris in de wind. Wordt binnenkort wel tijd voor iets dikkere (50 gram)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:50

mijne vanavond weer zonder gezet, alleen me ruin niet die heeft gewoon ze 100grams regendeken op.
maar morgen nacht krijgen ze ze toch weer op.
shet nog met niets die is al een ijsbeer

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:57

Mijn shetpony is de afgelopen week ook verdriedubbeld in vacht zo'n beetje. Vreselijk al die zomervacht die eruit verhaard, allemaal mini-prik-haren die je om de oren vliegen, vreselijk :o Mijn grote laat alleen wat haar op de bles los :=

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:03

Die van mij laat helemaal niets los ;) Maar die is ook wintervacht-loos..

Lekker Ingrid al die haren van je shet haha,wel een leuk pluizebolletje dan..

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:11

tylando schreef:
regendeken is ook wat meer winddicht en lekker met deze heerlijke herfstbuitjes!!!!!!!

Maar mijn paard heeft gelukkig een dak boven zijn hoofd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:30

Even een offtopic vraagje.. Ik heb wel een amigo ongevoerde regendeken.. Maar een fleecegevoerde lijkt me fijner.. Ik kan ze alleen nergens vinden?? Iig niet van amigo of andere "betere" merken.. Van welk merk is jullie fleecegevoerde deken?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:45

Mijn merrie heeft op het moment een regendeken op. Als het dit weer aanhoud, leg ik er denk ik een
100 grams deken onder.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:54

@share, je kan er ook gewoon een fleecedekentje onder leggen :) mijn ruin heeft het ook enorm koud met enkel zn regendeken.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:58

Mijn paard staat ook onder zo'n fleecegevoerde regendeken, maar die heeft altijd zo' mooi hengstenvelletje dus die hoef ik niet perse in te pakken.

Mijn pony daarentegen is echt een ontzettende koukleum, en stond laatst al te bibberen met de haartjes omhoog, die heeft een 150 grams met hals op, blijft hij hopelijk ook eens mooi in zijn vacht. Dit jaar had hij pas eind juli een mooi zomervelletje :=

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:59

Hier inmiddels ook alleen een regendeken. We hebben een warme stal en overdag is het nog niet zo heel erg koud. Dus hij moet het er voorlopig maar mee doen :D

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:08

Als de temperaturen doorzetten zoals weer.nl aangeeft, gaat na het weekend de 100 grams er op bij mij...
Jonkie blijft lekker bloot en maakt haar eigen winterjasje wel :)

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:24

Hoop niet dat er weer mensen zijn die zich aan de hand van dit topic maar doen besluiten om hun paardje dan ook maar alvast onder een 200 grams deken te zetten.
En dan vreemd opkijken als het paard vervolgens staat te zweten.. :')

Dit verschilt uiteraard per paard/pony !!

De mijne staat overdag buiten, s'nachts op stal en heeft nog helemaal niets op.
Maar ikzelf loop ook nog gewoon in m'n t-shirtje buiten :j terwijl er andere al in hun winterjassen lopen..

Ik snap wel dat er een hoop mensen zijn die niet meer moeten weten waar ze het zoeken moeten als het -15 is, hun jas voldoet niet meer ( gek he ) en paard staat met 3 dekens op....

Succes iedereen dit jaar weer met de dekens!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:33

alles full time onder de dekens. Echter de aantal grams verschild per paard. Zo staat de een met een zomerdekentje en de ander met 200 grams.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:12

bij mij staat alleen mijn shet onder een 0 gramsdeken.
Alles staat 24/7 buiten en ze hebben er nu nog niet veel last van.
Mijn shet wel, die had afgelopen winter al zon probleem met zijn vacht en met de wisselende temperaturen van laatste weken helemaal.
Plus als het nog kouder word krijgt hij een dikkere op om zijn vacht terug te dringen omdat ik niet weer de ellende van zijn berengeknoopt vacht wil.

Dit weekend laat ik wel even 2 regendekens van de groteren maken en wassen want heb het idee dat nu alles in rap tempo omlaag gaat qua temperatuur

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:18

bo0no is al in zijn wintervacht geschoten ziezo heeft zijn gevoerde regendeken op alleen zijjn staartflap is er af gesloopt door een ander paard dus koude billetjes haha ach wat duurt het gaat zijn winterdek op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:30

gossa4ever schreef:
@[naam], je kan er ook gewoon een fleecedekentje onder leggen :) mijn ruin heeft het ook enorm koud met enkel zn regendeken.

Mijn ervaring is wel dat de zweetdeken dan naar achter trekt.. Dus ook niet ideaal.. Vandaar mn vraag over de fleecegevoerde dekens.. Best lastig... Elk jaar weer gezeur haha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:39

Share, wij konden juist met heel moeite een ongevoerde regendeken vinden, alles had fleece? Ook wat aangemerkt als ongevoerd stond, had fleece.

Ik gok dat die van ons binnenkort onder 100/200 grams komt te staan. Hij had het vrij koud.