wanneer met welke dekens beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Re: wanneer met welke dekens beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:32

heb vandaag de zomerdeken er maar niet opgelegd gewoon nog met ongevoerde regendeken stond best veel wind vandaag vond nog fris vandaag..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:39

Joceline schreef:
sokje87 schreef:
Mijn paard staat nu ook met een deken met hals. Die heb er gelijk op gedaan toen ik haar had geschoren. Het is een rambo deken met zo'n gladde voering, daar gaan de manen niet stuk van. Lachen

Ik heb nu nog steeds de 200gr op, en die blijft ook op. Zolang ze niet staat te zweten gaat 't prima.

Ook morgen met 20 graden?

Ja

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:24

Oke ja had vandaag zn ongevoerde regendeken op had ik wel een beetje spijt van ondanks dat ze helemaal niet zweette. Nu heeft ze dr zomerdeken op zoiezo voor morgen en zondag. In een ander topic vonden ze een ongevoerde al veel rond de 16 graden. Maar ik vind altijd dat iedereen het best weet voor zn eigen paarden en zolang de jouwe niet zweet is dat prima toch Lachen Die van mij is nu ook gewend aan dekens maar ze krijgt de 200 gr op bij 10/11 graden omdat ze best wel slecht haar wintervacht aanmaakt omdat ze gewend is aan dekens en ik vind zo'n bolletje wol niet mooi..Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:27

Ik ook niet, mijn paard is al geschoren. Ze verbruikt zoveel energie voor het aanmaken van die vacht.. Dan kleed ik haar liever aan.. Ze was wel warm, maar niet klam of heet dus moet kunnen.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:34

wij hebben nu echt iets raars Ferdie, wordt ineens kaal onder ze deken wij snappen echt niet hoe het kan zelf zitten we te deken dat die het te warm onder heeft gehad ging zweten dan aan de deken is gaan plakken of schuren daarna. maarja nu zitten we in dubio we hebben alleen nog maar een dikkere deken, en nieuwe kopen is beetje zonde. dus nu dachten wij als we nu ze Tussendeken op doen zolang het nog 15 graden overdag is dan s nachts gewoon die dikkere denken jullie dat het probleem dan mischien weg is? deken past veder goed en die heeft die namelijk ook al heel wat jaartjes, van anderen dekens werd die altijd kaal op ze schouder omdat er dan geen loopsplit in zit ofz dus da tis het ook niet.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:39

lastig... kan ook een schimmel oid zijn, die kan ook kale plekken veroorzaken.
Zit het op plekken waar het eventueel zou kunnen schuren?
Mijn paard staat nu onder een 100 grams deken, en dat is (zeker nu) nog warm genoeg (overdag aan de warme kant, zeker morgen, maar meneer staat buiten in een paddock en vol in de wind, op stal hangt hij de hele nacht met zn hoofd en hals buiten zn stal).
Doe er geen dikkere deken op, maar ga liever kijken naar de oorzaak van de kale plekken.
Schuren, schimmel of iets anders?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:28

Mijn paard staat op het moment dag en nacht onder 200gr. Snachts binnen, overdag paar uur buiten. We gaan vandaag scheren. Normaal doe ik na t scheren 300gr op maar nu is het nog erg warm. Wat zal ik doen?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:32

Ik zou hem zeker geen 300grams opdoen, veel te warm.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:45

300 gram is erg veel hoor,dat ga ik zelf pas opdoen als het gaat vriezen.
zeker een dag als vandaag,waarbij het nog weer een stukje warmer is

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:47

Wordt hier vandaag 20 graden Nagelbijten / Gniffelen
Ga rond 11 uur naar stal en als ze het dan warm heeft onder haar zomerdeken gaat ie lekker een dagje af als het warm is.. Anders houdt ze haar zomerdeken op, maar dat is toch al minder warm dan een regendeken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:51

jee 20 graden,dan gaat de deken eraf hier

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:53

Zuiden van het land he Clown
Jullie richting wordt het ook 18/19 graden, dus ook niet slecht!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:55

oh haha nee idd dat is ook lekker weer om een buitenritje te maken!

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:38

mmh schimmel is het zeker niet, eigenaressen heeft er ook naar gekeken en het komt echt door de deken waarschijnlijk, omdat het de zelfde plekjes zijn die hij eerst altijd op zijn borst kreeg.
aangezien hij heel het jaar door onder een deken staat kunnen we hem niet zonder deken zetten, (hij wordt dan panish voor vliegen en rent zijn benen stuk als je niet uitkijkt)
nu proberen we dus Overdag met een deken van 150 gram's
en snachts toch eentje van bak hem beet 300 gram's het is bij ons s'nachts erg koud in de stal, hopelijk gaat het beter.

Schimmel is het denk niet want er zitten geen schilfers of korstjes op gewoon echt Kale huid maar anderen haren kan je er wel zo weer over heen poetsen.

benbenieuwd hoe die er vandaag uit ziet anders gaat die deken er uit.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:36

Kun je niet een zomerdeken opdoen dan? Lachen Het is zo lekker warm vandaag de mijne staat lekker bloot in de wei met dr glimmende vel. Morgen werd het geloof ik nog wat warmer maar kleine kans op een bui maar met zulke temperaturen kan ze prima zo blijven staan Lachen

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:39

hij heeft nu overdag zijn zomergevallentje aan. s avonds ze dikkere deken, ga er zo heen benbenieuwd hoe die er uit ziet.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:08

die van mij had gewoon ze 200 gram op ik blijf niet verwisselen hij zweet niet want hij zit nog mooie in ze dunnen haren. hij staat de hele dag buiten.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:12

Ik heb de dikke deken ook afgehaald bij poown Ja. Ze stond onder een 200 grams en ze staat nu onder een 100 grams (stond nog best wat wind bij ons). Maar ze heeft wel even heerlijk kunnen rollen zonder deken... lekker modderpaard Tong uitsteken

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:25

ik heb gewoon bij bucas rain op met daaronder een fleecedeken
overdag is het wel boven de 15 graden dit weekend maar s nachts koelt het erg af en ik vind dat mijn paard nu al dik in zijn haren zit en ik wil hem absoluut niet dikker in het haar hebben
op dit moment is hij na elke tarining al erg bezweet en duurt het lang voordat hij opdroogt
ik zat tot vanmiddag te denken aan scheren maar ben daar toch vanaf gestapt
mijn paard was vanmiddag vol op de kletter gegaan en dat is niet de eerste keer
dus scheren ; nee toch maar niet

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:18

ik twijfel nog over het scheren,mijn pony heeft geen dikke vacht maar zweet wel al vrij snel ook met de lagere temperaturen

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:31

ook hier een haflinger met een dikke vacht die nu ook vreselijk staat te zweten op stal scheren wil ik niet is die te jong voor maar vind het wel vervelend voor hem dan hij het zo warm heeft wat te doen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:54

mayoinlove schreef:
ook hier een haflinger met een dikke vacht die nu ook vreselijk staat te zweten op stal scheren wil ik niet is die te jong voor maar vind het wel vervelend voor hem dan hij het zo warm heeft wat te doen???

sja hier hetzelfde , ik ga wel scheren

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:56

Yvank_ schreef:
mayoinlove schreef:

sja hier hetzelfde , ik ga wel scheren

maar hoe oud is die van jou hier pas 1,5 jaar en hoeft dus echt niks te doen behalve lekker eten op de wei de hele dag en gaat echt al laat naar binnen toe maar hij blijft zo zweten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:57

dat zou ik zo laten Knipoog mijne is 15 dressuur 6 x per week flink

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:01

@ Mayoinlove: Lekker 's nachts de wei opgooien!

Hier staan ze nu onder een 200 grams winterdeken op de wei.
Binnenkort weer 's nachts op stal.