Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dan voel ik me bijna een monster.........omdat mijn geschoren pony overdag buiten en s`nachts in een open container stal staat met 300 gr op
mirgino schreef:hoe kan het dat een paard niet warm aanvoelt onder 700!!!!! gram deken????
aleida_thijs schreef:mirgino schreef:hoe kan het dat een paard niet warm aanvoelt onder 700!!!!! gram deken????
slechte weerstand gekregen door veels te dikke dekens, denk ik...
Uiteindelijk word het maar meer en nog meer, en als je paardje dan ook nog een koukleum is....
Tsja, als je nu ook al 700 gram op hebt, zou ik in de zomer maar (minstens) 100 gram op gaan doen, wil je je paard warm houden
aleida_thijs schreef:simongek schreef:slechte weerstand gekregen door veels te dikke dekens, denk ik...
Uiteindelijk word het maar meer en nog meer, en als je paardje dan ook nog een koukleum is....
Tsja, als je nu ook al 700 gram op hebt, zou ik in de zomer maar (minstens) 100 gram op gaan doen, wil je je paard warm houden
Tsja het is of dat opdoen of 4 x scheren. en ik scheer het liefst in oktober / november en daarna niet meer.
Moest vorig jaar door omstandigheden later nog 1 x scheren en ik scheer liever niet nog 1 x keer als het al zo koud en ook
niet zo laat.
Jennyxx schreef:Je kan ook wat minder lang rijden. Dan zweet hij ook minder
Jennyxx schreef:Klopt Waratje. Maar niet elke kwpn'er maakt een poolvacht aan, toch. En ik ben ook niet helemaal tegen scheren. Ik had het over de extremen. 900 grams opleggen, omdat je anders 4 x moet scheren.. Dan liever een paard met een beetje vacht. Een poolvacht zal het wel niet worden. Zelfs niet als ze 'maar' 500 grams op zou leggen. Mijn stelling ging over diegene die heel veel dekens opleggen, omdat ze anders niet zouden kunnen trainen. Een beetje minder dekens en dus een beetje vacht kan best.
Overigens heb ik een IJslander, dus die heeft wel een poolvacht en we hebben wedstrijdambities
) dat nog geen normaal drafje kan lopen als je niet een paar luchtgaten scheert in haar vacht. mirgino schreef:hoe kan het dat een paard niet warm aanvoelt onder 700!!!!! gram deken????
[/quote] 
)