Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:12

Ik kijk net op de site van divoza, en zie daar de Wahl tondeuse tussen staan, dus die zal ook wel voor paarden geschikt zijn dan .

Ik wil bij Ivanka dr benen ook eigenlijk wel meescheren, ook al kan zij overdag buiten. Vorig jaar heb ik haar onderbeen geschoren, omdat wanneer ze 's nachts op stal ging, de modder gewoon bevroren aan die haren hing als ik haar 's ochtends van stal haalde. En dat was gewoon helemaal niks. Dus ik wil nu eigenlijk ook gewoon de benen meescheren. Ze kan de hele dag binnen staan, maar ook buiten, het is maar net wat ze zelf wilt.

Anoniem

Re: [centraal] Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:27

Tinne; ik heb je profiel gezien, wat een schatje die Aidan!! dat scheve blesje doet het helemaal hahaha.

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:25

vanavond mijn paard ook geschoren.. alles ging goed tot aan zijn voorbenen.. opeens was dat grote paniek..
Ik kan alles scheren tot achter zijn ogen en oren aan toe.. maar zijn voorbenen kon ik vanavond niet bijkomen.. echt grote stress.. vorig jaar geen probleem.. 1 been is uiteindelijk nog gelukt.. been 2 dus nog niet.. Ik heb hier ook nog een kleine dierentondeuse en ga morgen nog maar een keer proberen..
Herkennen jullie dat dat je niet bij die voorbenen mag komen met een grote machine.
Achterbenen is dus geen probleem..
raar paard..

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:42

Bij mij is 2 jaar terug bij Ivanka (foutje van mij, was dus niet vorig jaar ) ook de voorbenen geschoren en ze vond dat ook helemaal niet leuk! Was ook met zo'n groot aparaat en als ik er eens goed over nadenk achteraf heb ik haar daar helemaal niet aan laten wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:55

als ik een paard moet scheren wat angst heeft bij de voorbenen ga ik voor het scheren expres met mijn handen langs de benen, daarna zet ik het apparaat aan en laat iemand dat vasthouden op een paar meter afstand, lekker lawaai haha, op dat moment ga ik weer met mijn handen langs de benen en zolang het paard rustig blijft komt de 2e persoon langzaam dichterbij met het apparaat....enz...en veeeeel praten met het paard

Joolanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:05

Hebben jullie bij het midden streepmodel ook nog een deken op.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:26

Ik heb mijn tinker voor het eerst geschoren...nog nooit eerder gedaan maar nu de stoute schoenen aangetrokken, apparaat gehuurd en gewoon begonnen. Eerst even het apparaat op haar rug gelegd en aangezet om te kijken hoe ze zou reageren, maar geen probleem.

Het ging boven verwachting! Bij het scheren vlakbij haar hoofd hebben we nog even de praam erop gehad, verder geen verdoving, niets. Ze vond het prima.

Ik heb een dekenmodel geschoren, dus de hals helemaal, en verder de buik en de onderkant van de flanken tot kniehoogte ongeveer.
Van tevoren heb ik een lijntje getrokken met lippenstift.

er zijn wel wat strepen en de lijntjes zijn wat hakkerig, maar ben best trots op mezelf!

Ik heb haar wel een deken op, ook omdat ze overdag de wei ingaat en nu niet meer waterproof is. 't is overigens geen dikke, 200 grams, waterdicht.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:19

heb je foot van je bonte geschoren tinker
vindt wel leuk om te zien hoe de bonte paardjes er bij ander euit zien na scheren

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:23

Ik heb mn fjordje vrijdag ook geschoren, zeer lage streep met creaflankje erbij. En het scheelt enorm!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:05

Een heel crea flankje idd . Maar je hebt het wel netjes gedaan, dan vind ik dat helemaal niet zo storend.

Ik heb ook zin om Ivanka te gaan scheren, nog een paar weken en dan is Aidan eraf en dan zal ik eens een afspraak met loulou gaan maken . Denk alleen wel dat ze er wel mager onderuit komt.. Aidan lebbert dr leeg en het valt nu niet zo op omdat ze zo'n megavacht heeft, maar ja... dat trekt wel weer bij .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:45

netjes hoor Vjellko! best een goed idee, daar zweten ze ook vaak ja.

Colt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:04

Ik twijfel tussen dekenmodel of helemaal...

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:43

woensdag ochtend wordt orisse eindelijk geschoren, ben erg benieuwd wat voor kleurtje er onder vandaan gaat komen

het is de 1e keer dat ze geschoren gaat worden, en ben ook benieuwd hoe ze gaat zijn met de benen en het hoofd... want ze gaat helemaal... maar ze krijgt wel eerst een kalmerend middeltje, anders hoeven ze er niet eens aan te beginnen

Freggel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:42

Colt schreef:
Ik twijfel tussen dekenmodel of helemaal...

Als je geen scheerapparaat hoeft te huren en je paard vrij makkelijk te scheren is zou ik zeggen probeer eerst het dekenmodel. Helemaal scheren kan altijd nog .

Andersom is een stuk lastiger

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:47

Vjelko--> Netjes hoor! Allemaal rechte lijnen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:38

moet wel bekennen dat ik niet zelf geschoren heb
maar ik zal de complimenten doorgeven

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:35

Ik durf nauwelijks een foto te plaatsen, de lijnen zijn een beetje zigzag...
omdat ik vrij vroeg geschoren heb, laatste week oktober, is het verschil tussen wel en niet geschoren niet dramatisch. Ik denk zelfs dat je het op een foto maar nauwelijks ziet. De geschoren gedeeltes groeien al weer wat bij. Maar het scheelt enorm met het zweten!!

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 08:03

Weet niet of de vraag al gesteld is, maar ik wil mijn paard in zo'n dekenmodelletje laten scheren, maar hij staat elke dag op de weide. Ik heb een deken van 350gr en vroeg me af of dat genoeg was? En hoe met zijn nek? Daar is dan toch geen bescherming? en buik eigenlijk ook niet..

Dus mijn vraag, waarom een deken opleggen? Zijn nek blijft bloot en buik ook, dus net op de plaatsen waar hij geschoren wordt....

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:09

Je kunt ook een dekenmodel scheren en de buik laten zitten, dan krijg je een streep over de flank.

En buiten moet wel lukken hoor, bij ons gingen ook de helemaal geschoren paarden overdag naar buiten met blote hals en buik

Ineke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:12

MirandaB schreef:
vanavond mijn paard ook geschoren.. alles ging goed tot aan zijn voorbenen.. opeens was dat grote paniek..
Ik kan alles scheren tot achter zijn ogen en oren aan toe.. maar zijn voorbenen kon ik vanavond niet bijkomen.. echt grote stress.. vorig jaar geen probleem.. 1 been is uiteindelijk nog gelukt.. been 2 dus nog niet.. Ik heb hier ook nog een kleine dierentondeuse en ga morgen nog maar een keer proberen..
Herkennen jullie dat dat je niet bij die voorbenen mag komen met een grote machine.
Achterbenen is dus geen probleem..
raar paard..

Heb ik ook last van gehad, (tenminste niet echt superstress, maar hij ging wel lopen maaien met die benen en dat is oppassen geblazen) maar heb de tip gekregen om volgende keer eerst die voorbenen te doen en daarna pas de rest.

Je zit vlak op het bot en als je de benen als laatste doet zijn de messen al erg warm. Dus is het allemaal een stuk gevoeliger.

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:21

pff sommige paarden hier zijn echt aan een scheerbeurt toe...
is het normaal dat je een paard 3x in de winter moet scheren??

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:45

vinci schreef:
pff sommige paarden hier zijn echt aan een scheerbeurt toe...
is het normaal dat je een paard 3x in de winter moet scheren??

ligt eraan hoe ze in het haar schieten.

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:53

Ik vroeg het me gewoon af, omdat de meesten dikke dekens opleggen maar met dit model vind ik dat toch niet echt nodig daar elke geschoren plek "bloot" blijft liggen

LiNDz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:40

Ik heb vrijdag met praktijk op school voor t eerst geschoren eerlijk gezegd Op mn stage al eens beentjes geschoren, maar nu op mn praktijk bedrijf met school dan helemaal.

Moet zeggen dat t best moeilijk is Vooral, als je niet goed tegen de haren ingaat, dat je n soort ribbroek krijgt zegmaar Je houd ook gauw plukjes over of krijgt de neiging een beetje te duwen.
Als zadel vorm moesten we er een gel padje op leggen voor het patroon, best moeilijk om te kijken dat je geen hapjes krijgt

Wel erg leuk om te doen

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:06

LiNDz schreef:
Ik heb vrijdag met praktijk op school voor t eerst geschoren eerlijk gezegd Op mn stage al eens beentjes geschoren, maar nu op mn praktijk bedrijf met school dan helemaal.

Moet zeggen dat t best moeilijk is Vooral, als je niet goed tegen de haren ingaat, dat je n soort ribbroek krijgt zegmaar Je houd ook gauw plukjes over of krijgt de neiging een beetje te duwen.
Als zadel vorm moesten we er een gel padje op leggen voor het patroon, best moeilijk om te kijken dat je geen hapjes krijgt

Wel erg leuk om te doen

ey lindsey wat leuk om weer s iets van je te horen of te lezen!! hoe gaat het met je? zit je nog int buitenland?gr roelinda