Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Icrack schreef:Als het qua geld kan zou ik voor de Optimo kiezen. Deze is namelijk een heel stuk sterker dan de Amigo Bravo. Het werken met de losse liners vind ik persoonlijk rete handig. Zelf heb ik twee Optimo's en eerlijk? .....ik zou niet anders meer willen. Maar goed, daar hangt idd wel een prijskaartje aan vast
MadelonSunny schreef:Over ervaringen in het algemeen heb ik al veel gehoord en gelezen.Ik werk zelf in een ruitersportzaak en we krijgen nooit een Horseware deken terug omdat tie niet goed ligt. Ze liggen eigenlijk bij elk paard goed. Maar mijn haf is zo gigabreed en het is een hele investering. Misschien ligt het ene deken van Horseware net wat beter op een stevige haf dan het andere.
Daarnaast zit ik er een beetje mee dat het deken 250 grams is. Over een paar weken ga ik Sun scheren. Ze heeft nu al een hele dikke vacht dus is echt hard nodig om te kunnen blijven rijden. Als het dan nog 10/15 graden is ben ik bang dat 250gr te warm is. Ze staat overigens overdag buiten in weer en wind en 's nachts binnen. 's Winters bevriezen de leidingen regelmatig dus het is er niet veel warmer dan buiten. Ze is dan enkel beschermd tegen de wind en regen.
Andere optie zou regendeken zijn en dan met liners gaan werken. Maar dan wordt het een 100 grams, 200 grams én 300 grams om te winter door te komen. Echter heb ik zelf het liefst zo min mogelijk dekens op.
Of anders regendeken, 100 grams onderdeken en een 300 grams outdoor deken. Daar zou ik de winter ook wel mee door komen.
Maarja, prijstechnisch zijn de 2e en 3e optie natuurlijk een stuk duurder.
Wat leggen jullie een net geschoren paard die het niet snel koud heeft rond die tijd op?
Ik adviseer mensen hierover op m'n werk en voor mijn eigen paard ga ik aan het twijfelen
Yvank_ schreef:Nee hoor alle diktes https://www.horseware.com/products/ss14 ... vo-xl.html