[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkersjakie

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 00:07

Even vraagje, wil mijn messen opsturen naar Jorna maar doen jullie dit als paket of met een envelop?
Ik stuur dan ook messen mee van een vriendin hoe kan ik het beste onze messen merken zodat we weten welke van wie is.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:38

Ik stuur ze altijd in een bubblewrap-Envalop

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:46

Hoi,

Even een vraag: Kan ik aan de messen zien/voelen of ze bot zijn en geslepen moeten worden?
Mijn scheerapparaat scheert niet meer zoals hij oorspronkelijk deed. Nu twijfel ik of het aan de messen ligt of aan het apparaat zelf.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:07

Zou de messen wegbrengen. En laten slijpen. En dan nog eens proberen.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:21

hoe duur kost het slijpen van de messen bij Jorna en hoelang ben je ze dan kwijt

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:04

Heb laatst 4 set messen op gestuurd en was 10 euro per set kwijt. Deelde de kosten met een vriendin dit was incl verzenden heen en terug.
verzenden was 3,75 per x .... Zo uit mijn hoofd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:48

Heeft iemand een tip voor een goedkope tondeuse oid om een streep mee te scheren in de winter en de manen kort mee te houden?
Verder hoef ik er niets mee..

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:05

Moser max45 :j

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:43

Inderdaad de moser max 45 :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:09

is dat de enige?
geen snoerloze alternatieven?

(manen heb ik t dan dus over een korte 'fjordenboog', en bij hals een racestreep voor de wintermaanden. Verder staat hij in vol haar zonder deken 24/7 buiten.)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:23

Naja dit is gewoon een hele goede voor niet teveel geld naar mijn mening. Deze kan echt alles, zelfs een compleet paard als je wilt. Ik heb ook de heiniger Saphir, 3x zo duur op accu. Maar de prestaties zijn exact hetzelfde, misschien nog wel minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:27

nee duurder hoeft zeker niet, omdat een streep scheren en de manen zat is voor wat ik nodig heb.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:03

Ik heb vorig jaar een Moser Max 45 gekocht, tweedehands via internet. Messen schoongemaakt en er een stuk of 5 keer mee kunnen scheren tot de messen bot waren. Ik heb ze laten slijpen bij twee verschillende bedrijven, maar na 3 pogingen scheert mijn Moser nog steeds niet.. wat zou er mis kunnen zijn? Iets met mijn apparaat, terwijl deze het eerst gewoon deed, of iets met mijn messen? Kunnen messen 'op' zijn? Als dat het geval is, wil ik best een nieuw setje messen bestellen. Maar als het aan het apparaat ligt, zit ik weer met een extra setje messen.. Evt kan ik mijn messen opsturen naar Jorna, maar dat wordt een vierde poging tot slijpen, ik kan me niet goed voorstellen dat ze daarna ineens wel weer scheren..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:06

Ik vond de mosermax ook vreselijk := heb nu een heiniger saphir, heerlijk ding maargoed wel duur!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:22

Dat is mijn vraag niet :P Ik vind het namelijk wel een heel fijn apparaatje voor mijn kleine pony's, ik ben ook niet van plan een andere te kopen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:34

Messen er wel goed opgezet.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:37

Probeer het eens met een nieuw setje. Issie verder schoon? Filters etc? Als ze al meerdere keren geslepen zijn lijkt het me dat het niet daaraan ligt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:16

Het hele ding incl messen opsturen naar Jorna.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:24

Ik weet niet of de filters schoon zijn.. ik kan het apparaat evt vanavond wel even los halen en de boel van binnen bekijken. Messen zitten goed op het apparaat, maar of ze goed op het 'kopje' zitten weet ik niet.. ik heb even wat foto's gemaakt vanmiddag. Ze zijn niet zo duidelijk, maar misschien ziet iemand iets wat niet hoort. Ik moet 'm idd nog schoon maken en de messen hebben een heel klein stukje geschoren voordat de haren er meer uit werden getrokken, dan dat ze er af werden geschoren.

Afbeelding
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:49

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:20

Ayla schreef:
Ik weet niet of de filters schoon zijn.. ik kan het apparaat evt vanavond wel even los halen en de boel van binnen bekijken. Messen zitten goed op het apparaat, maar of ze goed op het 'kopje' zitten weet ik niet.. ik heb even wat foto's gemaakt vanmiddag. Ze zijn niet zo duidelijk, maar misschien ziet iemand iets wat niet hoort. Ik moet 'm idd nog schoon maken en de messen hebben een heel klein stukje geschoren voordat de haren er meer uit werden getrokken, dan dat ze er af werden geschoren.

[ [url=m/hVCfRx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TSg6qN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zegt het wel klik als je het kopje erop zet? Even aanzetten en kopje aandrukken? Bovenmesje eraf halen en oliƫn. Of laten slijper.

Ik zou sowieso de machine even helemaal schoon maken.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:18

Of 'ie klikt als ik het kopje er op zet weet ik niet.. volgens mij niet, maar dat zal ik straks eens testen. Slijpen heb ik al 3x laten doen door twee verschillende bedrijven, dus daar ligt het niet aan. Ik kan vanavond wel eens kijken of ik het apparaat uit elkaar kan halen, ik denk zelf dat de mesjes verkeerd op het kopje gezet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:20

Ik meld me hier even, ik ben aan het kijken naar een eigen scheermachine zodat ik zelf kan scheren (in princiepe alleen mijn eigen paard). Ik wil er alleen geen 300euro aan uitgeven.

Ik zat te kijken naar de sectolin 600, deze is met korting bij de EJ 180eu. Dat vind ik nog wel te doen. Hebben jullie eventueel nog aanraders voor die prijs?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:53

Charizard schreef:
Ik meld me hier even, ik ben aan het kijken naar een eigen scheermachine zodat ik zelf kan scheren (in princiepe alleen mijn eigen paard). Ik wil er alleen geen 300euro aan uitgeven.

Ik zat te kijken naar de sectolin 600, deze is met korting bij de EJ 180eu. Dat vind ik nog wel te doen. Hebben jullie eventueel nog aanraders voor die prijs?

Deze heb ik van het weekend ook besteld kon er alleen maar positieve recensies van vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:32

Ja ik twijfel dus een beetje, als jij nou laat weten hoe die bevalt :D?

Zat ook nog te kijken naar een kerbl, deze was draadloos. En misschien dat ik mijn budget alsnog wil verhogen naar 300+ maar dan moet die het wle echt waard zijn :=