Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:59

Sjoef_Habibi schreef:
Tulandro schreef:
Die van mij staat ook sinds deze week onder een ongevoerde regendeken.. hopelijk houdt het zijn berenvachtje tegen.

En voor alle mensen die zo'n paardenbh willen kopen: Koop eerst een goed deken! Je hebt namelijk niks aan zo'n bh als de deken niet goed ligt, dan heb je ook mét de bh kale plekken.

Tja, makkelijk zeggen, ik heb al een Bucas, BR, Global, Anky, Equitheme en zo nog een paar dekens geprobeerd, bij allen blijft hij plaatselijk kaal >;) Ik ga nu voor de Horseware en heb er gelijk maar een BH bij besteld want dan ben ik echt wanhopig. :')

Een Dominick deken is speciaal ontworpen om schuurplekken te voorkomen. Mijn paard heeft er helemaal geen gehad sinds ik een deken van Dominick gebruik, daarvoor wel altijd kale plekken gehad.

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:08

Mijn paard staat sinds 3 weken onder een 0 grams deken zonder voering. na 2 dagen zitten er al verschillende scheuren en happen in doordat er een nieuw paard is bij gekomen |( 3 jaar lang heeft ze hem heel gehouden ;)
Ze was erg aan het verharen, terwijl ze nog maar net (les net 2 maanden) uit haar wintervacht was. Dus even de rem er op gedaan en ze verhaart nu een stuk minder! Onder de 15 graden begin ik met een deken, ook al is het soms wat warmer de deken blijft gewoon op anders blijf je aan het op en af doen en dat is ook niet goed. :D

MiniLoe

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:40

kan je die schade niet verhalen op de eigenaar van dat paard dat je deken heeft gemold? ik heb spijt dat ik dat toen niet heb gedaan, deken van 80 euro naar de knoppe en ik kan nu een nieuwe kopen

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:44

Ik denk dat dat een eigen risico is hoor :wow:

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:44

Ik heb deze avond maar de deken afgelaten, vond het best warm voor snachts. Morgen maar even opnieuw kijken.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:45

Volgens mij krijgt mijn pony niet zo'n dikke vacht dus ben ik niet van plan om een deken op te doen, voorlopig. 's Nachts staat ze binnen en overdag buiten. Als het écht koud is wil ik 's nachts wel een fleece dekentje opleggen maar overdag niet omdat ik bang ben dat het niet blijft liggen en ze van 7 uur 's ochtends tot 5 uur 's avonds buiten staat, zonder dat er iemand komt kijken tussendoor. Dalijk ligt ie helemaal scheef ofzo. :P

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:01

Nou vanacht staan ze nog met hun dek op. Als het morgen warm is (en dus waar is wat ze voorspellen..) haal ik ze s morgens er eerst af..

Anders hebben ze het veel te warm .

_Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:09

Tooske schreef:
marieminime schreef:
ik houd de grens vanonder de tien graden aan voor er iets opgaat, snachts staan ze nu met fleece op, overdag nog zonder, maar ben aan de ene kant wel blij als de regendekens op gaan, mn welsh zit steeds onder de modder klonten

wie heeft er trouwens ervaring met borstbeschermers? mn pony krijgt aan een kant altijd een vrijkale plek op zn schouder van de deken

Ik zou zeggen een betere deken kopen maar gebruik asjeblieft geen borstbeschermer daar krijgen ze nog veel meer plekken van wat een ondingen!!

dat ben ik met je eens!! ( ik spreek uit ervaring :Y) )

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:19

Bij ons nog niet hoor !!
De friezen krijgen een lekkere berenvacht

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:44

Mijn paardje staat sinds afgelopen weekend 's nachts met een 0 grams deken op, overdag (nog) dekenloos.
Ik probeer het altijd zo lang mogelijk te rekken maar zodra het kouder dan 10 graden wordt gaat die deken erop.
Voor een deken overdag vind ik het nog te warm.

Ben blij als we door de "dekenovergang" heen zijn, altijd zo'n gedoe met dat dekengewissel :(
Ik heb er wel 's aan gedacht om mijn paard dekenloos te laten maar hij zweet altijd zo snel en dan duurt het uren voordat hij weer droog is.

yvanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:46

die van mij staat zins 3 weken onder de regen deken! dag en nacht! als het lekker weer haal ik hem er af maar dan krijgt ze hem s,avonds weer op!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:50

de mijne heeft sinds gisteravond een Canvas licht gevoerde deken op.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:04

de 100grams even opgelegt maar was nog VEEL te warm voor mijn ventje, ondanks zijn UBER dunne vacht..
De stallen zij bij ons lekker warm.
Heb dus maar een kantoenen zomerdeken gekocht :)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:15

Ik heb net de regendeken er af gehaald, nu heeft ze alleen haar exceemhals op. Ze staat nu lekker te krabben. Na het rijden een cooler er op en daarna de regendeken weer.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:03

de deken om 14:00 eraf gehaald is hier prachtig warm weer .. had het behoorlijk warm onder de deken- vanavond gaat ie weer op ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:44

Hier is het heet, was ook warm onder de deken logisch, dus lekker in haar blootje. Vannacht schijnt het ook droog te blijven, zou ik de regendeken weer op moeten leggen omdat ze die de afgelopen nachten ook steeds op heeft gehad, of zou ze ook snachts zonder kunnen? Morgen wordt het ook mooi weer. Vind het lastig... Rotdekens.

_Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:52

Ja het is vaak een heel gedoe met die dekens,..
Staan ze s'nachts ook buiten? in dat geval zou ik um vanacht wel weer op doen en morgen vroeg weer af.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:54

Ja ze staan dag en nacht nog buiten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:59

ik wacht nog met dekens tot het echt koud word en blijft!
hij staat wel binnen s`nachts maar in een stal met buitenluik en de open boxen en alle boxen hebben een luik
het waait soms best als de wind erop staat
maar het is nu nog te warm vind ik voor dekens

ik heb ze nu wel allemaal in huis!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:41

MartineC1711 schreef:
Ik heb pas een deken van Nika (http://www.nika.nl volgens mij) besteld, die ligt perfect op mijn Hafje!

Bedoel je deze misschien ?
http://www.nikahorseproducts.nl/

Mijn merrie wordt zaterdag geschoren en komt eerst onder een dun gevoerde regendeken te staan. Omdat het opzich nog best warm is en ze nu al last heeft van het aanmaken van dr wintervacht en met werken nu al goed bezweet is, besloten om haar nu al te laten scheren.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:37

mijn dame mag de aankomende 3 dagen dekenloos. Dag en nacht. Ze stond onder een 0 grams deken. Maar het wordt weer warm een paar dagen.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:44

Bij mij stond ze ook sinds een week onder een 0 grams regendeken. Heb m vanmiddag maar afgedaan omdat het zo warm was, ze stond gewoon te zweten onder die deken. En als het weer minder weer word doe ik m weer op.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:45

Wij wisselen ook hele dagen door, de stal eigenaar regelt het allemaal kwa wisselen als wij er niet zijn :).

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:47

ik rij elke morgen voor mn werk naar stal om indien nodig dekens te wisselen, afgewisseld met ander meisje op stal,die het voor haar school doet.

gedoe en extra vroeg op, maarja wij mensen willen de dekens, paarden dachten voor het gemak zelf wintervacht te maken maar ook dat zien de meeste als ongemak, we doen het ons zelf aan :p

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:49

idd :P