[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:59

Hier ongeschoren 370 + 200, voelt daar redelijk onder. Staat snachts wel op stal, maar daar is het ong net zo koud als buiten. Echt een ijzige kou door die mist, vanmiddag in het zonnetje voelde het lekkerder. Morgen maar weer voelen hoe hij is.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:02

Hier gisteren 3 vd 4 geschoren en onder de 400 gezet. Ze voelden vandaag lekker warm aan.
Alleen de 4e die ik nu niet had meegeschoren maar vorige keer wel. Had die de 200 opgelaten maar vond fris zat dus 200 erbij op gegooit. Allemaal met hals.

SRY

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:06

Hier geschoren onder 500 gram horseware dekens. :brr:

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:20

Alex voelde vanavond nog gewoon goed onder zijn 300 gram

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:28

Hier 200grams op een ongeschoren. Ze voelt er uitstekend onder.

Roosyes, die Lamicell is wel een mooie deken zeg! Ik zou graag willen weten hoe die blijft liggen als ze van de grond eten, maar vind deze niet gek liggen. Als je groter kan passen is dat altijd wel fijn!
Liekec, is de deken nog steeds heel? :)
Azmay, wat twijfelachtig dat ze zo lauw aan blijft voelen onder de dekens.. Is ze verder helemaal fit? Geen darmproblemen? Het is nog een vrij jong paard ook toch?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:34

Mijn geschoren pony die alweer haar heeft staat onder 200 grams en voelt nog warm, haha.
Heb hem laatst dunner gezet (stond onder 400) en nu even in de gaten houden. Maar tot nog toe voelt hij comfortabel.
Mijn andere staat zonder deken, maar is niet geschoren.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:48

Mijn ene geschoren paard staat onder 300+200, de andere staan onder 300. Alledrie gaan ze de hele dag buiten en 's avonds op stal, lijkt me goed zo!

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:59

Mijn ongeschoren paard onder een 250 grams Rambo wug.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:14

Hier geschoren (afgelopen dinsdag, helemaal kaal) onder 300 grams deken. En daarnet nog maar een 200 grams hals erbij gedaan.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:22

Hallo,

Ik kom even binnen vallen. Ik heb een deken gekregen van een kennis en ik wou vragen of dit past op mijn ongeschoren shetlander. Mocht het passen dan wil ik haar scheren.
(Ik heb zelf nog een 100 gram deken, een 100 gram fleecedeken en dit is 200 gram dus kan er altijd nog 300 van maken) pony is rond de meter en deken is maat 115. Afbeelding

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:29

Ik vind het wel kunnen, alleen de achterkant zit een beetje raar, maar misschien komt dat gewoon omdat het gevouwen is.

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:36

Ik heb ook even een vraagje. Mijn pony is verkouden (geel snot, hoesten) en heeft ook medicijnen gekregen van de dierenarts, maar nu heb ik niet gevraagd of ze een deken op moet aangezien dat ze 24/7 buiten staat met een schuilstal. Wat zouden jullie doen?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:19

demy1911 schreef:
Ik vind het wel kunnen, alleen de achterkant zit een beetje raar, maar misschien komt dat gewoon omdat het gevouwen is.

Klopt, bij de achterkant is hij gerepareerd. ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:43

De deken hierboven lijkt een maatje te groot, maar opzich niet onoverkoombaar. Hoe blijft ie liggen als hij beweegt?

demy1911 schreef:
Ik heb ook even een vraagje. Mijn pony is verkouden (geel snot, hoesten) en heeft ook medicijnen gekregen van de dierenarts, maar nu heb ik niet gevraagd of ze een deken op moet aangezien dat ze 24/7 buiten staat met een schuilstal. Wat zouden jullie doen?

Heb je het gevoel dat je pony het koud heeft? Het kan handig zijn om hem te ondersteunen, geen extra energie verspillen aan het warm houden. Het probleem is wel dat je een beetje aan de deken vast komt te zitten, hij kan niet meteen weer af als het snotteren over is. Maar waarschijnlijk zou ik zelf er wel een deken op hebben gelegd.
Beterschap!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:08

Een bucas smartex all in one is dat een bucas smartex extra?
En heeft het een toegevoegde waarde als je al een irish extra heb?
Of heb je dan praktisch 2 dezelfde dekens?
Onder de -10 word het zelfde in NL nml

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:48

Dat is inderdaad dezelfde deken.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:52

Dank je wel dan laat ik de deken voorbij gaan.
Heb al een extra en heb er dus niks aan 2.
Kan ik beter kijken voor de smartex rain

Ijslander12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:34

Hallo, ook ik heb een vraagje.
Ik denk erover om mijn IJslander te scheren aangezien hij 's nachts op stal staat te zweten, echter heb ik totaal geen verstand van dekens.
Hoeveel gram gebruiken jullie bij een paard die helemaal kaal gaat bij verschillende temperaturen? En met of zonder hals?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:05

Er zit wel een flink verschil tussen de irish extra en de smartex extra.
De smartex heeft de stay dray voering en is daarmee echt wel ruimer te gebruiken dan de irish.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:02

smurffie schreef:
Er zit wel een flink verschil tussen de irish extra en de smartex extra.
De smartex heeft de stay dray voering en is daarmee echt wel ruimer te gebruiken dan de irish.

Snap ik maar dat verschil merk je alleen als het echt kouder word maar met deze verschillen van nu red ik het nog met me irish extra en me irish light

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:23

Ijslander12 schreef:
Hallo, ook ik heb een vraagje.
Ik denk erover om mijn IJslander te scheren aangezien hij 's nachts op stal staat te zweten, echter heb ik totaal geen verstand van dekens.
Hoeveel gram gebruiken jullie bij een paard die helemaal kaal gaat bij verschillende temperaturen? En met of zonder hals?

Is het geen optie om maar een deel (van de hals) te scheren?

Mijn blije momentje van gister is helaas het baalmoment van vandaag. De Schneider deken waar ik zo naar uit keek ligt heel slecht op mijn paard, dus die mag de verkoop weer in.

Zodra ze zakt trekt ie strak op de schoft, maar het gat vergroten zorgt er alleen maar voor dat ie verder naar achter schuift -O-

Afbeelding

Afbeelding

Ze draagt nu een weatherbeeta met halsje, maar die is een maatje te groot en zorgt denk ik daardoor toch voor wat afgebroken haren. D'r bucas schuift scheef en de Dominick ligt nog het beste, maar is ongevoerd (en wijkt aan de voorkant door gebrek aan klittenband).
Moeilijk hoor die dekens..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:15

Jammer, is een mooie deken!

Dominick is ook fijn inderdaad.
Is Rambo niks?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:17

Pff dekens blijft een crime hè, ik heb nu mijn Rambo wug 6.6 te koop en ga een 6.0 aanschaffen voor het paardje wat ik nu verzorg. Hopelijk ligt dat net zo goed als ik gewend ben van dit deken :).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:26

Mijn eerste dekens was Amigo dekens en op zich lagen die zeker niet gek, alleen had ik het idee dat ze aan de onderkant van haar hals 'last' had van het overhangen op de verbinding. Bij de dominick heb ik het zelfde probleem een beetje, de gesp ligt als het ware open. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar het oogt onprettig. Bij de Bucas en ook bij de Weatherbeeta (met hals) valt daar iets overheen.
Daarnaast, maar misschien heb ik dat verkeer onthouden, vond ik ook altijd dat de bevestiging van de gesp op het bottige deel van haar linkerschouder leek te schuren. Maar ik twijfel dus of ze daar überhaupt last van heeft gehad.

Mede daarom wou ik graag een deken zonder gespen aan de voorkant, om het allemaal uit te sluiten. Vroeger heb ik eens een Eurostar Move geprobeerd, was ideaal met een gesloten voorkant met elastisch stuk en de gespen helemaal aan de zijkant. Maar helaas, de deken zakte helemaal scheef.

Ik ben nu aan het rond kijken bij de Wug modellen van Horseware, want het halve halsje bevalt me wel heel goed :) Maar misschien moet ik gewoon bij Weatherbeeta blijven. Lastig lastig.
Hopelijk volgend jaar weer zonder deken.

Ijslander12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:41

Mijn IJsje heeft al een geschoren hals en borst, dit is helaas niet voldoende..