Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
original schreef:Hier nog geen deken op.
Waar beginnen jullie mee, met hoeveel gram en hoe bouw je het op?
Ik merk dat ik vaak te laat begin met een deken op doen, en dat ik uiteindelijk dan toch weer moet scheren.
PercyLeen schreef:1997suus schreef:Deze week is me verzorg Ijslander geschoren! Heerlijk die dikke vacht eraf, hij had het zo snel heet met rijden. 1 rondje al bezweet! Staat gewoon nog zonder deken hoor?
Scheren en geen deken??? Als ik jou in je ondergoed zet krijg je het toch ook koud met 10gr s nachts?
Die van mij krijgt ws volgende week een regendeken op.
Bloodymary schreef:Dat wil ik ook proberen. Waarschijnlijk gaat mijn paard met vervroegd pensioen wegens artrose en komt binnenkort op een weiland met een schuilstal. Zou dat goed gaan, geen deken op? Hij had andere jaren altijd een deken op in de winter.
SharonIndezz schreef:jeetje een geschoren paard zonder deken zetten?? ja even vol in de zon om te poetsen snap ik... mijn paard met een ''gewone'' vacht, voelde al niet eens heel warm aan onder haar regendekentje..
Gentlegiant schreef:Een pony heeft geschoren nog maar zo minimaal vacht
Normaal houd een paard zich warm als hij van binnen uit de kachel niet rond gedraaid krijgt door zn haren overeind te zetten wat als isolatie werkt en de warmte bij hem houd
Hij heeft dus echt ook met dit weer een dekentje nodig om zich toch warm te kunnen houden