Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Djulita schreef:Hoe vinden jullie deze deken bij mijn paard zitten? Als ze zo staat vind ik hem ruim zat, maar zodra ze haar hoofd naar beneden doet heeft ze haar billen iets bloot.. Hebben meerdere mensen ditzelfde probleem bij deze deken? (Het is een Rhino Medium Plus)
[ Afbeelding ]
Nies_ schreef:BertBaley schreef:Hier alleen maar bucas voor al mijn beesten
Nu onder bucas AIO + nieuwste bucas onderdeken van 250 gram.
Die is er alleen in 150 of 300Hier staat heel de stal (op een na) met Bucas.
Hier nu Smartex medium (150g) en de 150g onderdeken. Met hals en voering. Had eerst de AIO/Extra op (300g), maar dit is toch echt warmer. Ik kan met wat ik nu heb tot 450g gaan, mocht ik gaan twijfelen of ik het daar mee red koop ik ook de dikke onderdeken en kan ik tot 600g gaan met een onderdeken of zelfs 750g met twee. Als ik outdoordeken op elkaar ga leggen kan ik nu al ruim over de 1000g gaan dus koud hoeft ze het zeker niet te hebben. Voorheen nog nooit meer dan de 300 nodig gehad, maar mijn paard staat tegenwoordig dag en nacht buiten dus pak het allemaal wat warmer in.
Het verschilt trouwens ook veel per deken hoor. De 150g smartex is warmer dan een 200g van een goedkoop merk. Daarnaast ook koeler.
baudyh schreef:Beloven schreef:Ik kan nu met 2 dekens tot 800 max komen. En hij staat nu al onder 600.. Dus mocht het echt zooo koud worden moet ik ook aan 3 dekens beginnen.
Ik kan met 2 dekens tot 970 gram komen. Staat nu onder 700. Gaat goed komen.
Yvank_ schreef:Maar het verschilt ook ontzettend per paard en plek heeen dichte binnenstal is al heel wat anders dan 24/7 buiten bijvoorbeeld.
Kirrr schreef:Ik heb gisteren mijn horseware dekens ontvangen, heb gekozen voor het linersysteem.
Deken lag nog erg goed vanochtend, heb alleen het idee dat het wel hard schuift, van links naar rechts bedoel ik dan. Voorheen had ik er altijd fleece onder, maar deze zijn glad van binnen. Ben benieuwd hoe de dekens vanavond liggen na een dag op de weide.
Ze staat nu onder 100+200 Gr zonder nek en niet geschoren (maar wel weinig winterhaar).
BertBaley schreef:Nies_ schreef:
Die is er alleen in 150 of 300Hier staat heel de stal (op een na) met Bucas.
Hier nu Smartex medium (150g) en de 150g onderdeken. Met hals en voering. Had eerst de AIO/Extra op (300g), maar dit is toch echt warmer. Ik kan met wat ik nu heb tot 450g gaan, mocht ik gaan twijfelen of ik het daar mee red koop ik ook de dikke onderdeken en kan ik tot 600g gaan met een onderdeken of zelfs 750g met twee. Als ik outdoordeken op elkaar ga leggen kan ik nu al ruim over de 1000g gaan dus koud hoeft ze het zeker niet te hebben. Voorheen nog nooit meer dan de 300 nodig gehad, maar mijn paard staat tegenwoordig dag en nacht buiten dus pak het allemaal wat warmer in.
Het verschilt trouwens ook veel per deken hoor. De 150g smartex is warmer dan een 200g van een goedkoop merk. Daarnaast ook koeler.
Nee hoor die is 250 gram, smartex die binnenkant zegmaar is 100 en de vulling 150.
Citaat:Wij begrijpen uw verwarring, de deken is inderdaad vergelijkbaar met een warmte van circa 250 gram.
Stroller schreef:Mag ik hier wat vragen ? Mijn merrie staat onder een nika deken , deze past op zich alleen ze krijgt er overal schuurplekken van ! Nu moet ik wel zeggen dat ze een super gevoelige huid heeft Maarja ze kan niet zonder een deken . Hebben jullie een goed merk ? Ik heb ook bucas dekens alleen die vind ik qua pas vorm niet zo fijn
Stroller schreef:Mag ik hier wat vragen ? Mijn merrie staat onder een nika deken , deze past op zich alleen ze krijgt er overal schuurplekken van ! Nu moet ik wel zeggen dat ze een super gevoelige huid heeft Maarja ze kan niet zonder een deken . Hebben jullie een goed merk ? Ik heb ook bucas dekens alleen die vind ik qua pas vorm niet zo fijn