hilly200 schreef:nicky_rilana schreef:mijne heb ik toch maar met een regendeken op gezet
hilly200: ik vind dat als een paard 24/7 buiten staat heb eigenlijk geen deken op moet doen. misschien even kijken wat de temperatuur doet maar als niet niet onder de 15 is zou ik gewoon deken loos doen. anders misschien een dun dekentje. maar daar zou ik hem niet op houden in de winter
Ja alleen het punt is dat hij nu dat nog niet staat en 'savonds dus braaf op stal staat. Ben bang dat het misschien wel een te grote overstap is kwa temperatuur van 'savonds in stal naar 'savonds buiten. Liefst heb ik hem ook zonder dekens maar wil niet dat ie staat te verkleumen of kou vat
Ik heb bij mijn paard een aantal jaar geleden hartje winter die overstap gemaakt. Eerder altijd 's nachts op stal en overdag buiten, met extreme regen een dekentje op. Toen met -x naar buiten gegooid, dag en nacht en nog steeds bij extreme regen een dekentje op. Meer niet.
Mijn ervaring is voldoende ruwvoer(veel ruwvoer) en dan blijft motortje branden..