[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:18

Ik heb toch maar even naar Horseware zelf een mail uit gedaan, met mij verhaal erin en foto's.
Vind het zo bizar allemaal.
2 jaar geleden dus de 6.3 gekocht, en zit nog hartstikke goed, dus ga er dan vanuit dat de 6.3 hetzelfde moet zijn. Deken is ook echter wel het zelfde, maar een gekloot met de halzen. En dat uiteindelijk blijkt dat bij Pas de Deux gewoonweg de maattabel niet klopt, hoewel ze beweren dat het dan maar aan mijn paard moet liggen! :')

Misschien kan Horseware zelf mij meer informatie/uitleg geven.
En misschien weten ze dit niet, dat ze er nu wel vanaf weten.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:24

Koper schreef:
Wat heb je aan dekens liggen in die maat nuscaniels?

Even uitgaande van dat je geen dekens hebt voor deze pony:

Succes, en beterschap voor je pony!

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Dekens zijn besteld en voor nu gebruik ik een ongevoerde regendeken van een stalgenoot zodat ze overdag alvast weer lekker naar buiten kan en ik me minder zorgen maak.

MarliesR

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:34

Weet iemand hier toevallig of er nou nog verschil in pasvorm zit tussen de Rambo Original en de Rambo Duo? Ik ben blij dat ik met de Wug nu in elk geval iets lijk te hebben gevonden wat haar goed past. Maar mijn voorkeur zou eigenlijk uitgaan naar iets met linersysteem. Ik vroeg me dus af of het nog zin zou kunnen hebben om de Duo nog te proberen in een maat kleiner dan die Original die in maat 195 dus niet goed zat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:12

MarliesR schreef:
Weet iemand hier toevallig of er nou nog verschil in pasvorm zit tussen de Rambo Original en de Rambo Duo? Ik ben blij dat ik met de Wug nu in elk geval iets lijk te hebben gevonden wat haar goed past. Maar mijn voorkeur zou eigenlijk uitgaan naar iets met linersysteem. Ik vroeg me dus af of het nog zin zou kunnen hebben om de Duo nog te proberen in een maat kleiner dan die Original die in maat 195 dus niet goed zat.

Ik heb zelf het idee dat de duo en supreme, met de lange klittenband sluitingen voor de hals, iets ruimer vallen aan de voorkant dan de original.
Tenminste bij mijn lusitano valt mij dat op.
De original gaf voor mijn gevoel meer druk op de hals/manenkam.
Ik heb mijn medium original dan ook pas verkocht en de supreme daarvoor in de plaats gekocht (ook vanwege de lange klittenband sluitingen voor de hals, fijner met de wind hier).

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:37

Nouvel schreef:
MarliesR schreef:

Ik heb zelf het idee dat de duo en supreme, met de lange klittenband sluitingen voor de hals, iets ruimer vallen aan de voorkant dan de original.
Tenminste bij mijn lusitano valt mij dat op.
De original gaf voor mijn gevoel meer druk op de hals/manenkam.
Ik heb mijn medium original dan ook pas verkocht en de supreme daarvoor in de plaats gekocht (ook vanwege de lange klittenband sluitingen voor de hals, fijner met de wind hier).

Dat idee heb ik ook.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:46

nuscaniels: +:)+

Het is echt niet koud. Met dit weer is het naar mijn idee eerder een kwestie van zorgen voor stevige buitenstof en niet voor dikkere dekens. Hebben andere mensen dat ook? De Nikas liggen thuis en de 1200 denier dekens liggen op de paardjes.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 15:23

Bedankt Nouvel en MoniekV! En via PB nog iemand gehad die ook hetzelfde zei. Weer een stukje verder in de puzzel...

Ook nog een Amigo Bravo van een stalgenoot mogen passen in 6'0, die lag ook niet lekker. Maar, die had wel een Horseware liner in maat 185, dus die kon ik nu mooi onder de 0 grams Rambo Wug proberen. Dat wil gelukkig dan weer wel! Het geeft wel net een tikje meer druk op de schoft bij eten van de grond dan alleen de wug (die eigenlijk gewoon geen druk geeft). Maar geeft in elk geval wel opties om tijdelijk met liners onder een wug te kunnen werken.

Fijner aan nu even paar dagen die Wug kunnen proberen is dat ik nu kan zijn dat hij qua pasvorm gewoon echt wel goed lijkt. Qua maat ze een grotere wel kunnen hebben. In beweging steekt er nu steeds een stuk kont uit. Denk dat de Rambo Wug 6'3 in 200 gram wel een redelijk veilige keuze is.

En dan nog even overwegen of ik ook de Duo toch nog ga proberen...

@Koper, ik vond mijn paard wel echt koeler voelen onder de deken vandaag dan gisteren met deze wind.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 15:50

Bravo is voor mijn paard veel te strak aan de voorkant, Hero past wel weer, wug ook te strak

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 16:19

Ja, ik ging er eigenlijk ook al niet vanuit dat die zou passen. Maar ze had hem toch liggen, dus kleine moeite om hem er even op te gooien. Van de wug las ik inderdaad al dat die van Amigo smaller valt, had ook al bij stalgenoot gezien dat die een stuk minder mooi zat dan haar Rambo Wug op haar PRE.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 18:39

Rhino valt ook ruim aan de voorkant trouwens, volgens mij ruimer dan Rambo

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 19:24

Heb nog een 200 gram liner besteld maar volgens mij heb ik die echt niet nodig. De geschoren paarden hebben hier nog niet dikker gestaan dan 400 gram. Hopelijk vriest het nog eens zodat ik de nieuwe dikkere dekens kan opleggen :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 19:31

Nouvel schreef:

Tijdens de research tot dusver lees ik juist steeds dat de Rambo ruimer is dan de Rhino.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:09

Nouvel schreef:
Bravo is voor mijn paard veel te strak aan de voorkant, Hero past wel weer, wug ook te strak

Nouvel schreef:

Ik ben nu ook aan het kijken naar horseware ivm andere soort waterdichtheid.
Ik weet dat bij mijn paard de hero 0 grams te ruim om de hals/borst valt.

Is de bravo smaller? En de rhino?
Ik heb een hero 6.6 0 grams gepast die is te wijd.
Een rhino 6.3 0 grams was voor goed maar qwa lengte achter dus te kort.

Twijfel tussen rhino 6.6 en bravo 6.6 ivm de prijs.
Gaat om de 0 grams en 200-250 grams medium dekens.

Ik heb nu bucas maar vind me dekens toch vaak klam aan de binnenkant en wil dus een betere waterdichtheid.

De halsaansluiting van bucas ben ik wel fan van. Neig dus naar de rhino plus medium

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:42

Ik vond bij mijn paard Rhino duidelijk ruimer vallen aan de voorkant dan Rambo, maar wel korter naar beneden aan de zijkanten.

De Bravo heb ik in dezelfde maat gepast als ik Rambo heb (wel het oudere model zonder V sluiting) en die was voor te strak en op de rug te lang.

De Hero valt op de rug ietsje korter heb ik soms het idee, maar aan de voorkant wel weer ruimer dan de bravo.
Mijn paard past de Hero ook goed maar Rambo zit mooier aan de voorkant.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:59

Ze vallen idd allemaal net iets anders. Ik kan morgen wel vergelijkings foto's maken van Amigo Hero, Amigo Bravo en Rambo. Alles maat 6'6.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:05

MoniekV schreef:
Ze vallen idd allemaal net iets anders. Ik kan morgen wel vergelijkings foto's maken van Amigo Hero, Amigo Bravo en Rambo. Alles maat 6'6.

Ow dat zou heel fijn zijn :) dit is de hero 6.6:
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een hero plus medium gehad die was echt veel te ruim bij de nek waar het dus inregende op de schouders.
Met pittige wind ging die hals ook bij de aansluiting omhoog waaien en regende het in op de schoft.

Ben dus op zoek naar een deken met of hoge hals(wug) of klitteband hals aansluiting zoals bucas(rhino plus?)

Ben de waterdichtheid coating van bucas zat dus daarom misschien horseware

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:09

Ik denk dat het ook per paard verschilt. Zowel de amigo hero bravo, rhino en Rambo original liggen allemaal in maat 6,6 goed op mijn paard.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:16

Yvank_ schreef:
Ik denk dat het ook per paard verschilt. Zowel de amigo hero bravo, rhino en Rambo original liggen allemaal in maat 6,6 goed op mijn paard.

Dat kan ook hoor maar ik hoor dat de dekens zelf ook iets verschillen ;)
De rhino die ik met jou had geruild voor mijn amigo was net te kort bij de kont maar zat bij de voorkant goed ;) terwijl de amigo veel te ruim was.

En anders toch maar de passervice vd paardendrogist proberen

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:24

Klopt, mijn ene paard past eigenlijk alles van Horseware maar de andere past alleen in Rambo en dan liggen de duo en supreme nog beter dan de original.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:29

De bravo zat hier echt niet goed, zal inderdaad per paard verschillen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 23:31

MarliesR schreef:
Nouvel schreef:

Tijdens de research tot dusver lees ik juist steeds dat de Rambo ruimer is dan de Rhino.

Rhino qua dekenmaat valt niet groter, maar wel ruimer op de borst.
Qua dekenmaat vond ik ze iets kleiner dan Rambo, daarom had ik ze graag op mijn pony's.
Je woont helaas niet in de buurt, anders had je kunnen passen, ik heb zowel Rambo als Rhino.

Maar momenteel gebruik ik vooral Dominick.
Laatst ook een superfijne regendeken voor mijn merrie kunnen scoren in 195. Die had een Bucas 185, maar is ze uitgegroeid.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:43

Bedankt weer voor jullie input! Had gisteravond uiteindelijk hoofdpijn van bedenken hoe en wat :+
Toch om 23:30 nog weer uit bed gegaan om dan toch ook maar een Rhino original te bestellen nu ze nog in de 25% korting zaten (zie nu overigens dat de korting vandaag ook nog wel is, was expliciet "dit is het laatste weekend" aangegeven). Als die ook niet past, blijf ik gewoon bij de Rambo Wug heb ik inmiddels besloten. Het is alleen zo jammer dat die er niet in een 100 grams is, dan was het perfect geweest. Wel fijn dat ik inmiddels heb gezien dat de onderdeken er gewoon netjes onder blijft liggen in de juiste maat, dus dan maar langs die weg oplossen als het wel de Wug wordt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:55

Ben benieuwd met de Rhino!
Dominick valt ook ruim aan de voorkant inderdaad, ook nog een optie...

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:37

Sjira schreef:
Zo, net mijn 100gr horseware liner op 60 graden in de wasmachine gedaan. Daarna gaat die in de droger. Ben benieuwd!! Eerder op 40 graden gewassen maar dan blijft die toch 'plakkerig'. Het is een oudere deken dus als die er verschrompeld uitkomt dan is het tijd voor een nieuwe. Maar we hopen toch dat die er nu als een nieuwe uit gaat komen :D Spannend!!!

Als een nieuwe *\o/*
Zelfs perfect uit de droger gekomen!!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:49

Ik vraag me af wat bokt van de pasvorm van deze deken vindt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is haar EJ- deken:

Afbeelding

Edit: Ik zie dat de deken op de foto wel een beetje scheefligt.