Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Judith_ schreef:Even een logistiek vraagje voor die mensen die nu al 200 gram op hebben. Wat komt er van de winter op dan? Ik kan me niet voorstellen dat als ze nu al aan 200 gram wennen ze in de winter genoeg hebben aan 400 gram als het vriest?
Elk paard is anders, maar mijn geschoren paard staat met max. 460 op als het vriest. Zonder het koud te hebben. Zijn er dan ongeschoren paarden die veel meer op moeten krijgen?
Werkt een fleecedekentje niet voor die paarden die nu al vacht aan maken? Iedereen mag zelf weten wat hij of zij op zijn paard gooit natuurlijk. Maar 200 gram, lijkt mij niet dat de paarden daar heel comfortabel onder staan?
Als het rond het vriespunt komt, leg ik de 330 grams onder de 150 grams, word het echt lager dan -6/-7 dan komt ipv de 330 de 550 eronder.

Judith_ schreef:Even een logistiek vraagje voor die mensen die nu al 200 gram op hebben. Wat komt er van de winter op dan? Ik kan me niet voorstellen dat als ze nu al aan 200 gram wennen ze in de winter genoeg hebben aan 400 gram als het vriest?
Elk paard is anders, maar mijn geschoren paard staat met max. 460 op als het vriest. Zonder het koud te hebben. Zijn er dan ongeschoren paarden die veel meer op moeten krijgen?
Werkt een fleecedekentje niet voor die paarden die nu al vacht aan maken? Iedereen mag zelf weten wat hij of zij op zijn paard gooit natuurlijk. Maar 200 gram, lijkt mij niet dat de paarden daar heel comfortabel onder staan?
Ik dacht dat ik hier wel terecht kon met een vraag wat betreft dekens. Mijn paard die gaat binnenkort verhuizen naar een plek hier 2 a 4 huizen verderop bij kennissen, nu kan ik helemaal zelf bepalen of ik hem binnen,buiten in het land in de bak wil hebben etc. Nu staat hij op een stalling waar hij overdag buiten is en 'savonds binnen is, staat in een goed geïsoleerde buitenstal waar het dus eigenlijk nooit koud is. Nu lijkt het mij voor paardlief natuurlijk het mooiste om hem 24/7 buiten te doen. Nu gaat hij eind van de maand naar die nieuwe plek toe alleen ik zit dus wat in twijfel of ik hem dus meteen gewoon dekenloos 'snachts buiten hou of er toch even een dun dekentje op doe.
en hopelijk heeft een stalgenootje er een fleece onder gedaan nicky_rilana schreef:mijne heb ik toch maar met een regendeken op gezet
hilly200: ik vind dat als een paard 24/7 buiten staat heb eigenlijk geen deken op moet doen. misschien even kijken wat de temperatuur doet maar als niet niet onder de 15 is zou ik gewoon deken loos doen. anders misschien een dun dekentje. maar daar zou ik hem niet op houden in de winter
heb nooit dekens op , maar de hengst moet in Februari naar de hengstenkeuring en dan kun je niet met zo'n teddybeer aankomen.