Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kyrseltje schreef:Ook hier over op 300 ongeschoren. Dat is de max aan dikte wat ik nu had liggen. Dus zit te dubben welke liner ik erbij ga kopen. Heb nu 200 grams outdoor en liner van 100, dus wil een liner kopen van 200 gram zodat het opgebouwd kan worden tot 400/500. Maar kunnen er twee liners onder een deken? Of gaat dat schuiven/ irriteren? Of raden jullie w helemaal wat anders aan?
brighteyes85 schreef:Jeetje wat ligt er bij jullie al veel opga bijna twijfelen of ik wel voldoende op heb liggen.
Bij mij geschoren (uitrijdekenmodel) 200gram binnen en voor buiten (van 10 tot 4u) gaat er een 50grams regendeken op.
Ze is er voor mijn gevoel zelfs nog te warm onder, want ze voelt goed warm aan onder de dekens.
Kyrseltje schreef:Kyrseltje schreef:Ook hier over op 300 ongeschoren. Dat is de max aan dikte wat ik nu had liggen. Dus zit te dubben welke liner ik erbij ga kopen. Heb nu 200 grams outdoor en liner van 100, dus wil een liner kopen van 200 gram zodat het opgebouwd kan worden tot 400/500. Maar kunnen er twee liners onder een deken? Of gaat dat schuiven/ irriteren? Of raden jullie w helemaal wat anders aan?
Terug komend op deze vraag: iemand ervaring met de combi staldeken(200 gr)+ liner(100 gr)+ outdoordeken(200 gr). Allen amigo dan..
quintusgl schreef:Ik zou Niet 3 dekens op elkaar doen. Dan kan je beter een liner van 300 gr kopen en de staldeken eraf halen.
Hier nog 200 gr outdoor. voelde wel goed vandaag......Maar heb haar een vacht aan laten maken tot 2 weken geleden ongeveer.
Lizzyy schreef:Even een vraagje
mijn zestien jarige merrie staat lekker zonder deken (ongeschoren) maar ik ben bang dat ze het koud krijgt.
ik weet dat ze het waarschijnlijk niet koud heeft, maar ik heb ook zoiets van, ze is zestien, komt uit manege (dus vooral op stal gestaan (buitenbox) heeft ze dan alsnog genoeg wintervacht? Ze is bij mij gekomen voor het echt koud werd, is nu iets meer als twee maandjes bij mij. Ze staat tussen half tien en vier buiten en de rest op stal. (binnen)
En als ik haar een deken op doe buiten, moet ik dan aan de gang blijven met dekens, of kan ik die dan weer op stal af doen?
quintusgl schreef:Kyrseltje schreef:Terug komend op deze vraag: iemand ervaring met de combi staldeken(200 gr)+ liner(100 gr)+ outdoordeken(200 gr). Allen amigo dan..
Ik zou Niet 3 dekens op elkaar doen. Dan kan je beter een liner van 300 gr kopen en de staldeken eraf halen.
Hier nog 200 gr outdoor. voelde wel goed vandaag......Maar heb haar een vacht aan laten maken tot 2 weken geleden ongeveer.