Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
No_No schreef:En de new Zealand dekens? Die lijken een vrij lage borstsluiting te hebben.
Fabster schreef:No_No schreef:Zijn er geen bokkers met trekpaarden die een deken dragen? Die paarden hebben naar mijn idee ook een mega hals en lage aanzet?
Ja, ik. Maar als het om [***] gaat, is er wel een flink verschil tussen mijn Belg en een PRE (was t toch?).
Koper schreef:Ik ben inmiddels zelf aan het knutselen geslagen. Zo'n zelfde voorsluiting als die staldeken. Hopelijk weet ik het waterdicht te krijgen (is een stuk van de Rhinohals wat ik over had nadat ik die verbouwd had).
)
Sakura789 schreef:Nou vergeet die ruime temperatuur mogelijkheid bij Bucas. De mijne loopt bij +5 te zweten en dan is de hele onderkant nat van de deken (stay dry voering). Hij zou op kunnen tot +12, maar dan drijft ze volgens mij weg
Weide is ook nog vrij droog. Als het in de nacht vriest en overdag niet boven de 5 gr. komt laat ik hem alleen gerust liggen. Nu ligt er een 150gr Eskadron ripstop op. Ze is een kwpnner van 16 jaar. Boven de 12 graden met zon ga ik zelfs voor ongevoerd. Dus mn hoop van één deken is vervlogen in drie
Ik heb haar lang zonder deken laten lopen en toch heft ze weinig wintervacht aangemaakt. Ze zit lekker in haar vel en glimt ook als de malle (elke week een bruin biertje). Nu weet ik een beetje bij welke temperaturen ik er welke deken op moet leggen. Meestal gooi ik ze thuis te drogen/luchten in de garage en zodra de temperature schommelen dan gooi ik de warmere of koelere deken in de kofferbak. In de nacht rond het vriespunt en overdag onder de vijf graden dan mag mijn Bucas Smartex erop en overdag 5 tot 12 graden mijn Eskadron. Boven de 12 graden is het gelukkig nog niet geweest, maar daar haal ik denk ik een Horsegear voor, een ongevoerde. Ze heft het snel warm en dan wordt ze heel chagerijnig
Dus ik voel altijd goed aan haar oren en bij de flanken en op de billen. Ik hoopte echt alleen met de Bucas te kunnen, maar dat gaat hem echt niet worden. Ach nog een paar maanden en dan kan de vliegendeken weer uit de kast
Sakura789 schreef:Oren is voor kou altijd een goed meetpunt, die moeten altijd warm zijn.
Voor warmte, waar die van mij altijd last van heft, voel ik achter de voorbenen.
Nouvel schreef:Ik heb alleen een hals op met slecht of heel koud weer.
Als je paard een goede deken op heeft die warm genoeg is lijkt me dat je die hals er nog wel af kan laten.
Ze heeft ook nauwelijks wintervacht. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, zeker als droog en windstil weer is, moet het kunnen zonder hals.