Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:36

michelle___ schreef:
Ik heb hem niet op voor de warmte, maar meer voor de tocht.. Heb deze keer ook een deken met hals, tot de buitenluikjes dicht gaan. :j

hier ook ong. gelijk verhaal, flink kreupel paard dat weinig kan/mag bewegen, dus vanmorgen toch ook dekentje op gedaan...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:43

hier vandaag een natte dag met een koude wind, dus toch ook maar een regendekentje op.
Wel jammer als het zo doorgaat heeft dat arme paard geen dekenloze periode dit jaar...

Ra_chel

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:48

mijne staat al heel zn leven dekenloos, nu voor het eerst een regendeken ,vind het dus ook best spannend hoe het gaat,hij staat in een kudde, dus ik hoop dat de deken het overleven zal....
heb sinds kort een startkaart , en wil in de winter ook kunnen starten ,en hij heeft altijd een mega wintervacht , om hem dan na het rijden kletsnat in de stal te zetten vind ik geen optie, en hij is dan met uitstappen ook ehct nog niet droog.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:02

Mijn schatjes krijgen pas een 0 grams regendeken op als het rond de 10 graden is en blijft regenen.. Andere paarden op stal hebben al wel 100 gram op liggen en die smelten als de zon ff schijnt.. heel zielig..

Weet nog niet eens of ik dit jaar wel een deken op leg nu ze drachtig is..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:13

De mijne is ook drachtig en word normaal al redelijk vroeg geschoren. Maar aangezien ik nu maar licht met haar werk ga ik ook weinig dekens op doen laat ze lekker in haar haar komen en met extreme kou misschien 200 grams op.
Maar het veulen komt al eind april en dan moet hij toch al af zijn...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:51

Nou, blij dat mijn muts een deken op had vannacht zeg, wat een weer!! Gisteravond ook intensief crosslesje gereden, en dan extra voorzichtig zijn met die spieren (zo regelmatig springen we niet). Wat een weer wat een weer! Nu staat ze nog steeds met deken op, maar het is wel warmer en droger geworden... Maar goed, ik kan niet meer naar stal, morgenochtend wordt hij weer afgedaan (dan wordt het dacht ik weer beter).

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:07

Ik ben toch aan het nadenken wat ik zal doen
Het waait hier stevig en ik heb mn jas alweer aan net even met een dik vest op stal was het toch wel koud
De buitenluiken zijn open enkel t buitenluik van mijn paard dicht maken heeft vrij weinig zin gok ik

Ik denk dat ik maar de 100 grams ga opgooien,,,
Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:09

@gentlegiant, ik begrijp uit je post dat je paard op dit moment binnen staat? Dan zou ik er nu zeker geen deken opdoen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:10

In de zon is het nog best warm hier, ondanks de wind, dan vind ik 100 wel erg warm.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:11

op stal zou ik ook nog geen deken opdoen. 't is maar omdat ze hier regen EN koude wind gaven dat ik een regendek heb opgedaan. Maar om echt af te dekken vind ik het nog te vroeg.
Misschien voor de nachten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:13

Ja staat inderdaad binnen maar het tocht nogal hier op stal omdat alle buitenluiken open zijn en wij een half open rijbak hebben....

De zon is hier nergens te bekennen en mocht t te warm worden zijn ze ook zo weer af ben dr voor je boe of ba kan zeggen :+

Hier gaan normaal redelijk vroeg de dekens al op

Paard heeft totaal geen vacht een regendeken vind ik vooral als ze binnenstaan nutteloos die heb ik dan ook niet in 0 grams....

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:16

Hier ook regendeken vandaag op bij paardlief.
Shetlief staat gewoon zonder.

Vanavond als ze naar binnen gaan, gaat de deken weer af.
Morgen houd hij weer goed weer, dus dan lekker zonder

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:22

Ik heb toch de luiken dicht gemaakt het toch vreselijk op stal en heb de 100 grams erop gegooid
Het stormt hier zowat

Wel erg zonde deken was zo mooi en zag weer uit als nieuw hahaha

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:26

Had me mijnen vandaag graag onder een regendeken gezet, maar helaas zit school in de weg.. De een is een oudje en de ander staat met een niet-erg-goed waterdichte exceemdeken op, hoop dat 'ie geen kou vat zo..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:27

Het nadeel van n deken is dat ze zichzelf niet meer kunnen isoleren (vacht rechtop zetten)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:39

die van mij staan buiten met een regendeken op vannacht lekker binnen gestaan. van het weekend word het weer beter weer en droog dus dan mogen ze weer zonder. der is behoorlijk veel regen gevallen en veel wind.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:41

Gentlegiant schreef:
Het nadeel van n deken is dat ze zichzelf niet meer kunnen isoleren (vacht rechtop zetten)

Ligt er ook een beetje aan welke deken je hebt. Ik heb de Amigo Mio en deze is zo licht dat ze haar vacht nog wel wat rechtop kunnen zetten.

Dit weer vind ik wel erg lastig! 's Nachts is het vrij fris, maar als overdag het zonnetje door komt is het toch wel weer warm. Voorlopig nog maar even de 0 grams...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:43

Overdag is het heel warm.. Die van mij krijgen echt nog niks anders dan een vliegendeken op :=

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:54

Ik heb net even met meerdere mensen hier op stal gepraat die kwamen al met de dekens aanzetten
De wind is hier erg fris het is 12 graden op stal met veel tocht....

Normaal begin ik met 15 graden met dekens

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:00

Ik heb de regendeken 0 grams er ook weer opliggen. Er staat best een gemene wind achter bij de paarden, en schuilstal isoleert niet zo goed meer nu ze hem half gesloopt hebben :=

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:03

Hier gister en vandaag ook overdag zijn zomerdeken om gehouden. Naar de DA op de trailer zonder gezet, maar met die wind enzo, kwam hij er toch fris af. Zelfs de DA maakte er een opmerking over dat het zo een koukleum is. Dus maar gewoon lekker om.....

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:05

Ik heb de mijn ongevoerde regendek erop gegooid, paard begint nu al weer een vacht te maken en ik wilde hem toch eigenlijk niet weer in oktober al scheren.

Vind het wel echt moeilijk weer, de vliegendeken had ie al een tijdje niet meer op want dat plakt helemaal vast met 1 buitje dus hij stond bloot maarjaa met zoveel regen als vannochtend en dat windje erbij was het niet lekker.

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:54

Hier ook een ongevoerde regendek erop. Toch behoorlijk fris vandaag.
Die van mij loopt 24/7 buiten en is wedstrijdpaard.
Loopt nu m1 op wedstrijd maar wil van de winter naar het M2.
Ze krijgt een mega vacht. Dus scheren moet ik zowiezo al. Maar toch maar zolang mogelijk uitstellen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:43

Ben net even gaan kijken , de andere paarden zijn keurig van de deken afgebleven , en ik heb de indruk dat hij het zelf wel lekker vind.....
Even onder de deken gevoeld, en hij voelde gewoon goed aan , in elk geval niet warm oid.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:49

Zo deken bij mijn paardje is weer af. morgen houd hij lekker weer, dus lekker blote bille :)

En voorlopig blijf het nog best lekker weer