wanneer met welke dekens beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esperanza
Blogger

Re: wanneer met welke dekens beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:50

Ik zie het! (je Avatar) Haha! Haha! ROFL ROFL Huilen van het lachen
Sorry, off topic... maar het moest even Haha!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:02

Esperanza schreef:
simongek schreef:
Dat heeft die van mij ook minstens op. Ik wil namelijk maar 1 x scheren en wat ik bij veel mensen op de manege bij ons zie is dat ze
1 deken op doen na het scheren. Gevolg is rare lange haren of ze moeten 3 scheren en dan bij mij komen vragen hoe het
kan dat ik geen 3x moet scheren.

Mijn paard wordt niet geschoren, maar hij krijgt geen haar. (Ik krijg altijd complimenten dat ik hem zo netjes scheer Knipoog )
Mijn paard staat altijd buiten met een schuilstal, en hij heeft een 300 grams WB als dikste deken... Nu ga ik voor dit jaar wel wat dikkers kopen, maar 800 gram zou niet in mijn hoofd opkomen

Nou super toch. Ik wou dat ik zo'n paard had.

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:09

Esperanza schreef:
Ik zie het! (je Avatar) Haha! Haha! ROFL ROFL Huilen van het lachen
Sorry, off topic... maar het moest even Haha!

*LOL*
En dat is nog maar de helft van hoe hij nu is Bloos

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:40

Wat voor deken hebben jullie met zulk weer als vandaag op? Omdat het vorige week zo regenachtig en guur was heb ik mijn paardje een ongevoerde regendeken opgedaan, maar nu de temperatuur deze dagen toch weer iets oploopt ben ik eigenlijk bang dat ie het dan weer te warm gaat krijgen met die deken op... ik zou hem eigenlijk op dit moment het liefste overdag zonder zetten en 's nachts met, maar ik heb door de week alleen de mogelijkheid om er 1 keer per dag naartoe te gaan dus dat gaat niet lukken... wat zouden jullie doen, er helemaal aflaten tot het weer slechter weer wordt of toch maar gewoon oplaten?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:50

vorig jaar toen ik mijn pony kocht had ze een mega vacht,maar tot nu toe kweekt ze niet echt wintervacht,ook ik krijg complimenten over het scheren.
het is een fjord,daar verwacht je toch van dat ze een dikkere vacht kweken

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:10

ik heb het hele jaar dekens opliggen en heb nu al een week of 2 de bucas smartex rain opliggen en sinds vorige week een fleecedeken eronder
afgelopen dinsdag de fleecedeken eronder uitgehaald ivm te warm
vanmiddag toch de fleecedeken weer onder de bucas gedaan want de haren worden echt al te dik nu
vooral op de hals ook; vorig jaar had ik een losse hals van bucas op en toen had hij geen dikke haren op de hals maar het schuurde wel het hele middenstuk van zijn manen eraf ; heeft 6 maanden geduurd voordat de manen weer teruggegroeid waren dus een halsdeken durf ik niet meer aan

maar ik wil echt niet dat hij nog dikker in zijn vacht komt dan nu; ik train hem 6 dagen in de week zeer intensief voor de wedstrijden dus kan me geen dikke haren permitteren

maar scheren is voor mijn paard waarschijnlijk ook geen optie; hij is nu al regelmatig te snel en drammerig ; laat staan als ik hem geschoren heb; dat zie ik niet goed komen ; dan zal hij veels te vlug worden Bloos

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:15

tamaramt schreef:
ik heb het hele jaar dekens opliggen en heb nu al een week of 2 de bucas smartex rain opliggen en sinds vorige week een fleecedeken eronder
vanmiddag toch de fleecedeken weer onder de bucas gedaan want de haren worden echt al te dik nu
vooral op de hals ook; vorig jaar had ik een losse hals van bucas op en toen had hij geen dikke haren op de hals maar het schuurde wel het hele middenstuk van zijn manen eraf ; heeft 6 maanden geduurd voordat de manen weer teruggegroeid waren dus een halsdeken durf ik niet meer aan

maar ik wil echt niet dat hij nog dikker in zijn vacht komt dan nu; ik train hem 6 dagen in de week zeer intensief voor de wedstrijden dus kan me geen dikke haren permitteren

maar scheren is voor mijn paard waarschijnlijk ook geen optie; hij is nu al regelmatig te snel en drammerig ; laat staan als ik hem geschoren heb; dat zie ik niet goed komen ; dan zal hij veels te vlug worden Bloos

Daar was ik ook heel bang voor maar viel heel erg mee.

Waak er wel voor om hem niet in vrieskou te scheren dat durf ik niet aan. Ik doe het voordat het erg koud is.

Vindt ik ook fijner voor het paard zelf.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:18

Ik gebruik halsstukken alleen als het echt guur weer is met regen, ik heb er knipjes aan gemaakt en heb ringen aan mijn dekens laten zetten. Voordat ze naar buitengaan knip ik ze binnen 10 seconden vast en als ze weer op stal gaan mogen ze af.
Zo spaar ik de manen Ja

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:27

Ik heb trouwens ook een aantal halsstukken getest en bij de meeste verdwenen de manen.

Heb nu het halsstuk van de WB Landa en dat is de eerste waarmee hij zijn manen
kan houden en toch een lekker kort vachtje op zijn hals heeft.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:42

Sjuimpje schreef:
Ik gebruik halsstukken alleen als het echt guur weer is met regen, ik heb er knipjes aan gemaakt en heb ringen aan mijn dekens laten zetten. Voordat ze naar buitengaan knip ik ze binnen 10 seconden vast en als ze weer op stal gaan mogen ze af.
Zo spaar ik de manen Ja

mijne staat overdag enkele uren op de wei ( zo n 8 uur) dus dan ik de manen niet sparen Knipoog

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:43

simongek schreef:
tamaramt schreef:

Daar was ik ook heel bang voor maar viel heel erg mee.

Waak er wel voor om hem niet in vrieskou te scheren dat durf ik niet aan. Ik doe het voordat het erg koud is.

Vindt ik ook fijner voor het paard zelf.

heb je je paard nu al geschoren of wanneer ga je dat anders doen??

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:53

tamaramt schreef:
mijne staat overdag enkele uren op de wei ( zo n 8 uur) dus dan ik de manen niet sparen Knipoog

Waarom niet?
Ze hoeven die hals toch niet elke dag op?
Alleen als er een echt koude wind staat of wanneer het koud is en regent. Lachen Ik heb ze vorige winter in totaal misschien maar een dag of 20 - 30 gebruikt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:51

bij mijn paard begon het na een paar dagen gebruik al te irriteren met als gevolg hele middenstuk van de manenkam eraf

tevens ben ik niet in staat om 2 x per dag naar mijn paard te gaan dus het is of geen halsdeken of 24 uur per dag halsdeken aangezien ook de dekens e.d. op stal niet gewisseld worden
en aangezien ik er 6 maanden over heb gedaan om de manen bij mijn paard weer aan te laten groeien durf ik geen halsdeken meer te gebruiken

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:57

wij zijn sinds ze van de weide terug is begonnen met deken, 200 gram.

waarneer echt koud word gaat er een 300 op, en als het s'nachts rond het 0 punt komt/vriest komen deze samen

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:58

Heb Mammon nu dag en nacht een zomerdekentje opliggen, net zoals alle andere paarden hier op stal. Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:08

ik heb de ongevoerde regendeken erop liggen maar omdat het toch droog blijft het hele weekend zal ik dan de zomerdeken erop kunnen leggen? of is een regendeken ongevoerd weer warmer!!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:02

Mijne staat nu niet onder een deken het is droog en mooi weer. Als het gaat regenen komt de regendeken er weer op, maar dat wordt waarschijnlijk niet eerder dan zondagavond, want het lijkt erg mooi weer te worden dit weekend. Trouwens die van mij staat nu weer hele dagen in het land en ik rij niet intensief, dus een beetje vacht mag best bij mijn paard Haha!
Als de deken er in het land opkomt dat blijft hij er ook op totdat ze weer naar stal gaan.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:06

haan schreef:
Mijne staat nu niet onder een deken het is droog en mooi weer. Als het gaat regenen komt de regendeken er weer op, maar dat wordt waarschijnlijk niet eerder dan zondagavond, want het lijkt erg mooi weer te worden dit weekend. Trouwens die van mij staat nu weer hele dagen in het land en ik rij niet intensief, dus een beetje vacht mag best bij mijn paard Haha!
Als de deken er in het land opkomt dat blijft hij er ook op totdat ze weer naar stal gaan.

mijn garancoafstammeling heeft al best een dikke vacht ondanks dat hij het hele jaar onder een deken staat

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:36

Mijn paard staat nu ook met een deken met hals. Die heb er gelijk op gedaan toen ik haar had geschoren. Het is een rambo deken met zo'n gladde voering, daar gaan de manen niet stuk van. Lachen

Ik heb nu nog steeds de 200gr op, en die blijft ook op. Zolang ze niet staat te zweten gaat 't prima.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:15

Mijn paarden hebben nu geen deken op, als het regent gaat er een o grams regendeken op,
overdag staan ze in de paddock en s'nachts op stal.
Er gaat s'winters een 300 grams op, en over een paar weken een 150 grams.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:11

Emaartje schreef:
ik heb de ongevoerde regendeken erop liggen maar omdat het toch droog blijft het hele weekend zal ik dan de zomerdeken erop kunnen leggen? of is een regendeken ongevoerd weer warmer!!

Ik doe ook de zomerdeken erop..er hoeft namelijk niks warmer te zijn want het wordt lekker 20 graden zonder wind of kou..prima dus een zomerdekentje ook voor 's nachts prima Knipoog

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:12

sokje87 schreef:
Mijn paard staat nu ook met een deken met hals. Die heb er gelijk op gedaan toen ik haar had geschoren. Het is een rambo deken met zo'n gladde voering, daar gaan de manen niet stuk van. Lachen

Ik heb nu nog steeds de 200gr op, en die blijft ook op. Zolang ze niet staat te zweten gaat 't prima.

Ook morgen met 20 graden?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:41

ik heb net de ongevoerde regendekens erop gelegd (200 grams eraf gehaald), ze staan in de paddock in het zonnetje...

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:48

Ik haal de 200 grams er bij mijn paard ook niet af. Eenmaal er op=niet meer er af.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:52

Mijn kleine drollie staat met een ongevoerde regendeken en mijn andere pony met een 200 grams.

die kleine krijgt als het echt koud wordt een 300 grams regendeken op en die grotere krijgt een 500 grams op....