Dazen vangen iemand ervaring ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Dazen vangen iemand ervaring ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:12

Perrokai schreef:
Mazzelmeid, heb je die zelf gemaakt ? Kun je geen foto plaatsen ervan ? Ben wel heel erg benieuwd, helemaal als hij zo goed vangt.

nee niet zelf gemaakt..
het is deze;
http://h-trap-dazenval.nl/?p=steekgedrag&m=7

Midgie op bokt verkoop ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:23

die is net zo duur als de loer (je kunt ze ook gewoon in Gemert kopen overigens) en ik vind hem er niet zo goed uitzien om eerlijk te zijn als de loer

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:06

Mazzel-meid schreef:
Ik heb de H-trap vanmiddag opgezet, na een uurtje al 20 stuks erin Duivel terwijl het behoorlijk bewolkt is.. maar gaat de goede kant op zo Knipoog

Dat heb je snel voor mekaar geknutselt Knipoog
Nou maar een hoop dazen vangen, ik ga hem morgen er ook bij opzetten, kan ik gelijk vergelijken, maar denk dat het niet echt veel verschil maakt.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:10

ik heb zowel de loer als deze gezien, maar zie weinig verschil.
Deze opvangbak is makkelijker eraf te halen. en in een uurtje tijd al heel wat gevangen Ja
hij is goedkoper als de Loer overigens. scheelt 30 euro.

midgie; met hulp van m'n vader Tong uitsteken
handleiding is heel duidelijk! Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 23:49

Haha, o ik dacht die ander val met die bakken water die heeft de vorm van een H.
Zie je wel ik zei toch, er zit geen patent op de val omdat hij afgeleid is van een bestaande val in een ander jasje waar wel patent op zit dus je kunt er geen patent op krijgen. Slim gedaan !
Hij zal heus niet onderdoen voor de loer, tenslotte doen zelfbouw vallen ook vaak niet onder voor de loer. Misschien volgend jaar eens die andere soort val nabouwen en uitproberen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:42

Met verzendkosten erbij scheelt het anders niet veel, of ze hebben hem al goedkoper gemaakt dan ff terug Lachen

Maar maakt niet uit, als je die ellendelingen maar te pakken krijgt Duivel

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:48

Duivel inderdaad.
constructie is hier wel wat minder, val zelf is te zwaar voor de paal die in de grond staat, maar daar verzinnen we wel wat op (of ik heb 'm niet goed in elkaar gezet).
Hij staat dus een beetje scheef, maar gisteren zaten er 220 in.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:02

Mazzel-meid schreef:
Duivel inderdaad.
constructie is hier wel wat minder, val zelf is te zwaar voor de paal die in de grond staat, maar daar verzinnen we wel wat op (of ik heb 'm niet goed in elkaar gezet).
Hij staat dus een beetje scheef, maar gisteren zaten er 220 in.

Je moet hem goed ver de grond in draaien, daarom zit de grondboor aan de onderkant en dan zal hij niet zo 1,2,3 omvallen, denk zeker een 50/60 cm.

Al het materiaal is vrij hetzelfde als de loer, ik heb beide staan en de opvangbak van de H trap is idd fijner en degelijker.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 00:56

Het is mooi weer knudde met die dazen hier Boos! sinds eergisteren hebben we er weer een hele hoop. Bij de bak en wei kun je nu ook beter weg blijven. Hoe goed ik de paarden ook inpak, van top tot teen in de dekens, ze blijven maar rond zwerven ,ze kunnen er alleen niet bij Clown maar ja de paarden worden er gek van. S'nachts naar buiten en s'morgens maar weer betijds naar binnen. Vorig jaar was het 13 augustus toen ze begonnen te verdwijnen, hoop dat het nu ook beetje op zijn eind is. Rijden of longeren is nu gewoon niet te doen, zoveel zitten er nu.

De horzeleitjes is ongeveer in oktober. Zelf bewaar ik m'n ouwe scheermesjes en die gebruik ik om de eitjes weg te schrapen. Dat gaat perfect. Je hebt ook van die blokjes in de ruitershop maar scheermesjes werken veel beter en het is zo gepiept. Je schraapt er mooi alle eitjes mee af zonder dat je de haren eraf scheert Knipoog Je hoeft niet bang te zijn dat je in de benen snijdt, is mij nog nooit gebeurt. Ik doe het toch al enige jaartjes hiermee.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 01:06

Hier in de omgeving staan ook diverse "trap" dazenvallen. De constructie leek me wat minder als de loer maar ik heb hem niet goed van dichtbij kunnen bekijken. Hij leek ook wat kleiner. Mijn man dacht eerst dat het een zelf fabricaat was maar toen zag ik hem in deze topic.
Misschien dat er mensen wat foto's kunnen maken van dichtbij? Hebben wij misschien weer nieuwe ideeën om een reservoir te maken Haha!
Zelf maak ik de rok van onze val denk ik nog van andere stof. Ik ben nog niet tevreden over mijn vangst. Heb ik weer iets te knutselen in de wintermaanden Sigaar Voorlopig laten we hem maar even zo.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:14

Die rok zou ik idd ook wat strakker willen hebben.
Gisteren heeft ie zijn eerste regendoop gehad, maar hij staat nog Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:35

bij ons staat onze zelf geknutselde dazenval ondertussen. Hij vangt wel iets, maar niet erg veel. We hebben een gewone voetbal genomen en die beplakt met zwarte vilt... Ik vrees dat de bal zelf een beetje te klein is en daardoor te weinig dazen aantrekt. Maar verbetering is al in zicht Lachen

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:54

De regen valt hier nu met bakken uit de lucht hier, hoop dat die dazen verzuipen Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:00

Volgens mij gaan die schuilen Haha!
Het is iig geen goed dazenvangweer Haha!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:36

sarosxx schreef:
Hier in de omgeving staan ook diverse "trap" dazenvallen. De constructie leek me wat minder als de loer maar ik heb hem niet goed van dichtbij kunnen bekijken. Hij leek ook wat kleiner. Mijn man dacht eerst dat het een zelf fabricaat was maar toen zag ik hem in deze topic.
Misschien dat er mensen wat foto's kunnen maken van dichtbij? Hebben wij misschien weer nieuwe ideeën om een reservoir te maken Haha!
Zelf maak ik de rok van onze val denk ik nog van andere stof. Ik ben nog niet tevreden over mijn vangst. Heb ik weer iets te knutselen in de wintermaanden Sigaar Voorlopig laten we hem maar even zo.

Ik heb ze beide staan, de materialen zijn precies hetzelfde en de construtie is net zo stevig, de grote is ook niet veel verschil, ik heb ze even naast mekaar in de stal liggen i.v.m het weer,
Ik zal een foto maken, want de opvangbak van de Trap is echt vele malen fijner dan die van de loer, kan denk ik ook wel nagemaakt worden als je een beetje handig ben Knipoog
Ook denk ik voor een goeie vangst dat de afmetingen belangrijk zijn, want ik had er eerder ook een zelf gemaakt en op dezelfde plek staan waar nu de trap staat en nu vang ik vele malen meer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:56

Dan is het dus handig om je zelfgemaakte en de 'echte' eens naast elkaar te zetten. Kijken of je dan op een dag gezien verschil kunt merken.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:26

DubbelDun schreef:
Dan is het dus handig om je zelfgemaakte en de 'echte' eens naast elkaar te zetten. Kijken of je dan op een dag gezien verschil kunt merken.

Ik had er ook een zelfgemaakt , maar op de een of andere manier werkte die niet zo als de loer of trap.
Er zat wel wat in maar bij mij kiezen de dazen voor een duurdere versie denk ik Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:28

Maar als ik zie hoe branca de loer heeft nagemaakt....weet zeker dat die er niet minder vangt Lachen

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:37

Midgie: Foto's??????????????? want ik wil ook wel het verschil eens zien Haha! !
Bij ons kunnen op dit moment de paarden met jurk wel weer heel de dag buiten blijven dus dat is iets beter. Maar we wilden net met hondje in de bossen gaan wandelen maar voordat we goed en wel de auto uit waren, werd de auto al belaagd Duivel .

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 21:03

Dan zijn ze echt richting jullie vertrokken ! Waren ze hier misschien al eerder dan ? Mijn paarden staan weer de hele dag vrijwillig buiten en praktisch niet meer in de stal. Er zitten er echter nog wel twee an drie bij de paarden maar dat was het dan wel. Ik zag wel een beetje zwart wit gestreepte vlieg op mn hand. Hij leek een kromme achterkant te hebben naar beneden gericht maar ik heb hem niet uitvoerig bekeken en weg gehaald. Zou dat een horzel geweest kunnen zijn ?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:22

Ik dacht dat een horzel meer leek op een Maja-de- bij-achtig iets Haha! In ieder geval net zo groot en ook geel erbij.....

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 00:31

runningkawa schreef:

Runningkawa bedankt voor de link! Ik was eigenlijk wel heel benieuwd hoe die horzels die die eitjes op de benen leggen eruit zouden zien. Maar ook weer in verschillende soorten dus?

Hier gaat het ook weer redelijk de goeie kant op met de dazen, wordt al wat minder. Overdag naar buiten met vliegendeken nog wel redelijk te doen.
Hier hebben we niet veel bos. We waren vandaag een eind gaan lopen, zonder paarden dan wel. Het eerste stuk viel mee en nergens geen last van, toen moesten we een stuk zandpad op met een hoop eikenbomen, soort laan met aan weerskanten grote eikenbomen en we werden gevolgd door hele zwermen. Liepen we helemaal ondergedoken onder de jas, ze zoemden gewoon langs je oren en in je haar. Eind verder was het weer open stuk en waren ze weg. Dus jah die eikenbomen dat klopt wel. Op de terugweg kwamen ze weer.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:02

Evelienepien schreef:
Ik dacht dat een horzel meer leek op een Maja-de- bij-achtig iets Haha! In ieder geval net zo groot en ook geel erbij.....

Een horzel lijkt wel wat op een kruising tussen een bij en een hommel vind ik.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:47

Evelienepien schreef:
Midgie: Foto's??????????????? want ik wil ook wel het verschil eens zien Haha! !
Bij ons kunnen op dit moment de paarden met jurk wel weer heel de dag buiten blijven dus dat is iets beter. Maar we wilden net met hondje in de bossen gaan wandelen maar voordat we goed en wel de auto uit waren, werd de auto al belaagd Duivel .

Foto`s komen hoor, als het weer wat beter weer is , want met deze wind laat ik mijn vallen op stal, de paarden staan nu ook rustig omdat de dazen er nu eigenlijk niet zijn met dit weer, dus ergens hoop ik dat het zo nog even gaat blijven.
Maar zodra ik ze weer heb staan maak ik gelijk foto`s