Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hipkippie

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:58

Jah ze staat 24/7 buiten dus ze is wel wat gewent, maar omdat dat meisje dus zei dat de haren plat gaan liggen ze dus minder warmte heeft.

En dan is wat ik wil weten, of dat waar is.
Want als dat zo is dan heb ik dus niets aan die ongevoerde deken.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:01

Wat er gezegd is klopt wel. Maar of jouw paard het daardoor ook koud heeft is iets wat ik niet kan zeggen. Dat is namelijk per paard verschillend.

Mijn haflinger heeft het in ieder geval niet koud onder een ongevoerde.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:03

hmmzz,, beetje lastige situatie dit...
ik wacht nog even wat meer reacties af, kan toch pas maandag ruilen als het moet

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:29

Ik heb gisteravond een highliner opgedaan van 350 grams, onder zijn hele dikke Rambo deken. Maar hij is geschoren en is een jaartje ouder, dus die spieren moeten goed warm blijven
Staat overdag wel buiten.
Mijn merrie heeft een iets minder dikke Rambo op met een onderdeken van 350 grams eronder.

Vind het sávonds echt steenkoud!

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:39

wie heeft er ervaring met HH platinum dekens? wil er eentje voor mn tinker aanschaffen en ben benieuwd hoe ze bevallen!

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:22

Welke dekens zijn trouwens goed voor smalle paarden? Want ik hoor van bijv de HH dat die van voor altijd zo 'lekker' breed zijn, maar dat wil ik juist niet, mijn pony is vrij smal van voor.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:23

Bucas die valt lekker smal aan de voorkant.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:28

Ik heb gisteren Times voor het eerst een onderdeken onder haar dikke eskadron gedaan, vind het er nu wel weer voor.

SunnyBoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:35

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als mijn vraag al eens gesteld is. Mijn paard heeft een HH regendeken over zijn dunne winterdeken heen. Nu is hij spierbevangen geworden. Hij mag wel op de wei maar dan wel goed ingepakt. Ik moet dus een waterdichte halsdeken hebben. Nu zie ik op de site van HH wel een halsdeken erbij staan maar hoe maak ik die vast aan mijn bestaande deken? Bij de ruiterzaak zeiden ze namelijk dat er haakjes aan mijn deken moesten zitten om hem vast te maken. Die heb ik niet kan hij er dan los onder? Ik heb namelijk nog nooit een halsdeken gehad dus ik heb er echt geen verstand van. Iemand tips??
groetjes Joyce

benedict

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:54

ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar lijkt me een vraag die niet vaak voor komt. mijn paard staat overdag, als ie buiten is met een 200 grams deken van weather beeta op en als ze dan binne komt een canvas dek. nu is mijn vraag, ze krijgt aan de rechterkant van haar bil bij de acherbenen heel erge schuurplekken terwijl ze dit aan de linkerkant helemaal niet heeft??! weet iemand misschien hoe dat komt, ik spuit er namelijk al glansspray op maar dit heeft tot nu toe niks geholpen. iemand tips?

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:25

benedict schreef:
ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar lijkt me een vraag die niet vaak voor komt. mijn paard staat overdag, als ie buiten is met een 200 grams deken van weather beeta op en als ze dan binne komt een canvas dek. nu is mijn vraag, ze krijgt aan de rechterkant van haar bil bij de acherbenen heel erge schuurplekken terwijl ze dit aan de linkerkant helemaal niet heeft??! weet iemand misschien hoe dat komt, ik spuit er namelijk al glansspray op maar dit heeft tot nu toe niks geholpen. iemand tips?

Bilriemen niet te strak/strakker aan die kant? Of de voering/binnenstof van de canvas loopt niet door tot de onderkant?

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:38

ik borstel mijn deken elke dag af (ze rolt veel dus veel zand) maar word hij hierdoor niet minder waterdicht? zomaar een vraagje..

simongek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:40

SunnyBoy schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als mijn vraag al eens gesteld is. Mijn paard heeft een HH regendeken over zijn dunne winterdeken heen. Nu is hij spierbevangen geworden. Hij mag wel op de wei maar dan wel goed ingepakt. Ik moet dus een waterdichte halsdeken hebben. Nu zie ik op de site van HH wel een halsdeken erbij staan maar hoe maak ik die vast aan mijn bestaande deken? Bij de ruiterzaak zeiden ze namelijk dat er haakjes aan mijn deken moesten zitten om hem vast te maken. Die heb ik niet kan hij er dan los onder? Ik heb namelijk nog nooit een halsdeken gehad dus ik heb er echt geen verstand van. Iemand tips??
groetjes Joyce

De losse hals van HH is erg kort en kan je dus niet los omdoen.
Je moet hem echt bevestigen aan de deken anders hangt hij achter zijn oren.

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 09:16

gouda schreef:
Bucas die valt lekker smal aan de voorkant.

Volgens mij de Premieredekens ook, tenminste die ik heb ik wel.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 09:28

lonnie schreef:
wie heeft er ervaring met HH platinum dekens? wil er eentje voor mn tinker aanschaffen en ben benieuwd hoe ze bevallen!

het zijn echt sterke dekens, ik had hem ook en mijn paard heeft hem in die tijd dat hij er mee buiten stond (van 8 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds) nog nooit een scheur etc. in gehad en je wilt niet weten hoe die tekeer gaan.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 10:52

hallo

mijn pony draagt normaal geen dekens, loopt 24 op 24 buiten..

maar nu is hij al van leeftijd (23 jaar) en afgelopen weekend heeft het continu gesneeuwd en geregend... resultaat: doorweekt paard ja hij heeft een grote schuilstal maar is te koppig om erin te staan, enkel als het hagelt..

nu zou ik mij dus graag een regendeken aanschaffen voor op de natte dagen omdat hij echt kou gehad heeft, en ik wil geen risico nemen op zijn leeftijd. voor alle duidelijkheid ik ga hem niet continu dekens opleggen, enkel als het echt veel regent..

wat schaf ik mij best aan? gevoerd, ongevoerd? welke stof? merk?

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:36

Bonny4life schreef:
ik borstel mijn deken elke dag af (ze rolt veel dus veel zand) maar word hij hierdoor niet minder waterdicht? zomaar een vraagje..

Wel oppassen met zand dus wel met een zachte borstel. Denk namelijk wel dat je anders de waterdichte laag beschadigd.

Meganyr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:18

Hey,
Wie weet of je een manegedeken (zo'n zware dikke met geimpregneerde laag) kan wassen?
Xxx Stella

shetlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:41

hallo,
mijn shetlander staat dag en nacht buiten en hij is elke keer zeik nat en nou vroeg ik me af of het niet slecht is om een regendeken om te doen heb wel eens gehoord dat dat slecht is omdat ze heel erg goed kunnen tegen slecht weer wat vinden jullie moet ik een deken kopen voor mijn shetlander hij is trouwens 1 jaar oud?

ps weet niet of iemand al zoiets heeft gevraagd maar had niet zo'n zin om 39 pagina's te lezen sorry

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:09

heeft er iemand ervaring met de bucas celtic stable classic cut 170 grams?

ik vind dit een erg mooie deken en ben nog op zoek naar een 150/170 grams deken en dit leek me misschien wel een goede.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:13

ik ben opzoek naar een 150 gramsdeken voor in het voorjaar en najaar en dadelijk voor er onder als het echt koud wordt.

ik vroeg me af wat voor 1 jullie hebben en hoe deze bevalt?
ik heb nu een harry's horse model van al ruim 3 jaar geleden. ik weet dat er 1 van harry's horse is die waterdicht is, maar deze heb ik al in een 0 grams uitvoering en ik wil eigenlijk niet 2 dezelfde dekens.
dus brand maar los

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 08:02

shetlover schreef:
hallo,
mijn shetlander staat dag en nacht buiten en hij is elke keer zeik nat en nou vroeg ik me af of het niet slecht is om een regendeken om te doen heb wel eens gehoord dat dat slecht is omdat ze heel erg goed kunnen tegen slecht weer wat vinden jullie moet ik een deken kopen voor mijn shetlander hij is trouwens 1 jaar oud?

ps weet niet of iemand al zoiets heeft gevraagd maar had niet zo'n zin om 39 pagina's te lezen sorry

ik vind dat je je shetlander geen deken op moet doen maar je moet hem ook niet te vaak borstelendan haal je namelijk de natuurlijke vetten uit zijn vacht die zijn vacht warm en waterdicht maken

en 1 jarige shetlander han zich prima redden. ik denk dat je er beter aan doet om een schuil stal voor hem te bouwen zo dat hij als hij dat wil droog en uit de wind kan staan

shetlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:15

maar hij is te eigenwijs om in een schuilstal te gaan staan

Freggel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:10

shetlover schreef:
maar hij is te eigenwijs om in een schuilstal te gaan staan

Dan heeft hij het blijkbaar gewoon naar zijn zin en geen behoefte om te schuilen.

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:19

vraag

ik ben op zoek naar een staldeken/ onderdeken met een halve hals... met een vulling vanaf 200 graM....

wie weet waar ik deze kan vinden!