Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Starbreeze schreef:Dyonne schreef:Ze zitten nu in groeiperiode wintervacht, op basis van daglicht maken ze vacht aan.
Per paard verschillend hoe lang doorgroeit.
Maar voor mij een reden nog niet te scheren.
Normaal gesproken groeit de wintervacht t/m december door. Niet ieder paard krijgt een even dikke of lange. Maar als je voor december scheert groeit de vacht nog wat aan (en is je paard niet helemaal kaal de rest van de winter), scheer je daarna dan blijft ie een stuk korter tot de zomervacht weer doorkomt.
Tamadine schreef:Ja de mijne druppelt heel snel op haar hoofd en achter haar oren. Schuim tussen de benen en op de normale plekken. Maar ze staat 24/7 buiten zonder deken, dus dan lijkt me helemaal scheren niet een slim plan haha.
Marjo89 schreef:Kaatje, ik denk dat dat voor iedereen anders is. En ook de hoeveelheid vacht.
Ik heb een pony met een giga vacht. En wij rijden lange afstanden, en dan is zij echt van voor tot achter drijf nat.
Druppelt achter de oren langs en al. En haar scheer ik helemaal. Alles gaat eraf, behalve haar benen. En ik scheer langs de kaaklijn.
Maar er zijn zat paarden die weinig jas aanmaken en hierdoor met een jacht model meer uit de voeten komt.