Unbeatable schreef:Citaat:Er moet een koudeprikkel zijn om de vacht te laten rechtzetten of een paard te laten bibberen. Wanneer de temperatuur terug goed is (wanneer het paard het terug warm heeft) zal dit stoppen. Geen probleem. Wanneer een paard echter continu de vacht rechtop moet zetten of erger nog, bibberen, dan wilt dat zeggen dat die zich niet warm kan houden.
Sorry, je kan mij veel wijsmaken, maar niet dat een bibberend paard het lekker warm heeft en zich toppie voelt.
Daar ben ik het ook mee eens. Ik dacht dat je het over het algemeen bedoelde dat als een paard ging bibberen dat hij het gelijk koud heeft. Nu kijk ik terug en zie ik dat ik over het woord ''permament'' heb gelezen. Ik ben het er ook mee eens dat als hij het continu koud heeft hij zich inderdaad niet toppie voelt. Ik probeerde je niets wijs te maken, alleen een vraag te beantwoorden...
Ik heb misschien wat fel gereageerd. Ik word gewoon een beetje simpel van mensen die beweren dat een bibberend paard of een paard met de haren stijf rechtop het echt niet koud heeft. Maar het is niet netjes om die "frustratie" op jou uit te werken. Oprechte excuses hiervoor.