Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:02

ik houd de grens vanonder de tien graden aan voor er iets opgaat, snachts staan ze nu met fleece op, overdag nog zonder, maar ben aan de ene kant wel blij als de regendekens op gaan, mn welsh zit steeds onder de modder klonten

wie heeft er trouwens ervaring met borstbeschermers? mn pony krijgt aan een kant altijd een vrijkale plek op zn schouder van de deken

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:03

@marieminime, ik heb er vorig jaar 1 mogen lenen maar nooit meer! Ik vind het vreselijk, ze kreeg een enorme deuk van in haar hals en ik vond het erg onhandig.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:04

marieminime schreef:
ik houd de grens vanonder de tien graden aan voor er iets opgaat, snachts staan ze nu met fleece op, overdag nog zonder, maar ben aan de ene kant wel blij als de regendekens op gaan, mn welsh zit steeds onder de modder klonten

wie heeft er trouwens ervaring met borstbeschermers? mn pony krijgt aan een kant altijd een vrijkale plek op zn schouder van de deken

Tip: Een goed passende deken kopen ;)
Een deken met een gladde borst wil ook wel helpen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:07

doordat dit elastieke randje zo strak zit (snijd?) is daar een bondje plaatsen geen optie?

de deken ligt verder prima, maar denk met lopen dat het toch iets wrijft

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:08

marieminime schreef:
doordat dit elastieke randje zo strak zit (snijd?) is daar een bondje plaatsen geen optie?

de deken ligt verder prima, maar denk met lopen dat het toch iets wrijft

Dan ligt hij imo niet goed, want dat hoort hij niet te doen.
Ik heb een deken, die niet lekker ligt en daar krijgt mijn paard ook last van. Daarna een deken met een goede pasvorm gekocht en die ook 100% goed past en daar geen problemen mee.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:14

Een beetje offtopic, maar als iemand nog dekens weet die goed passend zijn voor een bredere pony..
Als mijn pony loopt schuift ie wel wat heen en weer, maar heb nog geen deken kunnen vinden die dat niet doet..
Ook bij de bredere pony's op stal gebeurd dat bij allemaal eigenlijk.. (Tinker, haflinger.)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:16

Ik heb hier op de tink van mijn moeder dekens van Canvas uit siebengewald liggen en van piafferuitersport (de NLvlag deken) liggen perfect op hem en heeft ook best flink wat front :j

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:24

Oke die heb ik idd weleens gezien. Ze hebben ze zeker niet een neutrale kleur? :=

Edit: Zie het al, wel andere kleuren. Ga maar even kijken of ik, wanneer zo'n deken toch niet fijn zit, ik hem dan kan ruilen/terugsturen..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:32

Je hebt hem ook in het blauw met oranje rand die heb ik ook

Maat heb 2 jaar geleden dees van mijn pa gekregen omdat wij op de duitse grens staan en dat blijft iedere winter leuk :=

Volgens mij kun je hem wel ruilen maar dan moet je even kijken of dat ook kan als je hem gepast hebt

Enne ze vallen 2 maten kleiner als een andere deken dus hier even op letten
ik weet niet wat voor maat jou paard heeft
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 19-09-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:33

Haha dat blijft idd leuk dan :P

Nee ik ga eens kijken, en als iemand nog meer tips heeft, altijd welkom :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:33

Hier staan ze nog lekker 24/7 dekloos buiten :D

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:35

Ik ga morgen m'n allereerste deken ooit kopen, yihaaa :):)

mmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:38

[quote="wie heeft er trouwens ervaring met borstbeschermers? mn pony krijgt aan een kant altijd een vrijkale plek op zn schouder van de deken[/quote]

Ik heb een 'paardenbh' maar die sneed erg in de schoft/hals, dus ik heb 'm een stuk opengeknipt en bij de naaister een nieuw, veel rekbaarder stuk elastiek erin laten zetten > perfect!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:03

Ik heb pas een deken van Nika (www.nika.nl volgens mij) besteld, die ligt perfect op mijn Hafje!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:06

Die van mij staat ook sinds deze week onder een ongevoerde regendeken.. hopelijk houdt het zijn berenvachtje tegen.

En voor alle mensen die zo'n paardenbh willen kopen: Koop eerst een goed deken! Je hebt namelijk niks aan zo'n bh als de deken niet goed ligt, dan heb je ook mét de bh kale plekken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:09

marieminime schreef:

Ik zou zeggen een betere deken kopen maar gebruik asjeblieft geen borstbeschermer daar krijgen ze nog veel meer plekken van wat een ondingen!!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:19

wat een drama... komende week steeds 9/10 graden snacht's en 20 overdag... zo'n gekloot met die dekens...

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:24

Tulandro schreef:
Die van mij staat ook sinds deze week onder een ongevoerde regendeken.. hopelijk houdt het zijn berenvachtje tegen.

En voor alle mensen die zo'n paardenbh willen kopen: Koop eerst een goed deken! Je hebt namelijk niks aan zo'n bh als de deken niet goed ligt, dan heb je ook mét de bh kale plekken.

Tja, makkelijk zeggen, ik heb al een Bucas, BR, Global, Anky, Equitheme en zo nog een paar dekens geprobeerd, bij allen blijft hij plaatselijk kaal >;) Ik ga nu voor de Horseware en heb er gelijk maar een BH bij besteld want dan ben ik echt wanhopig. :')

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:39

De merken die jij opnoemt liggen bij mij paard ook bagger. Alleen Horseware ligt mooi en dominick redelijk mooi.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:41

chaatje16 schreef:
wat een drama... komende week steeds 9/10 graden snacht's en 20 overdag... zo'n gekloot met die dekens...

Heerlijk man! Wees blij das beter dan die regen.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:48

Ik heb gister de dekens opgedaan. Mijn pony krijgt al een dikke vacht en de haren stonden overeind. :P

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:45

Welke deken raden jullie mij aan voor op stal (het zijn buitenstallen)?
Een van beide dames zit al in een redelijk dik vachtje.. Welke deken(bijv.staldeken) (en hoeveel grams) raden jullie aan, en wanneer om?
De ander kan nog ff zonder staan, gelukkig.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:48

Ligt helemaal aan het paard.

Ik wil geen vacht bij mijn paard en hou altijd dit schema aan:
Buitentemp ('s nachts)
10/12 - 0 grams regendeken
6/8 - 100 grams
2/4 - 200 grams
-5/0 - 330 grams
-15/-100 - 330 grams + 150 grams onderdeken

Ik heb dus 5 dekens.

Als ik dit schema volg heeft de mijne eigenlijk praktisch geen wintervacht.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:53

hmm okee! sjanel krijgt namelijk nu alwel een flinke vacht.. Terwijl de rest, op 1 pony na nog geen dikkere vacht krijgn. Vind t voor haar erg moeilijk nu een deken te kiezen haha :P

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:57

ik heb 2 dekens, en nog eventueel fleecedekens voor eronder bij extreme kou!

Hij staat nu met een dunne staldeken, ik meen 100 grams. In Oktober wordt ie opnieuw geschoren (maakt niet uit wat voor dekens ik erop leg, hij wordt toch wel een bolletje :D ) en dan afhankelijk van de temp gaat er of een fleecedeken bij of een 150grams waterdichte outdoor deken.