http://boktimg.nl/img/m/mSAQdx.jpg
Mevrouw stond enorm lauw onder de 400g dus die staat nu onder 500

En dat is met onbeperkt ruwvoer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xyzutu2 schreef:Die hoge schoft heeft Rio inderdaad ook, en ook erg smal en botterig.
Ik heb een Rambo Original 100 grams met V-sluiting besteld en een Bucas Power Big Neck 200 grams en kan ze dan dit weekend beide passen.
Hebben jullie nog tips voor hoe je in korte tijd kunt zien welke deken het beste ligt? Sowieso wilde ik een plak hooi op de grond gooien om te kijken of hij ook met zijn neus bij de grond kan, maar echt testen kan verder niet als ik ze nog wil kunnen retourneren (en bijvoorbeeld of ze naar achteren zakken in gebruik), dus alle tips over hoe je zeker weet of een deken past/nergens te strak zit zijn welkom.
LuckyLuna schreef:Hallo deken deskundig!
Ik heb een Bucas select quilt 150 gram gekocht. Maat 205.
Ik heb twee buiten dekens van Bucas in maat 205. Zijn haast iets te groot bij de borst maar passen perfect!
Nu is de nieuwe deken heel heel strak om de borst. Wat vreemd is omdat dit exact de zelfde maat is...
Deken kan niet meer terug heb hem al een nacht op gehad.
Hebben jullie hier ervaring mee?
No_No schreef:Bij een paard met een hoge schoft is het raadzaam om een deken te nemen die over de schoft valt omdat je anders drukkingen op de schoft krijgt. Persoonlijk zou ik juist wel een halve hals nemen bij zo'n schoft. Mijn enorme fjord had een mika en dat lag hem prima. Ook de afneembare hals zat hem goed.