Def schreef:Mijn pony staat ook 24/7 buiten en haar vacht zou je kunnen vergelijken met die van een fjord. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat als je echt een dunnere vacht wilt, je er met 200 gram niet bent. De mijne heeft echt tot 700 grams op in de winter en die moet ik nog 2x scheren.
Nou is 700 grams bij die van jou misschien niet nodig, maar ik zou toch zeker een 300/370 grams deken aanschaffen voor in de winter.
Voor een fjord zijnde krijgt zij echt vrij weinig vacht. Zit wel altijd goed in haar vacht, ze heeft niets onder de leden als het ware. Daarnaast heeft ze genoeg vet wat haar warm kan houden
Met bar slecht weer staat ze gewoon in stal. En het gaat mij er om dat ze niet enorm veel vacht krijgt. Natuurlijk wel wat, maar dat ik haar goed droog kan stappen met eventueel een zweetdeken, zodat ik er wat minder lang over doe. Ik weet niet hoe zij reageert op een deken, lichamelijk en ze hoeft het ook niet té warm te krijgen. Tenminste, als we net zo'n winter krijgen als afgelopen jaren. Als het echt voor lange tijd gaat vriezen, gooi ik er wel een onderdekentje op.