[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 07:07

Polar schreef:
Ik zou dan misschien naar een eczeemdeken kijken, zoals die zilver/oranje van de Epplejeck of de bekende bruine deken.
https://www.ej.nl/eczeemdeken-epplejeck ... 62654.html

Zijn deze niet veel warmer eventueel? Althans zo lijkt dat op het zicht.
Op de rug vinden ze het precies ook niet zo erg maar wel alles onder de buik zeg maar

Polar

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:02

Valt heel erg mee, zeker die van de EJ is niet warm.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 13:02

Ok bedankt voor de tip!

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 13:04

Polar schreef:
Valt heel erg mee, zeker die van de EJ is niet warm.

Bedoel je deze?

Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:05

Ja, ik heb die gehad, maar deze beviel beter: https://www.ej.nl/eczeemdeken-epplejeck ... 62654.html
Maar hangt natuurlijk heel erg af van de bouw van je paard.
Die jij laat zien, moet wel over het hoofd/heeft geen borstsluiting, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

EJ heeft vaak kortingscodes, dan kun je nog een fijn bedrag erop besparen.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 20:12

Polar schreef:
Ja, ik heb die gehad, maar deze beviel beter: https://www.ej.nl/eczeemdeken-epplejeck ... 62654.html
Maar hangt natuurlijk heel erg af van de bouw van je paard.
Die jij laat zien, moet wel over het hoofd/heeft geen borstsluiting, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

EJ heeft vaak kortingscodes, dan kun je nog een fijn bedrag erop besparen.

Jammer dat ze er zo ni hebben zonder nek. Ok dan valt die niet onder exzeem maar toch.. :)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 20:15

In principe kun je hem er zelf wel afhalen, ziet er alleen niet zo mooi uit dan.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 21:51

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 08:11

Ja indd. Alleen heb ik gisteren bij Reiterlive ene gehaald. Merci voor het meezoeken wel!!

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 08:05

Heeft iemand ervaring met het zelf waterdicht maken van een halsdeel. Gewoon met zo'n spray voor schoenen en dergelijke?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:06

Ik gebruik spray voor dekens. Maar wel eerst wassen met wasmiddel voor waterdichte dekens en dan daarna even sprayen, hoewel dat vaak niet eens nodig is. Pas als ze wat ouder worden.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 14:00

Ik heb mijn merrie onder een 'gewone' (vliegen)deken en merk dat ze nauwelijks last heeft van die prikmuggen. Degenen die bloot staan worden er idd helemaal gek van. Misschien te proberen met een standaard vliegendeken?
Je zou niet verwachten dat het helpt, zeker niet tegen die 'uiermugjes' zeg maar. Maar toch zie ik duidelijk verschil

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 11:02

Misschien kunnen jullie mij helpen.. ik heb een deken gezien op een Engelse site die ik graag wil hebben. Maar hun maten zijn anders als bij ons. Daar staat 6'6-155 en 6'9-165. Bij ons is een 6'9 een 155 dus naar welke maat moet ik dan nu kijken? Kijk ik dan naar de 6'9? Of de 155?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 16:51

Ik heb toen de Weatherbeeta's nog niet in Nederland te koop waren altijd de dekend uit de UK gehaald (tot aan de Brexit loonde dat echt voor 3 paarden) Die maten kwamen gewoon overeen, dus 5.9 was 1.75 en 6.6 was 1.45.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 18:20

Dit is het schema die ze hanteren op de site.. ze reageren helaas nergens op.

Afbeelding
[/img]

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 20:03

Dit zijn bovenmaten gok ik? Ze lijken overeen te komen met de maattabel van Bucas. Die wijkt ook een beetje af. Bucas is bij mij 5.6 en 125/168 terwijl Horseware in 5.6 115/165 is. Min of meer dezelfde maat, valt bijna hetzelfde, maar de lengte van de bovenkant zou bij de een langer zijn. Merk zelf weinig van het verschil, heb ze beide en wel eens over elkaar gelegd. Dus zou even goed kijken naar de onderlengte die bij deze bovenlengte maten horen. Dan weet je als het goed is welke overeenkomt met je huidige deken. Ik gok dat je uitkomt bij de gelijke inchmaat en dus een iets langere bovenlengte en dat dan de onderlengte gelijk is aan je huidige deken. Maar ik weet niet welk merk dit is en wat de volledige maattabel is natuurlijk.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 21:43

Als ze niet reageren zou ik al niet durven bestellen.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 06:52

Het gaat om het merk John Whitaker. Heb al meerdere spullen van hun, dekjes,halsters en een longeerlijn. En nu ben ik verliefd geworden op deze deken. Maar misschien heb je wel een punt dat als ze niet reageren ik het niet moet doen.

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 09:41

Wanneer heb je contact gezocht? De meeste winkels zijn in het weekend namelijk niet open en bereikbaar. Dus dat ze geen gehoor geven is afhankelijk van wanneer je contact gezocht hebt.

Heb even mee gekeken maar kan zo snel helaas geen complete maattabel vinden.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 15:44

Hi allemaal,
Ik heb dit topic redelijk doorgezocht, maar ik kom er evengoed niet helemaal uit. Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Bucas buzz of Rain. De pasvorm is nooit helemaal top geweest voor mijn ruin, maar met af een toe een dagje op was dit te overzien. Nu was ik vorig jaar al in dubio om een vervanging te zoeken aangezien hij hem steeds vaker op kreeg en nu ben ik eigenlijk wel op het punt dat ik echt een ander wil die hij probleemloos meerdere dagen achter elkaar op kan en dus gewoon goed zit.
Qua regen en winterdeken heeft hij Horsewhare Rhino en vliegendeken de Rambo protector. Nu neig ik dan dus ook naar de Rambo Summer series, MAAR hij staat straks in het land in een actieve speelse ruinen groep en is zeker niet de baas. Ik lees overal dat deze deken kwetsbaar is, dus is dit wel verstandig? Helemaal voor dat geld :=
Nu kwam ik ook de Amigo 3-1 vliegendeken tegen. Is deze vergelijkbaar qua pasvorm en is dit een optie?
Of hebben jullie wellicht andere opties die vergelijkbaar passen als Horseware?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 15:48

Zowel de summer series als de amigo zijn kwetsbaar. Je hebt ook nog de lemieux maar eigenlijk zijn al die dekens niet bestand tegen een trekkende ruinen groep.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 15:55

SansaS schreef:
Zowel de summer series als de amigo zijn kwetsbaar. Je hebt ook nog de lemieux maar eigenlijk zijn al die dekens niet bestand tegen een trekkende ruinen groep.

Met de bucas nooit problemen gehad qua snel stuk gaan, daar heb ik tot op heden nog geen scheuren in gehad. Lijkt me dan toch ook dat er meer moeten zijn die enigszins even sterk zijn? Aleen over de summer series lees je overal dat hij zo kwetsbaar is, vandaar dat ik het zo uit vraag.
Het is overigens ook niet zo dat alle dekens constant kapot gaan, in tegendeel zelfs, ik vertel het er alleen bij aangezien er wel gespeeld wordt en het me een risico lijkt me alle verhalen over de kwetsbaarheid :)

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 16:26

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 17:10

De summer series is totaal andere stof dan de bucas. Heel fijn maar niet geschikt voor slopers.

Je zou eens bij Nika kunnen kijken. Die hebben zo'n 2in1 deken met 1680 denier stof. Lijkt me stuk steviger.
Kramer heeft ook net een nieuwe variant van dit soort op de markt, maar ik weet niet welke stof.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:06

SansaS schreef:
Waarom ga je dan niet voor de waterdichte liner voor in de rambo protector? Zelfde effect als de dekens die jij noemt alleen zit die onder de protector dus komt niet bij paardentanden in de buurt.

https://www.dochorse.nl/horseware-water ... ugQAvD_BwE

Eerlijk gezegd wist ik niet dat dit bestond. Ik ga er eens naar kijken bedankt :)

manzano schreef:
De summer series is totaal andere stof dan de bucas. Heel fijn maar niet geschikt voor slopers.

Je zou eens bij Nika kunnen kijken. Die hebben zo'n 2in1 deken met 1680 denier stof. Lijkt me stuk steviger.
Kramer heeft ook net een nieuwe variant van dit soort op de markt, maar ik weet niet welke stof.

Nika is een onbekend merk voor mij. Heb je een idee met wat voor deken de pasvorm is te vergelijken? Ik heb tenslotte de Bucas gewoon nog, maar gezien de pasvorm dus is niet optimaal is voor mijn paard zoek ik iets dat beter voegt :)