Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
salamaleque schreef:Ik gebruik de gewone liners onder mijn Rambo dekens. Is er iemand die de vari layer liner gebruikt en is het echt veel verschil met de gewone liner? Ik kan nog wel een liner gebruiken en twijfel of het een gewone liner moet worden of een een vari layer.
Koper schreef:salamaleque schreef:Ik gebruik de gewone liners onder mijn Rambo dekens. Is er iemand die de vari layer liner gebruikt en is het echt veel verschil met de gewone liner? Ik kan nog wel een liner gebruiken en twijfel of het een gewone liner moet worden of een een vari layer.
Waarom twijfel je? Als er vari liners bestonden in ponymaat zou ik het wel weten. Juist daar waar ze het meeste warmte verliezen worden die liners als eerste dun. Niet handig.
MoniekV schreef:Ik heb vari-layer outdoordekens maar kan nou niet zeggen dat ik zoveel verschil merk met een gewone gevoerde deken.
xyzutu2 schreef:Dat klopt ook wel weer, maar als iemand die nog nooit iets met dekens heeft hoeven doen omdat het paard 's winters gewoon waterdicht was is het een compleet nieuwe wereld voor mij.
Wat ook niet helpt is dat hij all natural met 3 vriendjes 24/7 buiten staat (met schuilstal) en hij de enige is die vanaf nu een dek op moet omdat de spieren in zijn bovenlijn toch teveel verkrampen, dus helaas ook geen stalgenoten met handige tips of ervaringen als het gaat om pasvorm of diktes of temperaturen. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar wat ik allemaal voor hem moet aanschaffen voor de winter/lente en dan is zo'n temperatuursindicator best handig.
xyzutu2 schreef:Halve hals/wug dekens durf ik niet aan omdat Rio aan de onderkant een onderhals en aan de bovenkant een speknek heeft. Dan kan hij helemaal nooit meer bij de grond. Hij is iets te lang hengst geweest.![]()
Ik ben dus als mens erg gecharmeerd van de temperatuurstabel van Bucas aangezien ik dan maar 1 deken nodig zou hebben voor de hele herfst/winter/lente, maar hoor tegelijkertijd dat Rambo Original met v-sluiting beter past op paarden met een hoge schoft, veel voorhand en zware, laag aangezette hals. Maar voor welke temperaturen je een 100 grams Rambo outdoor inzet en wanneer een 200 grams of meer?
Hoe zie jij eigenlijk of een deken te dun is voor je paard?
LuckyLuna schreef:Hallo deken deskundig!
Ik heb een Bucas select quilt 150 gram gekocht. Maat 205.
Ik heb twee buiten dekens van Bucas in maat 205. Zijn haast iets te groot bij de borst maar passen perfect!
Nu is de nieuwe deken heel heel strak om de borst. Wat vreemd is omdat dit exact de zelfde maat is...
Deken kan niet meer terug heb hem al een nacht op gehad.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Nies_ schreef:LuckyLuna schreef:Hallo deken deskundig!
Ik heb een Bucas select quilt 150 gram gekocht. Maat 205.
Ik heb twee buiten dekens van Bucas in maat 205. Zijn haast iets te groot bij de borst maar passen perfect!
Nu is de nieuwe deken heel heel strak om de borst. Wat vreemd is omdat dit exact de zelfde maat is...
Deken kan niet meer terug heb hem al een nacht op gehad.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Ja. Op mijn merrie passen ze ook niet. Hengst vorig jaar nog wel.. Hij heeft inmiddels twee maten groter, bijna drie en twijfel of ik het aandurf de 300 gram te kopen. Ik snap ook niet dat de multi stable er uit is, die ligt ten minste wel fatsoenlijk en is veel degelijker. Gelukkig heb ik hem nog in verschillende maten in kunnen slaan.