Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
felicity schreef:Oke duidelijk ik maak het me eigen veelste moeilijk.
Ik vond van overdag 10 a 11 graden naar s'nachts rond de 3 best een groot verschil. Voor een paard valt dat dus wel mee.
Ik kan nu gewoon dag en nacht de 200 grams op laten.
En zaterdag als ze geschoren is 300 grams met hals op en een 150 grams eronder dag en nacht. Tenzij het echt serieus gaat vriezen dan een 300 grams eronder. Of als we vroeg voorjaar krijgen de 150 grams eronderuit.
LiiNd_Y schreef:Even een vraagje.
Ik ben op zoek naar een sterke 300 grams winterdeken met losse hals.
Nu zag ik deze 2:
http://www.agradi.nl/bucas-irish-turnou ... 15-152.htm
en
http://www.agradi.nl/sectolin-outdoorde ... -165cm.htm
Iemand ervaring met deze dekens? En welke is het beste?
felicity schreef:Oke duidelijk ik maak het me eigen veelste moeilijk.
Ik vond van overdag 10 a 11 graden naar s'nachts rond de 3 best een groot verschil. Voor een paard valt dat dus wel mee.
Ik kan nu gewoon dag en nacht de 200 grams op laten.
En zaterdag als ze geschoren is 300 grams met hals op en een 150 grams eronder dag en nacht. Tenzij het echt serieus gaat vriezen dan een 300 grams eronder. Of als we vroeg voorjaar krijgen de 150 grams eronderuit.
Marjo89 schreef:Ik merk denk ik wel dat omstandigheden hoe paarden staan er ook wel toe doen welke deken je op hebt. Qua dikte dan.
Mijn paarden staan echt gigantisch op de wind. Als de loods voorbij loopt en daarachter staan dan de paarden. Loop je een soort windtunnel in. Echt heel erg. Heeft voordelen in de zomer (vliegjes hebben weinig mogelijkheden want ze waaien uit hun jasje) maar in de winter is dit wel een nadeel het is soms echt heel koud.
Marietje1990 schreef:Marjo89 schreef:Ik merk denk ik wel dat omstandigheden hoe paarden staan er ook wel toe doen welke deken je op hebt. Qua dikte dan.
Mijn paarden staan echt gigantisch op de wind. Als de loods voorbij loopt en daarachter staan dan de paarden. Loop je een soort windtunnel in. Echt heel erg. Heeft voordelen in de zomer (vliegjes hebben weinig mogelijkheden want ze waaien uit hun jasje) maar in de winter is dit wel een nadeel het is soms echt heel koud.
Hier staan de paarden ook heel erg op de wind. Het gaat op zich vrij lang goed, totdat het mais van het land achter ons weiland wordt gehaald. De wind blaast dan over het land tegen de achterkant van de stal. Zorgt helaas vaak voor bevroren leidingen ook al hebben we de deur dicht.
Pony staat daarom ook (al) onder 300 grams. Omdat hij al wat op leeftijd komt () zijn de winter best wel een uitdaging. Hij valt snel in en voornamelijk een koude rug zorgt voor een erg stram paard.