[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 16:41

Ik heb heel lang Dominick gehad, was toen fijn voor iets kortere bredere paarden, nooit meer schuurplekken gehad.
Daarna had ik een paard die ze niet goed paste en toen over gegaan op een ander merk.

Dochorse heeft Dominick overgenomen, het is dus nu hun eigen merk, daarom zullen ze het wel promoten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 16:54

Nouvel schreef:
Ik heb heel lang Dominick gehad, was toen fijn voor iets kortere bredere paarden, nooit meer schuurplekken gehad.
Daarna had ik een paard die ze niet goed paste en toen over gegaan op een ander merk.

Dochorse heeft Dominick overgenomen, het is dus nu hun eigen merk, daarom zullen ze het wel promoten.

Ah dat laatste wist ik niet, maar verklaart een hoop waarom ze er zo veel reclame voor maken.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 17:05

Nouvel schreef:

Hmm, klinkt dus wel als nog een keer het proberen waard. Maar de XS zat echt slecht dus geen idee of de S dan veel verschil gaat maken -O-

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 18:20

Damelza schreef:
Mocht iemand ergens de WeatherBeeta ComFiTec Dynamic High Neck in maat 185 op voorraad zien dan hoor ik het graag, die wil ik nog wel graag passen.

Vandaag haar nog even opgemeten, maar volgens de officiele richtlijnen zou ze eigenlijk een maat 175 moeten hebben, maar daarvan zit tot nu toe alles echt mega strak :+

Ik heb deze, alleen in 220 grams. Valt heel groot deze deken. Ik heb ‘m weggegeven aan iemand met een kasteel van een paard, die van mij kon er echt in zwemmen. Verder prachtige deken met super pasvorm! Een maatje kleiner zou ik dus wel aandurven om te bestellen.

Dominick wordt hier veel gebruikt op stal. Prima kwaliteit dekens, maar zoals met elke deken moet de pasvorm wel echt bij je paard passen. Hier meerdere paarden met schuurplekken op de rug en schouders. Lijkt hier het beste te passen op paarden met een beetje boeg/goede schouderpartij.
Fleece hals vooral niet aan beginnen met die rits. Houdt het in de nacht op stal misschien met mazzel 2 weken vol, waardeloze kwaliteit.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 20:59

Zo’n lijntje richting de schoft, is dat normaal? Loopt namelijk wel precies richting het hoogste punt / het kale plekje.

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 21:15

Ik heb een vliegendeken van dominick gehad. Prachtige deken, maar kreeg hem aan de voorkant amper dicht. En mijn paard is van voor echt niet idioot breed. Geen idee of de winterdekens ook zo vallen.

Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 21:20

Heb Dominic toen op Hera geprobeerd
Afbeelding
Afbeelding

Werd uiteindelijk wb

Afbeelding
Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 21:33

De WB ligt bij Liz denk vergelijkbaar! Vind die qua prijs ook nog wel het proberen waard, als ze schuurplekken krijgt op de borst zie je dat ook snel genoeg na een dagje buiten. Jammer dat hij daarna alleen niet meer geretourneerd kan worden :+

Polar

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 21:43

R.I.P bankrekening. :(:)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:18

Dominick dekens vond ik heel fijn. En is ook weleens aangepast door verkoper aan mijn pony qua sluitingen.
Ik koos er ook voor vanwege sterkte van de deken. En heb er eentje met echt superfijne staartflap.
Helaas had ik er vorig jaar eentje nodig na vele jaren niet gebruiken en toen lekte die door. Wel laten wassen en behandelen maar nadien nog niet gebruikt.
Heb nu eigenlijk weer Horseware erop liggen waarbij de Rhino plus turnout echt mijn favoriet is.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 08:45

Bij ons op stal is Horseware het meest gebruikt, alleen met het zonnetje zag ik wel heel veel paarden met kale schouders.

Ik had Nika gemaild met de vraag op wat voor type paarden hun nieuwste deken zou passen, maar daar heb ik helaas nooit antwoord op gehad.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 13:13

Ik heb zowel Dominick als horseware en van de dominic krijgt mijn paard bij lang dragen kale schouders en de horseware schuurt de manen.
Het valt ook niet mee -O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 16:11

Ik wissel op dit moment Bucas en Rambo af en heb er een schoftbeschermer onder.
Mijn paard is erg snel kaal en heeft nu wel wat lichte schuurplekjes langs de randen van de dekens maar geen kale schouders. Ik spray ook wel regelmatig glansspray, dat scheelt ook echt wel.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:02

Bij mij hebben ook alle dekens de revu gepasseerd, mijn paard heeft niet meteen een "dikke" nek alsin wow das breed, maar wél brede schouders, geen enkele bucas lag goed op mijn haflinger, alles knelde ofwel aan de hals, of bovenop de schoft, en ging ik een maat groter ja dan trok die gewoon naar achter.

Tot ik de Horseware amigo bravo XL heb gekocht en die valt GEGOTEN!!
dit jaar is het 5de jaar alweer dat we deze gebruiken en ik heb nog nooit:
- schaafwonde gehad
- afgescheurde manen (niet met, en niet zonder hals)
- verkleurde plekken

en ik heb 4 jaar gedaan met 1 buitendeken en liner, sinds dit jaar heb ik een nieuwe gekocht.
Afbeelding

eerst dacht ik oei is die niet wat ruim van voor, maar nee hoor, blijft echt top liggen, schuift niet, draait niet, paard is niet meer nukkig, (voorheen wél)

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:08

Maar die past het paard van damelza niet volgensmij

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:48

Ik heb hem wel al gepast, maatje kleiner was heel strak maar deze zat aardig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:55

Die trekt toch ook op de schoft?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 19:12

Ik heb vanavond weer een passessie op de planning, bij de weatherbeeta ben ik nog vergeten de 'hoofd naar beneden'-proef te doen. Verder heb ik nog de Amigo disc, de weatherbeeta met halve hals (wel qua gram wat veel dus voor dit seizoen niet meer bruikbaar) en een Shires.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:04

Passessie is iets kleiner geworden, netjes tot half 8 lopen wachten maar de bezorger kwam niet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:12

Lastig... de deken lijkt aan de lange kant, maar ik heb het idee dat dat komt omdat hij iets naar achteren trekt.
Hij lijkt wat te trekken op de schoft, maar hij gaat wel netjes met de vorm van de rug mee...

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:30

Ik vond het niet tegenvallen, wellicht iets aan de ruime kant. Maar kan hem nog ergens anders in een 0 gram wel in een maatje kleiner bestellen. Als ik zo voelde rondom de hals etc had ze overal genoeg ruimte en kon ze ook makkelijk haar hoofd naar beneden doen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:37

Dat is wel fijn. :j
Foto's zeggen ook niet altijd alles.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:38

Trekt ie niet voor, bij de split op de schouder? Of komt dat doordat ie wat lang is? Hoe zit de sluiting? Kan t op de foto niet goed zien. Ik vind t een hele mooie deken verder ook qua kleur enzo maar daar heeft je paard niks aan natuurlijk ;)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:44

Waar ik nu aan het passen was is een andere plek als normaal. Ook donderder, dus de foto's waren niet heel goed gelukt. En de buiksingel die ik vast had zat ook wel erg strak dus daar nog niet echt mee gespeeld.

Sluiting voor ging heel makkelijk dicht, dat is weleens anders :') Zal morgen het 'trekken' op de schouder nog even dubbelchecken, zie het nu op de foto idd ook maar in het echt was het me niet zo opgevallen omdat ik mijn hand redelijk makkelijk erlangs kreeg.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:26

Help!

Voor mijn paard ben ik weer aan het oriënteren op een vliegendeken MET buikflap. De deken met de beste pasvorm is de Rambo Sweet itch maar deze is te warm. Mijn paard schuurt ook niet, dus het is puur tegen de (steek)vliegen. De Rambo Protector lag ok, maar toch aan de borst erg strak.
Alles van Bucas past sowieso niet. De Horseware Camofly (?) lag vre-se-lijk :')

Mijn paard is een quarter met behoorlijke schouderpartij. Veel dekens vallen op de schouder, zoals de camo:

Afbeelding

Het is een klein paard maar wel lang, heeft maat 198.