Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
felicity schreef:Ik heb even jullie raad nodig.
Mijn paard staat 24 uur buiten. Overdag staat ze met een 200 grams op en s'nachts onder 300 grams.
Dit is het eerste jaar dat ze 24 uur buiten blijft. Ze is dan ook gigantisch in der haar geschoten en wil der zaterdag gaan scheren (helemaal kaal). Wil der dan overdag met een 300 grams deken met hals zetten en s'nachts met een wollen deken eronder of kan ik beter voor de nacht 150 grams eronder doen?
Annekexxx schreef:Ik heb voorlopig mijn fleece zweetdeken onder mijn 100 gram fleece gevoerd regendeken gelegd.
Intussen ben ik op zoek naar een 200 gram winterdeken quartermodel... Dus dit is een tijdelijke oplossing.
Ik ga geen onderdeken / liner kopen voor onder het 100 grams deken, aangezien ik van deze pasvorm niet heel erg tevreden ben. (Dus dan investeer ik nu liever in een 200 grams deken en volgend jaar een nieuw 100 grams.)
Marlis schreef:Mijn paard staat alleen met hals op in de wei. Op stal zonder, en de manen blijven zo wel mooi heel.aniquegraaf schreef:Het lijkt mij voor een paard wel fijn als die geschoren is om een halsdeken op te krijgen mits die ook goed past. En dan vooral in het land met regen en sneeuw etc.
Ze doen het prima zonder hals, een hals komt er hier niet aan blijf er niks over van de manen. Ze voelen ook prima aan en de bucas blijft bij beide perfect liggen, had ik veel eerder aan moeten schaffen.