Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VWestra schreef:mijn bucas wordt ook zwaar als die nat is, dacht dat de deken niet voldoende waterdicht was. maar ik begrijp dat het meer een bucas ding is?
Koper schreef:Smal. Wug valt bij de hals stuk smaller dan de gewone hals. Kennisje heeft die wug voor haar paard, wat ongeveer even groot is als die van mij. En mijne zou ik er in kelen.
MarliesR schreef:Nou, ik kom me hier helaas ook melden. Voor mijn vorige paard gebruikte ik tot zéér grote tevredenheid de Bucas Power Turnout en de iets lichtere variant voor +10 graden. Voor mijn nieuwe merrie passen ze helaas niet. Los dat de deken eigenlijk net te kort is, zit hij ook veel te kramp om de hals/borst.
Hebben jullie toevallig een idee wat geschikt voor haar zou kunnen zijn? Ze is nu 2,5, dus groeit nog flink wat. Ze staat in een HITactief stal met schuilmogelijkheid, maar was voor ik haar een paar weken geleden kocht gewend om altijd 's nachts op stal te gaan en heeft het helaas gewoon net te koud waardoor ze net een tikje stijf wordt. Heb mijn Bucas op gedaan en toen leek een stuk lekkerder in haar vel te zitten.
Het is de palomino merrie
[ [url=m/Pp0EwY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ivm mogelijk trekken op de schoft geef ik denk ik de voorkeur aan een halve hals.
Temeraire schreef:Thanks, daar zat ik ook aan te denken. Maar ik heb gelezen dat als je met laagjes werkt (onderdeken plus regendeken) dat het dan warmer is, en dat die combinatie eigenlijk dus net zo warm is als 1 deken van 200 gram.
Maar daar denken jullie dus anders over?
Nies_ schreef:Hals ligt er maar net aan. Ik heb op dit moment mijn ongeschoren paard met hals staan en mijn geschoren paard zonder. Een deken waar een losse hals aan te bevestigen is vind ik daarom wel zo handig. Een wat dikkere deken zal ook wel geen kwaad kunnen inderdaad, tenzij het in de binnenstal niet of nauwelijks warmer is dan buiten.
Koper schreef:Zou kunnen. Maar dingen als ademend vermogen spelen ook mee bij hoe warm de deken voor je paard is.
Of het te warm is kom je gauw genoeg achter. Dan kun je altijd nog rond gaan kijken voor een dunnere (onder)deken. Je paard heeft het nu in elk geval koud. Begin met de dingen die je hebt.... werkt het niet kun je altijd verder kijken.