Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Samy schreef:Iemand die mij even advies wilt geven?
Mijn pony (ongeschoren, redelijk dikke vacht) staat nu een kleine maand onder fleece deken op stal. Aangezien het nu kouder gaat worden wil ik er een andere deken op gooien, alleen heb ik nu nog een 300 grams thuis liggen.
Wat zeggen jullie een 100 of 200 grams? Paard staat op stal, maar komt ook met deken buiten.
aniquegraaf schreef:Het lijkt mij voor een paard wel fijn als die geschoren is om een halsdeken op te krijgen mits die ook goed past. En dan vooral in het land met regen en sneeuw etc.
DeniiSee schreef:Hier nu -1....!!!Paard van het weekend geschoren en een bucas power turnout extra ofzo erop gedaan. Die moet op een ongeschoren paard tot -25 kunnen. Hij is geschoren dus even kijken of dit genoeg is voor de winter, anders krijgt hij er nog een deken onder
Whild schreef:DeniiSee schreef:Hier nu -1....!!!Paard van het weekend geschoren en een bucas power turnout extra ofzo erop gedaan. Die moet op een ongeschoren paard tot -25 kunnen. Hij is geschoren dus even kijken of dit genoeg is voor de winter, anders krijgt hij er nog een deken onder
Ik ben heel benieuwd naar ervaringen hierrmee!![]()
Die van mij heeft nu ook de Smartex Extra op liggen en is geschoren, vraag me af of er mensen zijn die een onderdeken onder de Bucas hebben gedaan en hoe dit bevallen is?
Annekexxx schreef:Mijn quarter is niet geschoren, maar staat al een tijdje met een waterdicht 100 gr deken op, waardoor ze dus haar gewone dunne vachtje heeft.
's Nachts staat ze op stal, maar daar is het niet echt véél warmer als de buitentemperatuur.
Verder heb ik nog een 300 gr deken mét hals liggen (van toen we haar kochten, april - toen was ze geschoren).
Kan ik -nu het 's nachts stilaan rond vriestemperatuur gaat- het 300 gr deken opleggen?
Wacht ik nog even af?
Of moet ik een 200 gr deken aankopen?
Alvast bedankt dat jullie even mee helpen denken...
Onze andere merrie heeft gewoon een dikke teddy-wintervacht (en soms een regendekentje op),
dus we zijn het hele winterdeken-gedoe niet echt gewoon.
Mijn quarter wordt 4 à 5 dagen per week gereden, dus een deken is toch wel handigst.