Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:23

Hier paar nachten een regendekentje op gehad. Wederom; in training, geen schuilmogelijkheden en best in de wind. De buien zijn best pittig, met flink wat wind, en bij langere regen krijgt ze snel last van stijfheid. Dus dan maar snachts een dekentje. Gelukkig de mogelijkheid deken af te laten halen sochtends. Want overdag is het te warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:32

Heb precies hetzelfde als jij Tancreda4, maar het probleem vandaag bij mij is, dat het overdag kouder en natter is dan afgelopen nacht! Ik had ook de laatste 3 nachten een heel dun regendekentje opgedaan omdat er dikke buien voorspeld werden, maar toen bleef het droog. Zo ook afgelopen nacht, het was 17 gr en droog. Vanmorgen om 6.00 dekentje eraf gehaald en vandaag zijn er dus hele dikke buien en is het 15 gr :(

Ik zit op mijn werk dus helaas heeft mijn paard pech gehad. Ga straks nog even rijden en hoop dat ze niet al te koud is geworden en dus niet stijf is.....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:38

Maar overdag is er tussen de buien (hier iig) nog flink ruimte voor zon en dan is het gewoon flink warm nog, ben wel blij dat hij overdag gewoon af is :)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:32

mijne heeft nu een katoenen zomerdekentje op, hier niet veel regen (gelukkig)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:55

Hier blijven ze zonder. Ze hebben alleen de vliegendekens op, die trouwens gister drijfnat geregend waren. Vandaag met wat wind staan ze zonder. Ben benieuwd of ze straks gaan schuren binnen.

Ik zit er aan te denken paard eerst flink in de vacht te laten komen en dan pas met de dekens te beginnen. Hij hoeft in de winter niet onder zadel. Bij sneeuw en vorst kun je hier toch niks beginnen.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:55

Hier vandaag zonder.
Door de wind zitten er niet zoveel beestjes. Als het niet hard waait, gaat de vliegendeken op.
Paardlief gaat op tijd straks onder een deken.
Ponylief pas als hij geschoren word.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:57

Vind het raar dat mensen nu al regen of zomerdekens op doen.. die van mij staat zonder of met vliegendeken :)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:48

Hier 2 bloot en 1 met eczeemdeken. Die laatste krijgt straks wel op tijd een deken op, daar rijd ik wedstrijden mee en wil ik dun houden. Op den duur gaat het scheerapparaat erover :j
Eerst nog maar afwachten hoe de temp lijft, voor hetzelfde geld hebben we straks weer 30 graden in oktober.. :=
ze zijn wel al aan het verharen trouwens..

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:17

Pff ik weet het even echt niet nu. Met die buien en wind is het best pittig vooral s'nachts maar ik heb helaas niet de tijd om ze s'ochtends af te halen. Ze staan 24/7 buiten met schuilmogelijkheid. Zouden jullie deken op doen?

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:51

Mijne staat deze maanden ook gewoon 24 uur buiten en die heeft niet eens echt schuilmogelijkheden.
Maar ik ga hem echt geen deken op gooien, het is midden augustus. Arm beest als hij zelfs al in de zomer met n waterdichte deken moet lopen. Door dat continue deken gewissel krijg je juist zieke paarden volgens mij..

Hij krijgt alleen indien nodig n vliegendeken ivm de vele dazen hier.. maar dat beetje regen bij deze temperaturen heeft hij echt geen last van.

edit : type foutje
Laatst bijgewerkt door Izie op 07-08-12 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:04

Izie: een = geen neem ik aan? :P

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:06

hihi ja :D :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:20

Met schuilmogelijkheden zou ik ze nog bloot houden denk ik. Hier staan ze snachts in de paddock, niet de hele nacht hooi, flink op de wind, en dus staat mijn grote met dekentje voor de spieren. Gelukkig de mogelijkheid dekens af te laten halen sochtends. Wel beetje krom, want vanochtend werd de deken ook afgehaald (had ik om gevraagd) en heeft het nog een lange tijd gegoten := Maar goed, dan gaan ze ook naar het land = de hele tijd eten om warmer te blijven dan dat ze op de wind staan te nietsen in de paddock.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:01

Ik heb afgelopen nacht wel een regendekentje op gedaan, maar vanochtend weer afgehaald.
Hij staat nu met een vliegendeken op en die laat ik nu op, de tempraturen gaan weer omhoog en het zonnetje komt er eindelijk eens bij! Pff dacht al het is toch geen herfst vakantie?!

Ilonka_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:31

Bij ons staan ze alleen met een zomerexceemdeken als het nodig is. Voorderest hebben ze allemaal wel een goed vachtje en is het niet nodig:)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:35

Romytjuuh schreef:
Pff ik weet het even echt niet nu. Met die buien en wind is het best pittig vooral s'nachts maar ik heb helaas niet de tijd om ze s'ochtends af te halen. Ze staan 24/7 buiten met schuilmogelijkheid. Zouden jullie deken op doen?

Ik zal hem af laten.
Als je paard het koud krijgt gaat hij uit de regen en de wind staan en in een kleinere ruimte krijgen ze het sneller warm :j

lecreuset

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:55

Hallo!
Ik zelf heb twee kwpn paarden, ik doe de vliegendekens alleen om als het boven de 20-25 graden is, anders laat ik ze los in de wei, maar altijd met een vliegen kapje om, voor de ogen, alleen natuurlijk niet 's winters. Zodra ik het vliegen kapje vergeet om te doen, en er zijn toch vliegen, dan zijn bij beide paarden de ogen onstoken... ;( Het ziet er niet mooi uit, maar het zit de paarden niet in de weg! Als het bijna winter is, dan doe ik in de stal een polar binnen deken om, geen deken buiten want een paard houd zig warm door te eten, en ze mogen het niet te warm hebben want dan gaan ze zweten, het zweet droogt niet op door de deken, en krijgt het paard het als nog koud.
Als het egt onder de 0 graden is, dan doe ik de winter deken om, ook tegen de regen en sneuw (als ze gaan rolen ;) ), egt ideaal!!

xxx

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:10

Mijne staat gewoon lekker met een vliegendeken op , maar hij gaat ook savonds naar binnen toe.
we moeten ook geen watjes van onze paarden maken he? haha _O-

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:52

hier snachts weer regelmatig de regendeken ophad,
shet heeft sinds gister een exzeemdeken hoop dat het nu eindelijk weer de goeie kant opgaat met haar.
de rest wissel ik tussen vliegendekens en regendekens :( wat een prachtige nederlandse zomer.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:04

ik lees even mee,
mijn 2 rijpaarden (BWP en KWPN) staan met een vliegendeken buiten, als ze op stal komen gaat het af.
Tenzij ze zware training hebben gehad of het kouder is snachts leg ik een zomerdekentje op :)

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:09

Die van mij hebben alle twee gewoon een vliegendeken op en staan buiten en savonds gaan ze gewoon naar binnen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:26

hier nog geen dekens op ,ze liggen (voor het eerst) al wel klaar, maar heb besloten dat hij wel een lichte wintervacht aan mag maken ,maar niet net als vorig jaar een kompleet teddyberenpak.
overigens is hij nu al aan het verharen ,met dank aan het gekke weer ,hij is amper van zn wintervacht af en is nu al weer aan het wisselen....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:12

Hier toch weer even een vliegendeken op, stikt opeens weer van de dazen!

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:59

Ra_chel schreef:
hier nog geen dekens op ,ze liggen (voor het eerst) al wel klaar, maar heb besloten dat hij wel een lichte wintervacht aan mag maken ,maar niet net als vorig jaar een kompleet teddyberenpak.
overigens is hij nu al aan het verharen ,met dank aan het gekke weer ,hij is amper van zn wintervacht af en is nu al weer aan het wisselen....

Dat verharen komt omdat de dagen alweer korter worden. Dus de zomervacht gaat plaats maken voor de winterwacht.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:48

Hier zomerdeken op (vliegendeken even naaien,sccheur zat erin)
Nu winterdeken met vaste hals wss 400 grams inslaan voor de winter