[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:38

Kirrr schreef:
Ik heb nu een bucas maat 198, ligt super.
Wil ik nu kijken voor de liner systemen, maar die zijn blijkbaar in maat 195 dan weer.
Iemand een idee of daar veel verschil op zit.
Een 205 van ander merk is echt veel te groot.
Andere merken in 195 gingen trekken op de schoft.

Ik ben dus wel te spreken over de pasvorm van bucas, maar als ik naar de horsesware liners kijk, zou ik daarmee een stuk goedkoper uitkomen tov bucas.

Maar ben dan weer bang dat horseware misschien toch niet zo fijn ligt.

Help? 2e hands zijn ze moeilijk te vinden in die maat, anders kon ik het zo even testen natuurlijk

Bucas heeft nu ook onderdekens van de Select serie! De 150 grams met stay-dry voering kost 119. De 300 grams is niet heel veel duurder en de glad gevoerde is nog minder duur. Je zou die twee kunnen kopen en dan onder de smartex rain, ben je ook geen bakken met geld kwijt en heb je toch goed ademde dekens die fijn passen op jouw paard. :) Ik heb de onderdeken al een paar dagen op gehad omdat mijn smartex extra nog thuis lag, heel tevreden over :j Ik heb er eventueel ook foto's van.

BertBaley

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:45

Die heb ik ook :j fijne deken. --^

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:59

Als ik tel bij bucas kom ik op 340€, bij horseware op €240
Telkens voor 1 bovendeken en dan 2 onderdekens.
Vandaar dat ik meer neig naar horseware.
Bedankt voor jullie tips!

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:19

Ik vind horseware veel fijner.
Soms is in Engeland bestellen ook voordeliger voor de portemonnee (of via Josie op bokt bijvoorbeeld).
Ik gebruik geen liners, heb nu een 200 grams Amigo en een 360 grams Rambo en daar redden we ons wel mee. Ik hou wel 'de markt' een beetje in de gaten hoor! Mn tweedehandse Rambo was 50 euro incl en is echt een topdeken!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:35

Kirrr schreef:
Als ik tel bij bucas kom ik op 340€, bij horseware op €240
Telkens voor 1 bovendeken en dan 2 onderdekens.
Vandaar dat ik meer neig naar horseware.
Bedankt voor jullie tips!

Als je 1200D ripstop polyesther en 3000 ademend neemt kom ik op Bucas (Select) totaal op 300 euro, voor Horseware (Amigo) op 265 euro. Dan is de vraag of je meer vertrouwen heb in Teflon of de Horseware coating, elastische buiksingels een meerwaarde vind en wat het fijnst ligt op je paard. Beide merken zijn gewoon goed, maar je moet je niet blind staren op prijs. Voor een hogere prijs krijg je ook meer, de vraag is of je het dat waard vindt.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:43

Haha ik doe lekker goedkoop, net een nika deken van 400 gram met afneembare hals bestelt en een staldeken van 330 gram van tattini

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:45

Ik staar me zeker niet blind op de prijs hoor. Had altijd het idee dat horseware nog net iets beter werd bevonden door de meeste dan bucas.
Maar jij zegt eigenlijk het omgekeerde? Dat bucas in jouw ogen beter is?
Probeer nu gewoon een soort vergelijking te maken.

Edit: ik heb ook altijd allerlei goedkope merken gehad, maar ze gingen toch allemaal trekken aan de nek/schouders. Nu met bucas niet meer! Wat mijn paard erg fijn vindt.

Nog een edit: op welke site kijk jij?

Ik had 1 bucas select turn outer genomen (0gr) aan €100
Dan een liner 300 gr silk voering aan €110
En een liner stay dry voering van 150gr aan €120
Dan nog wat verzendkosten, €340

Bij horseware, amigo bravo 100 gr €130
Liner van 100 gr €60 en liner van 200gr €70
€260

Er is zoveel keuze in die dekens dat ik het helemaal niet meer weet hoor, ik lees de teksten en heb zo proberen een pakketje samen te stellen dat oke zou zijn voor mijn merrie.

Heb nu minstens 15 dekens voor 2 paarden en dat is kostelijk met wassen. En zoals ik al zei, passen ze niet goed, zeker niet voor mijn merrie.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:48

Als bucas beter past, zou ik voor Bucas gaan, ze was daar een betere temperatuur onder!
Alleen mijn fjord past hem dus gewoon niet, of ik moet voor een maat groter gaan een keer (maar dat is denk ik ook geen oplossing). Hij snijd in de schouder en hals, waar dezelfde maat horseware dus veel hoger sluit en helemaal niet trekt. Nergens niet!

Dus een maat groter van Bucas maakt het probleem alleen maar erger, want dan komt de deken nog verder over de schouder te liggen. Terwijl de horseware meer in de hals sluit ipv op de schouder (denk ik dan).

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:50

Bij mij komt er inderdaad niet zo maar iets in wat geen Bucas is. Ik heb verder nog een Rambo New Market zweetdeken en de Rambo Sweet Itch Hoody, de vliegendekens van Bucas vind ik namelijk weer niet zo goed.

Volgens mij zijn veel mensen vooral zo weg van Horseware door het linersysteem, wat natuurlijk ook heel handig is. Ik vind de stay-dry voering van Bucas enorm fijn, terwijl anderen juist weer perse een gladde deken willen. Het is gewoon echt maar net wat je persoonlijke voorkeur is en wat er goed op je paard ligt. Zoals ik al zei; beiden merken zijn goed en hun prijs waard.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:51

Had mijn post nog aangepast.
Horseware heb ik nog niet opgehad, omdat ik hem 2e hands nog niet tegen gekomen ben ik haar maat.
Dus ben ook wel beetje bang dat het mss niet goed gaat liggen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:54

Ik zie het. Ik heb bij de paardendrogist gekeken en dan de onderdekens van Bucas met gladde voering. Van Horseware een 200 en 300 grams liner.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:00

Andere merken hebben tegenwoordig ook een linersysteem.

Jammere van de horseware hype vind ik dat iedereen de dekens wil hebben. Ongeacht of die past op z'n paard. En niet elke deken is gewoon geschikt voor elk paard.

Paarden nu onder 200 en 300. Het is koud.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:29

Bucas en Horseware zijn beide goed merken. Zelf heb ik Horseware omdat ik graag een gladde voering wil en deze dekens gewoon goed liggen op mijn paarden en ik ben er tevreden over, dus waarom dan Bucas gaan kopen?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:32

Beetje belachelijk om een dure horseware op te leggen als een ander goedkoop merk beter past.
Ik heb ondertussen wel elk merk gehad denk ik..
Ga toch nog eens kijken voor een 2e handse horseware, dan kan ik ze zelf met bucas vergelijken.

Bedankt voor de tips hier!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:40

Nies_ schreef:
Kirrr schreef:
Ik heb nu een bucas maat 198, ligt super.
Wil ik nu kijken voor de liner systemen, maar die zijn blijkbaar in maat 195 dan weer.
Iemand een idee of daar veel verschil op zit.
Een 205 van ander merk is echt veel te groot.
Andere merken in 195 gingen trekken op de schoft.

Ik ben dus wel te spreken over de pasvorm van bucas, maar als ik naar de horsesware liners kijk, zou ik daarmee een stuk goedkoper uitkomen tov bucas.

Maar ben dan weer bang dat horseware misschien toch niet zo fijn ligt.

Help? 2e hands zijn ze moeilijk te vinden in die maat, anders kon ik het zo even testen natuurlijk

Bucas heeft nu ook onderdekens van de Select serie! De 150 grams met stay-dry voering kost 119. De 300 grams is niet heel veel duurder en de glad gevoerde is nog minder duur. Je zou die twee kunnen kopen en dan onder de smartex rain, ben je ook geen bakken met geld kwijt en heb je toch goed ademde dekens die fijn passen op jouw paard. :) Ik heb de onderdeken al een paar dagen op gehad omdat mijn smartex extra nog thuis lag, heel tevreden over :j Ik heb er eventueel ook foto's van.

Ik ook, ben er ook erg tevreden over!! :j

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:57

laran schreef:
Ik heb mijn beugels onder het zweetblad. Misschien dat dat wel verschil maakt....

Heb mijn stijgbeugels ook onder het zweetblad. ik doe daarom de uitrijkdeken onder zowel het zweetblad en de beugels!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:09

Pony heeft hier al een aantal weken 200 gram op. Eind vorige week wilde ik wisselen naar 300 gram maar pony voelde daar meteen klam onder. Nu had ik ook net gereden dus waarschijnlijk was hij daar nog klam van. Ik kon 's avonds helaas niet nog geen om te checken en hem voor de zekerheid onder 200 grams gelaten. Ik moet zeggen dat hij hier ook nog steeds lekker warm onder voelt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:40

Pony staat onder 200 grams nu.

Vanavond met voeren gaat onze kale kikker denk ik onder lekker dik, hier in t oosten wordt t aardig koud :brr:

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:11

Hier gisteren teruggezet onder de Bucas rain omdat ze warm was onder de Rain + 150 onderdeken maar vanavond gauw weer terugwisselen! Brrrr!! :brr:

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:34

Ik twijfel voor vannacht.. wordt hier 1 graad. Ze staat vannacht wel binnen maar toch. Ze heeft nu een 150 gr. op, twijfel of ik haar bucas turnout light er op zal doen..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:37

die van mij wisten niet hoe snel ze naar binnen moesten komen vandaag. Het verschil tussen stal en buitenlucht is vrij groot waardoor ik ze nog maar onder de 200gr heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:24

Ik weet t niet meer hoor. Paardje staat onder 100 gram, afgelopen dagen was dat prima. Maar het begint nu in de ochtend en aan t eind van de middag wel erg koud te worden.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:34

Vandaag toch maar geschoren, gister na een duinritje van 1,5 uur was hij na het duin zeiknat.

voor:
Afbeelding

Tijdens:
Afbeelding

na:
Afbeelding

Hij staat nu onder een 0 grams amigo hero met een hh onderdeken 150 grams met buikflap

en staat in de box waar hij op de laatste foto voor staat

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:45

ziet er netjes uit!

ik heb ze vanavond toch maar weer naar 200 gezet, schijnt frisjes te worden...

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:45

alle eer gaat naar een stalgenoot hoor :D die scheert al 15 jaar haha

maar hij is voor t eerst geschoren toen hij 4 was poging tot
nu is hij 13 en toch maar licht verdoofd