Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:23

de mijne staat ook nog steeds zonder deken op. ook in deze winter gaat ze weer naturel :)
Misschien de winter van 2013 deken op, dan staat ze als het goed is voor de kar, en wil ik in het voorjaar zsm weer kunnen beginnen

Ze is ook weer aan het verharen.!! terwijl ze een paar weken terug een glad zomervachtje had

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:51

Mijn paard begon ook al met verharen.. hopelijk laat de wintervacht nog wel even op zich wachten, want vind de dekenloze periode (nou ja... wel vliegendeken...) altijd wel erg fijn!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:08

Ik zie trouwens maar weinig mensen die hun paard een deken op hebben in de volle zon, hoe sommige mensen daar aan komen vraag ik mij dan af :? Of is een vliegendeken ook opeens zielig?

Anyway, hier lekker bloot. Vannacht ondanks de flinke buien ook, ik twijfelde wel, maar het was nog warm zat dus ze had maar pech. mogelijk zet ik haar vannacht wel met een regendekentje, vanavond intensieve training, en als het dan gaat regenen op die spieren heb ik weinig zin in flinke spierpijnen. Even het weerbericht bekijken.

femke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:15

nou bij mij op stal staan 2 paarden beide onder een regen deken, ook tijdens die bloedhitte, reden daarvoor is dat het paard stijf was en al oud (18) en dat hij onder een zwarte regendeken lekker warm blijft, dus ook met 35 graden in de volle zon.
sinds de 7e van de maand heeft hij volcontinue onder een deken gestaan.
Sorry maar dat vind ik zielig (misschien een beetje penny uitdrukking)
mijn paard had vorig jaar augustus ook al snachts een deken op maar niet als het boven de 14 graden is en regent paard is niet van suiker

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:50

Mijn paard heeft een fly cooler op, je merkt dat ze nu veel minder last heeft van de dazen. :)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:04

Mijne staat mooi met zijn vliegendeken op :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:12

hier staan ze bloot en zijn ze vies... :D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:12

Ik vind het toch wel interessant om even mee te lezen. Mijn pony van 2 jaar en 3 maanden staat nu sinds dinsdag 24/7 buiten met schuil mogelijk heden .en ben toch benieuwd om te lezen wanneer mensen een paard wat 24/7 buiten staat een deken op doen .

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:29

Mijn paard staat 24/7 buiten. Tot haar 4e jaar heeft ze nooit een deken opgehad. Stond ook met -15 gewoon zonder deken 24/7 buiten. Toen ze L1 liep ben ik haar gaan scheren (jachtpatroon, niet helemaal dus) en heb ik haar dekens opgedaan vanaf ongeveer eind september (ligt een beetje aan t weer). Nu in de zomer staat ze gewoon bloot. Laatst was het 14 graden en regende het de hele dag, toen heeft ze n dagje haar regendeken op gehad.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:38

Mijn paard staat 24/7 buiten (sinds dit jaar) heb haar alleen een vliegendeken op, dit omdat ik niet anders kan. Ze heeft een kale plek op haar rug, en in de volle zon -zelfs al schijnt de zon maar licht- verbrand het. Voor een regendeken vind ik het echt veel te warm.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:37

Mijn komt (hopelijk) 24/7 buiten te lopen nu, ook in de winter heb ik die mogelijkheid, maar wel zonder schuilmogelijkheid (wel een windscherm, geen afdak). Mogelijk komt ze in de nachtop stal, maar dan nog gaat er wel een deken op, zij kan slecht tegen vooral neerslag (te koude, stijve spieren).

Paard regendek op met warme temperaturen en geen regen vind ik idd wel sneu....

Nu is het ook niet heel koud, maar mijne staat nu vannacht wel met dekentje op. Vanavond een intensieve crossles gehad, en dan wil ik de spieren toch wat extra beschermen, koelt toch wel af in de nacht. Nu blijft ze wat warmer - ze is snel gevoelig voor stijve spieren en ik heb weinig zin in een giga stijf paard met spierpijn etc. Morgenochtend gaat hij weer af.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:42

Mijn paard staat 24/7 buiten met de mogelijkheid om uit de wind/zon/regen te gaan staan. Hier maakt ze meestal ook dankbaar gebruik van. Bij het voelen van de eerste regendriuppels vliegt ze naar binnen en bij felle zon komt ze pas tegen de avond naar buiten.
Ze gaat weer onder onder het 0 grams regendeken als het overdag rond de 10 graden is, daarna is het weer opbouwen naarmate het kouder wordt. Het liefst had ik haar graag zonder deken gehad maar dat werkt jammer genoeg niet, blijkbaar is ze een beetje een watje ;)

Maar nu staat ze gewoon lekker in haar blootje, ook in de regen. Het is écht nog niet koud!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:49

Ze kan wel schuilen voor de regen. Zowel door de bomen als onder een schuilstal. Alleen vraag ik mij dus af wanneer ik bijv een regen deken op moet doen. Want dagen in de regen staan lijkt me ook niet echt gezond. Lijkt me dat die vacht ook eens moet drogen natuurlijk.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:53

Geeft niks hoor de vacht kan heel veel hebben. Zolang het niet koud is zou ik zeker geen regendeken opdoen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:58

Nee, voorlopig heb ik die plannen ook helemaal niet moet ik zeggen. Liever zo lang mogelijk zonder. Ze is natuurlijk niet van suiker. Maar vind het wel zoeken. Net als van de winter. Dan heeft ze net als zomers de kans om 20 uur per dag te eten. Is het dan gewoon verstanding om pas met een deken te beginnen als je ziet dat ze afvalt? Neem aan dat ze veel ook prima zelf kan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 05:43

Bij langdurige regen vind ik wel dat je moet oppassen als ze niet kunnen drogen, of droog kunnen liggen. Ben benieuwd hoe ik dat ga doen van de winter, paard wilt niet echt wennen in de stal, maar heeft geen schuilmogelijkheid om droog te staan. Moet ik toch wat op verzinnen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:12

Ze kan schuilen door de bomen ( is omricht door mega hoge bomen ) en er is een afdakje waar ze onder kan gaan staan.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:01

Ik krijg een shet, die hoeft toch niet zozeer met deken? Wel blijft ie buiten, waarschijnlijk in de winter ook dag en nacht. Wil dan wel een deken, wat raden jullie aan? Zowiezo waterdicht

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:02

Een shet hoeft echt geen deken op hoor ook niet in de winter die krijgt een deken van haar.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:06

Dat weet ik, maar ik ga er ook mee aan het werk.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:08

Je wil een waterdichte?

Dan zou je voor een ongevoerde regendeken kunnen gaan die fleecegevoerd is. Dan is je shet alleen nog wel dik in het haar...

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:15

Een vliegendeken is bij ons haast noodzakelijk. Op dit moment valt het weer mee, maar toen het die week
zo warm was werden de paarden echt gek van de dazen.
Bij heel slecht weer (hele dag regen) krijgt mijn merrie ook een regendeken op, omdat zij overdag in de wei
niet kan schuilen. Verder wachten we nog wel even met de dekens hoor!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:16

Ik heb vorige week de paarden een vliegendek op gelegd (masker hadden ze op de wei al op), maar die lagen de volgende dag volledig ondersteboven, dus die heb ik er weer afgehaald.
Als het warm en windstil is, dan is het echt een ramp in de wei met insecten.

Ik spray braaf met anti vliegen en horzelmeuk, maar ik hoorde onlangs dat horzels heel niet kunnen ruiken en af komen op lichaamswarmte, dus je kunt sprayen tot je een ons weegt.

Linn1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:53

Bij mij staan ze allemaal de hele zomer onder een vliegendeken (volledig met hals en kap).
Dit aangezien we aan het bos grenzen en ook nog eens een houtwal naast de weides hebben

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:59

Mijn paard staat nog lekker zonder deken dag en nacht buiten en dat blijft hij voorlopig ook nog.

Het is nog prima weer & het is een paard dus hij moet daar echt wel tegen kunnen