Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muze schreef:Zit er pasvorm verschil in bucas smartex, Atlantic en Irish?
Miiej schreef:Goedemorgen,
Ik krijg last minute stress haha en hoor graag jullie meningen. Mijn paard verhuist a.s. zaterdag naar een paddock Paradise. Nu staat ze van 09.00 tot 16:00 buiten. Ik heb de dekens van de Bucas Irish Turnhout serie de 50,150 en 300 gram en een hals van 50 gram. Nu wilde ik haar zaterdag met de 150 gram en eventueel 50 gram hals neerzetten. Maar ik begin nu te twijfelen of deze dekens goed genoeg zijn voor 24-7 buiten? Of heb ik een deken met de stay dry voering nodig? Ze komt overigens uit Portugal en dit is haar eerste winter hier.
Sjors schreef:Hii! Ik kom het topic zo even binnenvallenKlopt het dat een fleece gevoerde (regen)deken gelijk staat met een 200 grams voering (door het fleece dus)?
Marigo schreef:Ik heb de lente in m’n bol met deze temperaturen, maar het zet me ook weer aan het denken om voor te bereiden op de zomer, aka rondvliegende stekende insecten. Ik heb gemerkt dat ik, zelfs als de temperatuur het wel toelaat, toch er niet veel op uit ga met mijn paard omdat de muggen/steekvliegen etc vreselijk zijn. Middeltjes gebruik ik liever zo min mogelijk vanwege hormoonverstorende stoffen die erin zitten. Natuurlijke goedjes werken niet of niet lang genoeg, alles al geprobeerd.
Wat is nu echt een goede vliegen uitrijdeken? De kwaliteit die ik zie vind ik maar matig. En ik mis bescherming juist onder de buik/bij liezen.
Iemand een tip?