Fries kan scheren dmv een overloop, het is namelijk wel de bedoeling dat hij zijn
sokken houdt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pantykous schreef:Beetje afhankelijk van de techniek, tot net onder/boven de knie scheren. Dan scheerapparaat omdraaien en haaks op het haar zetten, iets naar beneden halen. Voor de echte finesse eventueel de aanzet van de overloop nog met een mesje rond de 2mm afwerken.
BloemBloem schreef:Heeft er hier iemand misschien tips hoe je het mooiste de benen van een
Fries kan scheren dmv een overloop, het is namelijk wel de bedoeling dat hij zijn
sokken houdt
Lizz schreef:BloemBloem schreef:Heeft er hier iemand misschien tips hoe je het mooiste de benen van een
sokken houdt
Er zijn op youtube verschillende filmpjes.
Dit is er eentje:
https://youtu.be/o73xXG5yEUc
Hopelijk heb je er wat aan
BloemBloem schreef:Benen van een Fries heb ik echt nog nooit gedaan, dus vind het vet spannend
Echter willen we geen poedeleffect
Kan ik dan beter scheren tot onder/boven knie met groot apparaat en dan verder gaan met de tondeuse? Las ergens dat ik dan met de haren mee moet scheren.
Of is dat wat je bedoeld met haaks erop zetten.
Sokken achter zijn er al af, heeft zijn baas gedaan hahaha, hij had heel veel last van mijt en mok achter, misschien moeten we er anders ook maar alles afhalen, maar ergens vind ik dat, terwijl ik veel haar echt haat, zonde. Sokken horen bij een Fries, mijn voorkeur had gehad als alleen de kootholte was uitgeschoren met behoudt van de sok.
prugelpiet schreef:Voor iedereen die een wat hariger been moet scheren, hier ook een tutorial.
https://youtu.be/1PIliVm711U
Cool patroon MarliesV
Spenk schreef:Ik lees vooral dingen als lelijk, manen die stuk gaan.
Scheren doe je voor het functionele... ik vind 24/7 buiten een hals een must dat is ook voor inregenen van je deken.
Voor de benen laten staan. Ik scheer de benen ook niet en vind dat je dat amper ziet. Dit was pal na het scheren
[ [url=m/C3HWpL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paar dagen later
[ [url=m/Ar68sm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spenk schreef:Dan moet je niet scherenje kunt een paard niet hartje winter volledig kaal buiten laten staan 24/7 als die niet binnen slaapt zonder hals in gure regen en wind in mijn ogen.
Dat iemand het lelijk vind is inderdaad ieder zijn ding!
Maar het is in mijn ogen een beetje het 1 of het ander. Je kan dan ook een jachtmodel scheren bijvoorbeeld.