Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mandy_89 schreef:Misschien een domme vraag. Maar de vacht van een paard beschermd de huid toch tegen de regen?
Alleen de vacht wordt nat en de huid blijft dus droog. Dat heb ik in ieder geval altijd geleerd.
Kwam toevallig dit topic tegen en ik dacht ik vraag het toch maar even?
Tancreda4 schreef:Ohoh, wat een gietregen nu al lange tijd!! Vannacht ook. Voel ij schuldig, dit is meer dan ik had verwacht, en hoop niet dat ze het te koud gaat krijgen. Zo even naar stal om ze te laten opdrogen en eventueel dekje op te doen.
Dit jaar gaat mijn grote merrie (hopelijk, en als het lukt) 24/7 naar buiten. Wat voor dekens gebruiken mensen voor paarden 24/7 buiten?? Geen dekens is geen optie, want dat kan ze sowieso niet (of ik moet van een stijf stram paard houden). Ik heb nu verschillende 0 gram dekens. En een 50 & 100 gram (bucas rain) die ik kan uitbouwen met onderdekens (100 & 200 grams onderdeken). Ik heb een hals besteld omdat het bij langdurige regen inregent - deze is ongevoerd verder geloof ik. Zou dit voldoende zijn? Vorig jaar met overdag 4 uurtjes buiten heeft ze maximaal de 50 outdoor en 200 onderdeken op gehad.
smurffie schreef:Als ze 24/7 buiten staan kan je die 0 grams wel weg doen, dit druk de haren plat en maakt het goed koud.
Wij hebben ze hier met flinke regen of als het kouder word onder de fleece gevoerde staan (50 a 100 gram maar ventileerd een stuk beter dan een gevoerde deken dus ook bij twijfel te gebruiken) en daarna bouwen we op naar wat het paard aangeeft en wel of niet geschoren is. mijn geschoren pony heeft met de echte vries van de winter onder max 600 gestaan. De ongeschoren paarden onder max 400. Maar dat is echt van het paard afhankelijk.
addy<3 schreef:Bij mij hebben ze nu ook alle 3 een deken op, allemaal een fleece/licht gevoerde deken. het is heel raar weer, dan weer helemaal inpakken tegen de vliegen en dan weer regendekens op
Vind het altijd zo lastig, mn oudje is eigenlijk wel een deken nodig als het veel regent maar soms is het toch nog wel warm en veel regen en dan staat hij vervolgens weer te zweten onder de deken.. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen of evt. ander soort deken?
Hij heeft nu een fleece gevoerde harry's horse regen deken op.